• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-08 07:57:04 följande:

Jag verkar äntligen ha haft äl, är typ i chock!

Hurra glad jag blir för din skull ☺️
  • Sanlin90
    Horisonten skrev 2023-07-08 08:56:16 följande:
    Hurra glad jag blir för din skull ☺️
    Tack !! Senaste cyklerna va en 90 dagar jag fick starta med provera och senaste va 71 dagar utan äl så är så glad att jag fick på cd 19!! Använder en olja med munkpeppar och wild jam!
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-08 09:20:16 följande:
    Tack !! Senaste cyklerna va en 90 dagar jag fick starta med provera och senaste va 71 dagar utan äl så är så glad att jag fick på cd 19!! Använder en olja med munkpeppar och wild jam!
    De förstår jag så fantastiskt ☺️
  • Horisonten

När hade ni senast ?vågat? och börja testa om ni fick positivt äl test 30/6 så förmodligen äl 1/7. Vet inte när him är eftersom jag tog ut spiralen 20/6. Hur hade ni tänkt och gjort? För räknar detta test som positivt som jag tog 30/6. Mår små illa eller typ som en klump i halsen som inte försvinner. Men kan man ha symptom redan? hjälp mig tänka. Hjärnan går på högvarv!! 

• EJT
    Horisonten skrev 2023-07-08 19:05:48 följande:

När hade ni senast ?vågat? och börja testa om ni fick positivt äl test 30/6 så förmodligen äl 1/7. Vet inte när him är eftersom jag tog ut spiralen 20/6. Hur hade ni tänkt och gjort? För räknar detta test som positivt som jag tog 30/6. Mår små illa eller typ som en klump i halsen som inte försvinner. Men kan man ha symptom redan? hjälp mig tänka. Hjärnan går på högvarv!! 

Vid min förra graviditet fäste ägget vid dag 10 efter ÄL (jag hade en tydlig nidblödning) och sen fick jag positivt gravtest 11 dagar efter ÄL. Jag hade inget positivt test innan dess, så man bör nog ha lite is i magen och vänta en 10-14 dagar även ÄL iaf? 
  • EJT

Jag verkar äntligen ha haft äl, är typ i chock!

Grattis!!
  • EJT

Jag kommer ha en ägglossningsfri cykel denna gång tror jag, för nu har jag haft som fertilt sekret i 1,5 vecka men det sker aldrig någon temphöjning och nu börjar det fertila sekretet också minska utan att temphöjning skett. 

Alltså, gud så tråkigt när man inte ens får utslag på ägglossning, då kan man ju inte ens hoppas litegrann som man kan annars. Så nu bara vill jag att mensen ska komma så snart som möjligt så jag kan börja med munkpeppar till nästa cykel. 

Vi har också fått kämpa för att få till sexandet denna cykeln pga semesterplaner så lite extra störigt av den anledningen att det inte blev ngn ÄL 😅

• Sanlin90
    EJT vad tråkigt för er :( hoppas det hjälper med munkpeppar det verkade ju hjälpa mig i olje form iaf!
    Det verkar ha hjälpt så mycket att jag faktist är på äl+10 tom och inte 5 som jag trodde.
    fick dock en dipp i tempen idag och igårkväll hade jag ljusbruna spottings och molande värk så jag får nog mens snart :(
  • Horisonten

Åh jag lider med er som kämpar med ägglossningen. Jag fick ju positivt äl test så hoppas att jag kan lita på det och jag har haft äl. Så imorgon skall jag börja testa ifrån. Jag kan inte hålla mig mer och eftersom Jag heller inte vet när min bim är eftersom jag tog ut Spiralen nyligen. Så nervös!! Haft en känsla att de är en bebis och drömt om bebis men nu är jag så rädd och osäker och nervös. 

hur går de för er andra?

• Sanlin90
    Horisonten skrev 2023-07-09 20:48:50 följande:

Åh jag lider med er som kämpar med ägglossningen. Jag fick ju positivt äl test så hoppas att jag kan lita på det och jag har haft äl. Så imorgon skall jag börja testa ifrån. Jag kan inte hålla mig mer och eftersom Jag heller inte vet när min bim är eftersom jag tog ut Spiralen nyligen. Så nervös!! Haft en känsla att de är en bebis och drömt om bebis men nu är jag så rädd och osäker och nervös. 

hur går de för er andra?

Verkar inte gå bra, har inte börjat blöda men lär göra det imorgonbitti tror jag
Svar på tråden Planera bebis 2024