Olivialova skrev 2023-01-18 07:40:31 följande:
Hej!
Jag är ny här. Hur går det för er alla ? :)
Jag är 32 år och har en dotter född -17 och en son född -18. Med tanke på att dom kom otroligt tätt så var det fullt ös i 3 år. Men nu... 4 och 5 år gamla så börjar det äntligen lugna ner sig och då går man och blir bebissugen igen!? Jag må vara tokig men när känslan väl infunnit sig så kan jag inte släppa den? Jag kan verkligen inte se mig själv aldrig mer vara gravid...nej jag bara måste ha en liten en till.
Sambon är inte överlycklig över mitt nyfunna påhitt men han är underbar och sa att vill du ha ett till barn så löser vi det. SÅ, egentligen vill man ju börja direkt men jag ska ändå vänta i cirka två månader innan vi börjar försöka. Jag själv är novemberbarn och har avskytt det samt att jag inte vill vara höggravid under sommaren. Så med det sagt kan vi börja försöka från Mars/april för att få en januari bebis.
Berätta hur det går för er och hur era tankar går! :)
Kul med fler som planerar syskonförsök! Jag har ju ?bara? ett barn och har således bara upplevt allt en gång, men jag förstår inte hur man någonsin ska känna sig färdig. Jag vill aldrig sluta uppleva en förlossning, tiden med bebis osv. 🥹
Vi ska börja tidigast i april så än är det tid kvar, men min mens har heller inte kommit igång ännu. Jag helammar fortfarande så det kanske dröjer. Jag har sagt att jag kommer inte minska/sluta med amningen bara för att bli gravid utan jag kommer amma så mycket och länge som passar mig och bebis så får mensen komma när den kommer.
Det är så pirrigt att planera för en till liten, bara planerings- och drömstadiet tycker jag har sin charm! 😍