• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Anonym (Anna)
    Smutsamy skrev 2023-04-13 20:38:39 följande:

Hej igen alla goa! Planerar en liten flinga till 2024 jag med som sagt. Gjorde faktiskt en grupp på Facebook för oss som planerar bebis till 2024 som sen går över och blir en mammagrupp. Så roligt att följas åt :) 

Gå hemskt gärna med 🥰

www.facebook.com/groups/175435572067971/

Är gruppen privat eller dold? Vill inte att vänner/familj ska se att jag går med i en sådan grupp ☺️
  • Anonym (Sara)

Heej! Är tråden aktiv här? Såå roligt med en sån här tråd. Jag är snart 35 har två pojkar sen tidigare som är födda 10,12 och nu planerar vi en sladdis då min sambo inte har barn sedan tidigare och gärna vill ha och jag har sagt från början att jag vill ha fler :) Men detta är ju som att börja om, det var ju såå längesen!! Har i dagsläget en hormonspiral som jag ska boka tid för att plocka ut nästa vecka 🙏 så roligt att följas åt!! Om jag får önska så önskar jag en vår/sommarbebis och gärna en lillasyster denna gång 🤪

• Björnensfru

Hejhej

Hoppar gärna in här  

Plockade ut spiralen 1 April, fick sen mens 4 april men får ju se om denna första månad blir en "övningsmånad" tills kroppen kommit igång ordentligt och jag ser hur min cykel ser ut nu (haft spiral så länge och är 39år så kan ju vara annorlunda än när jag var yngre.)

Har iaf tre barn sen tidigare men de är 12, 14 och 17 år gamla. Med de tre var det snabbt och enkelt att bli gravid, behövde inte ens vänta in första mensen när jag slutade med p-piller men som sagt så var ju jag och mina ägg lite yngre och piggare då

Imorse tyckte jag iaf att jag började känna av att ägglossningen är på gång. Tydliga smärtor/kramper och det blir ganska så kraftiga tecken/symptom när jag inte har några hormonpreparat i kroppen så har inte tänkt tempa eller dyl nu till en början iaf utan bara lyssna på kroppen

• Björnensfru
    Anonym (Sara) skrev 2023-04-14 11:48:54 följande:

Heej! Är tråden aktiv här? Såå roligt med en sån här tråd. Jag är snart 35 har två pojkar sen tidigare som är födda 10,12 och nu planerar vi en sladdis då min sambo inte har barn sedan tidigare och gärna vill ha och jag har sagt från början att jag vill ha fler :) Men detta är ju som att börja om, det var ju såå längesen!! Har i dagsläget en hormonspiral som jag ska boka tid för att plocka ut nästa vecka 🙏 så roligt att följas åt!! Om jag får önska så önskar jag en vår/sommarbebis och gärna en lillasyster denna gång 🤪

Min yngsta är född 2011 och min sambo har inga barn sen tidigare så vi är lite i samma situation. Hade också hormonspiral som jag som sagt tog ut den 1 April. 
  • Anonym (Nosnos)
    Veeera skrev 2023-04-13 20:35:01 följande:

Hej!! Ny här på FL 😊 
    Så mycket igenkänning på ditt inlägg att jag såg det som ett tecken att skriva själv istället för att bara läsa.

Vi försöker för första gången denna månad, första barnet. Slutade med nuvaring i mitten mars, så inte fått min första vanliga mens än (väntar otåligt). Gjorde också en abort för 11 år sedan. Då fick jag symtom väldigt tidigt. 

Känner mig taggad men också lite nervös. Var rätt avslappnat inställd till att börja försöka men senaste veckan har jag blivit smått besatt. Inne här på FL och läser för fullt.

Har inte bestämt mig för om jag ska använda ägglossningstest. Lite orolig att det triggar en oro som gör mig mindre avslappnad. Å andra sidan spännande att se vad som händer i kroppen (+ ökad chans att timea).

Hur som helst, kul att vara här! Ska bli roligt att följa er alla och hoppas på många plus och 2024 bäbisar ❤️

Men gud vad sjukt haha! hög igenkänning verkligenSkrattande Har även jag blivit smått besatt trots att vi skulle "ta det som det kommer och inte stressa upp oss"... Foten i munnen 

Håller med ska bli superkul att följa alla Hjärta
  • Syskonförsök

Hej!

Jag brukar hänga i vanliga bim trådarna men hittade nu hit (ni är hjärtligt välkomna dit om ni vill ha fler forum! heter bim maj 2023)
    Vi har en dotter på 2 år och försöker med syskon. Vi har försökt en stund och några dagar sedan fick vi tyvärr missfall i vecka 5+0. Med dottern plussade vi på försök 2 men missfallet som var nu var först försök 11. Hoppas innerligt att det går fort att plussa igen och få en tidigt 2024 bebis. Blöder fortfarande så ägglossning är nog ca två veckor bort och försöker mentalt processa förlusten och inte stressa upp mig för mycket om de nu skulle ta tid att plussa igen. ❤️

Jag kör både ägglossningstest och temp men har väldigt oregelbunden cykel så mest för att inte råka missa ägglossning samt temp för att bekräfta ägglossning och även se tidiga indikationer på graviditet. Har kunnat se på mina grafer väldigt tydligt båda de gånger jag varit gravid innan test visat det.

• Veeera

Hej igen, 
    Har nu gått en månad och två dagar sedan jag tog ut min nuvarning. Har haft en del kramper i magen sedan det som kändes som ägglossning efter ungefär 2 veckor. Igår hade jag lite brunt blod och kraftigare värk men idag är det helt klara flyttningar men fortfarande värk. Tog gravtest men det var negativt.

Jag vet ju att det kan ta ett tag för menscykeln att komma igång efter hormoner, men känner mig ändå otålig hehe. Vill bara få min mens nu så man har något att utgå ifrån. Ville bara skriva av mig 😊 Ni som har slutat med hormoner nyligen, kom mensen igång snabbt efter? 

• Veeera
    Veeera skrev 2023-04-15 09:47:54 följande:

Hej igen, 
    Har nu gått en månad och två dagar sedan jag tog ut min nuvarning. Har haft en del kramper i magen sedan det som kändes som ägglossning efter ungefär 2 veckor. Igår hade jag lite brunt blod och kraftigare värk men idag är det helt klara flyttningar men fortfarande värk. Tog gravtest men det var negativt.

Jag vet ju att det kan ta ett tag för menscykeln att komma igång efter hormoner, men känner mig ändå otålig hehe. Vill bara få min mens nu så man har något att utgå ifrån. Ville bara skriva av mig 😊 Ni som har slutat med hormoner nyligen, kom mensen igång snabbt efter? 

Idag kom mensen 😊 Skönt att det är igång. Då jobbar vi på BIM 16e maj 🙏🏽
  • Anonym (Mysigt)
    Veeera skrev 2023-04-16 17:35:15 följande:
    Idag kom mensen 😊 Skönt att det är igång. Då jobbar vi på BIM 16e maj 🙏🏽
    Jag har förmodligen BIM samtidigt om min kropp börjat komma i fas igen. Spännande! 😀
Svar på tråden Planera bebis 2024