• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Sparks729

Hej på er! 

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka utöka familjen ❤️ Vi har två pojkar. Storebror som är 3 år och 3 månader och så vår lilla som är 1 år och 7 månader 🥰 hopplöst förälskad är man! vi önskar oss en liten 3a för att göra familjen komplett. Önskar allt oftare man fick barn tidigare, så man hade kunnat ha möjlighet till en 4e men sambon sätter stopp vid 3 😂 Vi är 36 och 39 år. Så jag håller helt med om att det får räcka med 3. 

Denna cykel blir vår FÖRSTA månad att försöka. Är idag inne på CD 7, så har nyss lämnat menstruationen bakom mig och ska nu börja leta reda på ägglossningen ☺️ Tagit tillskott i 2 veckor och har bunkrat upp med ägglossningstest och graviditetstest. 

Så spännande! 
    Och hoppas innerligt att en liten själ är redo att komma ner till oss inom det snaraste ❤️👶🏼

• Sanlin90
    Vad tråkigt Horisonten :( jag ska ta när det kommer på posten sen, slutade blöda igen märkligt nog och tempen gick upp igen!

välkommen hit sparks, hoppas du får ett plus snart :)
  • Horisonten

Tack fina ni❤️känner mig så sjukt dum bara då jag verkligen trodde de var för jag kände symptom men är väl inbillning eller mensen då. Enligt appen som räknar 26 skall mensen komma söndag. Är ju troligtvis på ÄL+10 idag  så borde ju visat något väl. Så bara och ge upp hoppet denna månanden. Och är ju första så. 

• Sanlin90

Det är inte försent än på äl+10 ägget kan fästa så sent som äl+12 och innan det fäster kan man inte få plus!

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-11 09:26:24 följande:

Det är inte försent än på äl+10 ägget kan fästa så sent som äl+12 och innan det fäster kan man inte få plus!

Så du tycker inte jag skall ge upp hoppet än??
  • Sparks729
    Sanlin90 skrev 2023-07-11 10:29:50 följande:

Nej det tycker jag inte :)

Tycker inte heller du ska ge upp hoppet! Många dagar kvar till söndag och du kan få ett positivt test ❤️❤️
  • Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-11 10:42:15 följande:
    Tycker inte heller du ska ge upp hoppet! Många dagar kvar till söndag och du kan få ett positivt test ❤️❤️
    Åh tack snälla fina du❤️
Svar på tråden Planera bebis 2024