• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Veeera
    cutepenguin skrev 2023-05-25 09:32:52 följande:

En uppdatering från min sida. Jag plussade igår! Trodde aldrig det skulle gå på ett enda försök.. är i chock, men SÅ otroligt glad! Skäms
    Men åh grattis Cutepenguin!! Hade du några tidiga symptom? 

Är själv på försök 3. Borde ha ÄL i dagarna, inte testat positivt på testerna än dock. Hoppas det inte är positivt förän söndag vilket är cd14 (då jag fick positivt förra månaden) då min sambo är bortrest över helgen! 
  • cutepenguin
    Veeera skrev 2023-05-25 17:24:10 följande:
    Men åh grattis Cutepenguin!! Hade du några tidiga symptom? 

Är själv på försök 3. Borde ha ÄL i dagarna, inte testat positivt på testerna än dock. Hoppas det inte är positivt förän söndag vilket är cd14 (då jag fick positivt förra månaden) då min sambo är bortrest över helgen! 

Tack!! 🥰 Har haft molvärk till och från några dagar, men börjar ge sig lite nu. Annars inga symtom.. börjar bli orolig redan trots att det är otroligt tidigt. Eventuellt lite tröttare och hungrigare än vanligt.. men kan lika gärna vara inbillning från min sida.

Håller tummarna för dig!!

• cutepenguin
    cutepenguin skrev 2023-05-25 17:34:33 följande:

Tack!! 🥰 Har haft molvärk till och från några dagar, men börjar ge sig lite nu. Annars inga symtom.. börjar bli orolig redan trots att det är otroligt tidigt. Eventuellt lite tröttare och hungrigare än vanligt.. men kan lika gärna vara inbillning från min sida.

Håller tummarna för dig!!

Idag kom illamåendet? 😂 Och lite ömmare bröstvårtor.

• BeeHappy

Hej alla! Jag hoppar gärna in här också  Glad Jag har en underbar liten kille på snart 9 månader och har sedan en månad tillbaka börjat längta så otroligt mycket efter en till liten bebis! Vi planerar att sätta igång bebisverkstaden i augusti och jag är så pirrig redan! Med min lille son tog det sig på andra försöket (tidigt missfall första försöket) men jag är väldigt ödmjuk inför att det kanske inte går lika snabbt igen.

Ser fram emot att följas åt här! 

• GuldKvinnan

Blir så avis på er som redan har barn och som blir gravida snabbt. Jag är 35 år, har försökt sedan sept förra året - första barnet. Här går det trögt Gråter Hoppas att det går bättre för er, stort lycka till allihopa! :)

• Niiiiss

Jag hänger på det här tåget! Jag plussade i fredags och är beräknad att vara i vecka 5 (4+4). Så än så länge väldigt tidigt och hoppas det håller hela vägen! Första gången jag är gravid och jag och min sambo har längtat så mycket! Håller det hela vägen så är vi beräknade till 3 februari 🙏

• lo

Hej letade efter instagramkonton för oss som planerar barn 2024 men hittade typ inget. Så hamnade här. 
    Har startat upp ett konto för denna lilla eventuella bebis, gillar att skriva av mig hur tankarna går, lägga upp bilder hur man mår och kunna peppa och följa andra konton. Konto på min instagram är grynet23 så skapa gärna egna bebisaverkstads konton så kan vi följas med bilder med 😉🤗

Fick en impuls förra veckan att nu är de dax för bebis! Så plockade ut sprialen i veckan och så får vi se hur de går 😅
    Trodde man var klar med bebis, men nu ångrade man tydligen sig 😝

• Mathilda88
    GuldKvinnan skrev 2023-05-30 21:44:21 följande:

Blir så avis på er som redan har barn och som blir gravida snabbt. Jag är 35 år, har försökt sedan sept förra året - första barnet. Här går det trögt Gråter Hoppas att det går bättre för er, stort lycka till allihopa! :)

Lider med dig och vet precis känslan... Har försökt sedan oktober -21 och är nu inne i IVF-svängen för att försöka få till vår lilla knoddis... Hjärta
  • Moav

Jag har BIM på söndag (10/6) och det ska bli spännande och se om det är min kropp som spelar mig ett spratt eller om vi har ett litet frö som börjat gro. 

Har nog aldrig haft såhär tydliga symtom innan jag plussat. Har sen några dagar efter ägglossning haft mycket spänningar i magen, det strålar ut mot ljumskarna och har ett nästan konstant illamående som blir värre när jag ätit. Om det blir ett plus på stickan, så hoppas jag att illamåendet inte blir värre 😅 Med andra barnet kräktes jag nästan varje kväll från vecka 6 till 20. 

• BeeHappy

Stora kramar till er GuldKvinnan och Mathilda88 {#emotions_dlg.flower} 

Och håller tummarna att det är ett litet frö där Moav! 

Svar på tråden Planera bebis 2024