• Kamrat

Planera bebis 2024

Vad roligt att det redan finns en tråd! Jag är 27 och min sambo är 35, och vi har tänkt att det vore roligt att börja försöka i sommar och då ev få en vår/sommar-bebis 2024 (om man har den turen).

Vi råkade bli gravida för snart 5 år sen när vi precis hade träffats och bestämde oss då för att göra en abort. Efter det satte jag in en hormonspiral som jag tänkte ta ut i vår. 

Kul om vi blir några här som kan följas åt!

• Kamrat

Hej! Jag hoppar in här igen.

Vi har precis börjat försöka för första barnet, och idag är jag på ÄL+5. Dagarna går sååå långsamt just nu, men inom några dagar tänkte jag ta ett tidigt test. 

Ska bli så roligt att följas åt!

• Kamrat
    bebissugen91 skrev 2023-09-27 14:13:27 följande:
    Haha, jag sitter exakt likadant! Fastän jag vet att det är ett orimligt beteende såhär tidigt efter ägglossning för min del... När jag råkade bli gravid för 5 år sen (gjorde en abort) hade jag bara två symptom: ont i bröstvårtorna och mådde illa av smaken av öl. Om jag testar att ta en öl i helgen och det smakar illa så blir det ett tidigt test på stört!
  • Kamrat

Haha jag är ny på Familjeliv så jag vet inte hur man citerar, men jag minns det som att jag kände av brösten typ sju dagar efter ägglossning, och jag tyckte inte om öl längre runt 10 dagar efter ägglossning. Sen plussade jag ganska exakt två veckor efter ägglossning. 

Gud, det kan jag relatera till! Min kille veckopendlar och är bara hemma på helgerna, så jag är redan nojig över att vi kommer missa ägglossning nästa cykel. Hoppas, hoppas det tar sig den här gången istället!

• Kamrat
    bebissugen91 skrev 2023-09-27 16:19:58 följande:
    Du trycker bara på kugghjulet och sen citera 😊 jag är med ny, skaffade det förra veckan typ 😂
    Då förstår jag att du inväntar samma symtom 😂 är det äl-tester du använder? Jag använder clearblue fertilitetsmonitor.

Ah, gud vilken stress när han pendlar så. Hoppas det tar sig för er denna gång! Har du regelbunden cykel så du vet exakt när du ska ha ägglossning? Jag brukar ha på cykeldag 13 😊
    Åh, tack! Jag är med i oktober-tråden också och där funkade det inte av någon anledning. 

Spännande, jag har inte hunnit kolla in  fertilitetsmonitorn än. Verkar den bra? Jag tyckte mig känna av ägglossningssymptom så jag tog ett test för skojs skull och det visade ett starkt streck i fredags. 

Enligt min app skulle jag ha haft ägglossning på måndagen förra veckan, men sen testade jag som sagt i fredags och insåg att jag nog har ägglossning mycket senare än vad appen tror. Jag har superdålig koll, men cykeln brukar vara 24 dagar lång för mig så jag tror ägglossningen är hyfsat regelbunden runt dag 14. 

Gud vad spännande att du ska ta test på fredag! Använder du Clearblue för graviditetstestning också?
  • Kamrat
    bebissugen91 skrev 2023-09-28 06:44:56 följande:
    Den verkar jättebra och har bara läst positivt om den 😊 väldigt överskådlig, man kan se sina tidigare cykler och få en sammanfattning om längd och vilka dagar som var ens mest fertila dagar. Denna kan man även göra graviditetstest med! Dock inte "tidiga" tester utan från och med Bim. Vilka tester använder du? 😊

Vilken app använder du? Dessa appar blir mer och mer exakta med tiden när du knappar in i appen  att du haft ett positivt ägglossningstest (dock behöver man förhoppningsvis inte använda dessa appar särskilt länge

Ja, ja det blir clearblue 😊 har såååå många tester hemma, gått helt bananas 😬 när ska du testa
    Det låter ju jättebra! 
    Jag har klickat hem babyplans tester som bör komma när som helst... 

Appen jag använder är Min Kalender och den är sååå dålig. Om det visar sig bli ett längre projekt än vad jag hoppas kommer jag nog leta efter någon bättre app och kanske gå över till clearblue. 

Haha jag vet inte om jag lyckas hålla mig tills på lördag kanske? Du då, skulle du testa imorgon? Känner du några symptom än? 
Svar på tråden Planera bebis 2024