• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Svw

Hur går det för er? Försöker ni eller väntar ni in något i livet som ska avklaras först? Jag är i vecka 10 och har sett ett hjärta slå så det känns bra Glad 

• BeeHappy

Åh! Stort grattis Svw Hjärta  Är det ditt första barn? 

Här hade vi planerat att starta i augusti men har nu bestämt oss för att köra nästa ägglossning i juli redan! Känns väldigt pirrigt och nervöst. Börjat läsa och lyssna mycket på poddar om graviditet och förlossning nu igen och känner hur jag börjar dyka ner i den "bubblan" :)

• Moav

Jag tyckte jag fick ett svagt plus på stickan, men sen kom mensen som en klocka den 10/6. Har vanligtvis en cykel på mellan 32-34 dagar och ser ofta datumet som lite ?preliminärt?, men håller koll via telefonen på ägglossning och när beräknad mens är. Denna gång stämde datumet överens helt. 

Är trots det uteblivna plusset inte besviken, för vi sa till varandra att det är bättre att avvakta kanske 2 månader till, för vi åker utomlands de 2 första veckorna i augusti och ska bland annat på Disneyland med barnen, så vill egentlgen inte vara gravid då så man helt obehindrat kan åka karuseller utan ett eventuellt extra illamående när det snurrar 🙈 

Så vi pausar nog nu i juni och kommer eventuellt försöka från ägglossningen i månadsskiftet juli/augusti. 

• Horisonten

Hejsan! Är de okej om man hoppar in här?? 
    Jag är 34 år och har 3 barn sen tidigare. Skilde mig i höstas efter ett destruktivt förhållande med barnens pappa på 11 år. Träffade världens mest underbaraste man min pojkvän. Han är fantastisk och älskar mig och mina barn. inte Varit tillsammans så länge men känns längre. Förlovad sen 1 månad och letar hus. Och nu försöker vi att bli gravida och få ett gemensamt barn Glad

• EJT

Jag hoppar också gärna in i tråden. 

Jag har ett barn född i mars 2020 och nu önskar vi syskon. Tyvärr är min menscykel oregelbunden och ägglossningen lite svajig. Jag börjar närma mig 35 och min partner är också lite äldre. 

Vi har försökt några månader nu utan framgång. Vi får se om vi orkar dra igång karusellen att söka privat vård om det inte skulle ta sig spontant... 

Oavsett så är det än så länge så pass tidigt att det fortfarande är spännande inför varje cykel med planering, drömmar, förhoppningar. Hoppas det kan få hålla i sig så ett tag trots att det verkar bli svårt. 

Vid förra barnet hade jag väldigt regelbunden cykel och bra ägglossning. Då blev vi gravida efter tre månader.

• Rooiboste

Hoppar också in i tråden. Har ett barn och vi vill nu försöka med ett syskon. Spännande att se om det tar lika lång tid som förra gången. Nu är jag snart 37 år. 

• Sanlin90

Vi har försökt sedan april 2021 efter stt dottern föddes oktober 2020 men min mens är jätte oregelbunden verkligen och jag bara hoppas det blir en 2024 bebis!

• Horisonten

I helgen har jag haft min ägglossning. Fick ökning och starkt positivt äl test i fredags!! Sen på lördag svagare. Var barn lediga i helgen så var perfekt. vet Ju inte hur lång cykel jag har pga spiral innan och tog ut men verkar vara tillbaka så nu bara vänta. Fick myst till 2 gånger på de jag tror är
    äldagen Vilket var dagen efter positivt test samt 2 dagar innan och så men inte blivit nu efteråt pga jag vaknade med förkyld king idag. Hoppas detta räcker. Men nervös över att de inte är tillräckligt?

• EJT
    Horisonten skrev 2023-07-02 18:52:29 följande:

I helgen har jag haft min ägglossning. Fick ökning och starkt positivt äl test i fredags!! Sen på lördag svagare. Var barn lediga i helgen så var perfekt. vet Ju inte hur lång cykel jag har pga spiral innan och tog ut men verkar vara tillbaka så nu bara vänta. Fick myst till 2 gånger på de jag tror är
    äldagen Vilket var dagen efter positivt test samt 2 dagar innan och så men inte blivit nu efteråt pga jag vaknade med förkyld king idag. Hoppas detta räcker. Men nervös över att de inte är tillräckligt?

Håller tummarna att det tar sig! 

Jag har också ägglossning nu när som helst och vi har lite svårt att få till sexandet pga semesterplanerna, men vi försöker :)
  • Horisonten
    EJT skrev 2023-07-02 20:05:37 följande:
      Håller tummarna att det tar sig! 

Jag har också ägglossning nu när som helst och vi har lite svårt att få till sexandet pga semesterplanerna, men vi försöker :)
    Tack snälla ☺️ja vi håller tummarna att vi lyckas båda 2
Svar på tråden Planera bebis 2024