• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Svw

Kul att det är fler än jag som tänker långt framåt Cool Vår bebis blev till på första försöket men vi är ytterst ödmjuka inför att det inte behöver gå lika lätt den här gången. Jag tempade med Natural Cycles förra gången, men vet inte hur bra det blir när man har ett barn hemma som stör nattsömnen ibland. 

Så kul att läsa svansmamman!  Jag blev just övertygad om att man tycker sitt eget är bäst, man hittar det positiva i det. För jag tänker att sommarbebis låter jobbigt: amma mycket i värmen, klibbigt att sitta hud mot hud och avslag som gör att man inte kan bada Skrattande Tyckte att tidigt på året var underbart! Man är hemma och myser första tiden och sen blir det vår så barnvagnspromenaderna är härliga. Förstår att man kan se det tvärtom: bylsa på bebis overall mm! haha! Jag är övertygad om att när som helst på året är bra för man kommer hitta det som är positivt! 

• Svw

När ska ni börja försöka för bebisar? 

Här pratar vi om efter april-mensen! Om mensen fortfarande är on point fram tills dess borde liggandet börja runt valborg. Känns såååå långt bort just nu. Och känner mig nervös, vår första bebis tog sig direkt, så man hoppas ju att även den här ska gå snabbt att tillverka (men vi är ödmjuka för att vi ändå är 2 år äldre nu, och allt möjligt skit kan ha hänt med fertiliteten).

• Svw

Plussade idag! Hade egentligen inte tänkt börja förrän nästa månad eftersom januari gör mig lite skraj Cool Får väl knipa ihop över julhelgerna, haha! Hur har det gått för er andra? Har ni börjat ännu? 

• Svw

Hur går det för er? Försöker ni eller väntar ni in något i livet som ska avklaras först? Jag är i vecka 10 och har sett ett hjärta slå så det känns bra Glad 

Svar på tråden Planera bebis 2024