• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • BeeHappy

Vad tråkigt med ditt mf @Hanna. Håller tummarna att det går på kommande försök. Min lilla son blev till gången efter ett mf på två veckor Hjärta

Här blir första försöket om ca 2 veckor! Lite stressad över att det är mycket sedan tidigare inplanerat de dagarna (typiskt!) Men hoppas att vi får till det många gånger den veckan Drömmer

• Sanlin90
    EJT ja jag är inte purung heller, va 30 när jag fick dottern och är 33 nu hon blir 3 i oktober och vi började försöka när hon var ett halvår så misstänker oxå både vikt och ålder eftersom dom inte hittar andra fysiska hinder som pco eller så. 
  • EJT
    Anonym (Hanna) skrev 2023-07-04 20:27:07 följande:

Jag och min sambo lyckades på första försöket, under min ÄL i maj. Hade sex en gång under den perioden så det var verkligen en glad chock när jag plussade. Tyvärr slutade det i MF för två veckor sedan? Men har förhoppningen att jag blir gravid ganska snabbt nu också. 

Tänker också att varannan dag är bra och satsar på det 🥰👍🏼 

Beklagar missfallet! Hoppas det tar sig snabbt igen och att ni får behålla nästa. Fy, första steget är att bli gravid men sen att faktiskt få behålla barnet också... Jag hade ett (mycket tidigt) missfall innan vårt förra barn blev till, hade nästan glömt det nu när fokus är så mycket på att bara bli gravid - men man är ju faktiskt inte i mål bara då. 
  • Sanlin90

Såå förvirrad idag, fertility friend la ut ägglossning för 6 dagar sedan medan nc inte satt ut?

• Anonym (Hanna)
    EJT skrev 2023-07-04 22:39:59 följande:
     Beklagar missfallet! Hoppas det tar sig snabbt igen och att ni får behålla nästa. Fy, första steget är att bli gravid men sen att faktiskt få behålla barnet också... Jag hade ett (mycket tidigt) missfall innan vårt förra barn blev till, hade nästan glömt det nu när fokus är så mycket på att bara bli gravid - men man är ju faktiskt inte i mål bara då. 

Jaa, jag trodde jag klarat mig när jag nådde vecka 9. Men började blöda 8+2 med kramper. Var inne på VUL och embryot var bara 3 mm, så det hade avstannat vecka 6. 

Så hoppas det går gång nummer 2 nu! 😅 Har fortfarande hormoner kvar som inte helt gått ur ännu, var ett svagt svagt streck imorse. Vill bara att gravidhormonerna från förra graviditeten ska försvinna, helst nu. Är så otålig haha! 

Håller alla tummar för dig (och alla andra i den här tråden) ❤️

• EJT

Nä, så trist. Det var nåt vajsing med min ägglossning denna cykel (och är väl kanske varje eg, för jag har tex svårt att få positivt på ägglossningstest vilket jag inte haft förut och har inte heller lika tydliga ÄL-sekret som sagt).

Trodde jag hade ägglossning i förrgår. Jag fick ÄL-sekret några dagar innan som nu upphört, temperaturen dippade något, det var ungefär rätt tid i cykeln och jag fick min klassiska och väldigt tydliga mensmolvärk under ca 1,5 dygn där. Temperaturen var högre igår. Men, nu imorse var den låg igen. Värdelöst! Så progresteronet är för lågt verkar det som för att ägglossningarna ska bli bra och starka. Planen är att jag ska söka hjälp från privat sjukvård när sommarledigheten är över,.men det är.väl också vikten som påverkar och även om jag är igång med hälsosammare vanor och vikten så sakteligen tickar neråt så tar ju det projektet så lång tid... 

:(

• Horisonten
    EJT skrev 2023-07-04 20:12:58 följande:

Hur ser det ut för er andra som försöker? Hur länge har ni försökt och när är bästa ÄL? 

Jag tror jag hade ägglossning idag, haft en del molvärk som jag ofta har dagen för ägglossning. Vi får se imorgon vad tempen säger. Vi lyckades få till sex varannan dag nu under den fertila perioden och senast imorse, sen får vi väl se, det verkar svårt att ta sig ändå just nu.

Vi har inte alls försökt lÅnge. Inne på första försöket. Tog ut min mini spiral den 20 juni. Blödde sen i 4 dagar. Inte jättemycket men ändå. Fick vad jag tror positivt ägglossnings test den 30 juni så misstänker att jag hade ägglossning på lördagen den 1/7. Sen hade jag ju en lite liten blödning den 3 juli så misstänker att de var en mellan blödning. Men ingenting sen dess. har beställt hem test så skall börja testa på måndag!! Läskigt men spännande. Vet ju inte när bim är. Men räknar att de är 15 juli för är 14 dagar efter äl. Men får se. 

vi lyckades ha sex 5 gånger innan äl typ varannan dag och på äl dagen hade vi 2 gånger. Sen inte haft efter pga olika omständigheter Förens först igår. Så bara vänta se och hoppas. Annars nya tag. 

Hur var de för er andra är de första barnet eller är de nr 2,3 osv?

• EJT
    Horisonten skrev 2023-07-06 11:17:50 följande:

Vi har inte alls försökt lÅnge. Inne på första försöket. Tog ut min mini spiral den 20 juni. Blödde sen i 4 dagar. Inte jättemycket men ändå. Fick vad jag tror positivt ägglossnings test den 30 juni så misstänker att jag hade ägglossning på lördagen den 1/7. Sen hade jag ju en lite liten blödning den 3 juli så misstänker att de var en mellan blödning. Men ingenting sen dess. har beställt hem test så skall börja testa på måndag!! Läskigt men spännande. Vet ju inte när bim är. Men räknar att de är 15 juli för är 14 dagar efter äl. Men får se. 

vi lyckades ha sex 5 gånger innan äl typ varannan dag och på äl dagen hade vi 2 gånger. Sen inte haft efter pga olika omständigheter Förens först igår. Så bara vänta se och hoppas. Annars nya tag. 

Hur var de för er andra är de första barnet eller är de nr 2,3 osv?

Spännande! Coolt om det skulle ta sig redan på första försöket efter utsatt preventivmedel. Håller tummarna för er iaf 😊 

För oss är det 2:a barnet. Jag är tveksam till om jag får någon ägglossning denna cykel, är inne på cykeldag 30 och ingen temphöjning ännu 😔
  • Horisonten
    EJT skrev 2023-07-07 07:26:53 följande:
    Spännande! Coolt om det skulle ta sig redan på första försöket efter utsatt preventivmedel. Håller tummarna för er iaf 😊 

För oss är det 2:a barnet. Jag är tveksam till om jag får någon ägglossning denna cykel, är inne på cykeldag 30 och ingen temphöjning ännu 😔

Tack snälla ☺️ med mina andra 3 barn så har de gått på första och andra försöket. Men dp har jag haft en mens eller 2 utan premetivtmedel eller vi försökt. Men annan pappa då också. 

åh jag förstår. Jag har inte provat med temp men tog äl test som var starkt positivt den 30/6 men svagare 1/7 så utgår ifrån äl dagen är 1/7. 

Kunde ju inte låta bli utan att ta ett test idag. Alldeles alldeles för tidigt jag vet. 6 dagar efter äl och inte morgon urin och 9 dagar innan beräknad mens men mått illa hela dagen. Men stod inte gravid. Så ja får la se. Tog ändå sådan test man kan ta 6 dagar innan men för tidig kanske. Kan man känna symptom redan?

Svar på tråden Planera bebis 2024