• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Sanlin90
    cutepenguin skrev 2023-07-13 10:21:13 följande:

Hade MF 24/6, men idag fick jag äntligen glad gubbe på ägglossningstest 🥳 

Då får du ligga i nu!
  • cutepenguin

Skapade en annan tråd, men frågar här också.

Fick negativt ÄL-test igår kväll 21.30. Imorse 10.00 var det positivt, och när jag testade igen 16.45 var det negativt. Är verkligen LH-höjning så kort? Och betyder detta att ägget släppt under dagen? Hade sex för två dagar sen och ska försöka få till det ikväll igen. Och förhoppningsvis under morgondagen också.

• Sanlin90
    cutepenguin skrev 2023-07-13 19:17:50 följande:

Skapade en annan tråd, men frågar här också.

Fick negativt ÄL-test igår kväll 21.30. Imorse 10.00 var det positivt, och när jag testade igen 16.45 var det negativt. Är verkligen LH-höjning så kort? Och betyder detta att ägget släppt under dagen? Hade sex för två dagar sen och ska försöka få till det ikväll igen. Och förhoppningsvis under morgondagen också.

Vissa har jättekort peak jag tror jag är en sån för har aldrig ens fått ett positivt men ägget ska ju släppa inom 36 h tror jag
  • cutepenguin
    Sanlin90 skrev 2023-07-13 19:34:45 följande:
    Vissa har jättekort peak jag tror jag är en sån för har aldrig ens fått ett positivt men ägget ska ju släppa inom 36 h tror jag

Testade nu igen och nu var ÄL-testet positivt igen. Kanske bara hade druckit lite mycket innan testet jag tog vid 17-tiden. Hur som, jag hoppas 🤞🏼 det tar sig! 😁

• Horisonten

Håller tummarna!! 

Jag ör så frustrerad!! Molande värk av och till. Ömma bröst/stickningar och ganska illamående idag men ingen mens. Varför kan den inte komma nu när jag vill ha den så vi kan få koll och försöka på riktigt?! Försökte ju innan nu men visste ju inte med mensen mm. Men negativa tester och dag 24 idag sen jag hade de jag tror var mens då jag blödde i 4 dagar. Och vi hade sex 3 gånger dagen efter äl och dagarna innan så kan inte missat tänker jag. Snarar om ägget inte fäste. Men önskar mensen kunde komma så jag kan börja om och få kolla. Appen säger mens på söndag. Men jag hade förr runt 28 dagar cykel så tänker den kan komma allt från söndag-onsdag. Så frustrerande och vänta och kanske slösat dyra Test men inställd på mens nu så kan den snälla komma då. Vill bara försöka igen. Ha mensen nästa vecka och sen förhoppningsvis få äl när jag och fästmannen är barnlediga i 2 veckor!! Vore perfekt tajming ju!! 

hur går de för alla andra?

• Sanlin90
    Jobbigt för dig Horisonten!

min temp gick upp igen idag, jag vill bara ha mens eller ett tydligt plus!! Fick något vagt idag vet inte om det syns här för det gick knappt få på bild!

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-14 08:14:18 följande:
    Jobbigt för dig Horisonten!

min temp gick upp igen idag, jag vill bara ha mens eller ett tydligt plus!! Fick något vagt idag vet inte om det syns här för det gick knappt få på bild!

Ja men de är så frustrerande!! Och jag vill också bara ha min mens så jag kan börja!! Skall testa och ta temp också bara för och se nästa gång. Men aldrig gjort de. Tar man samma tid Varje dag eller hur gör man?? Min fästman tyckte vi skulle ta ett test imorgon igen. Då mensen kanske inte kommer förens senare,att de kan vara tidigt än om den kommer början av nästa vecka liksom. 

Jag tycker ändå jag kan de antydan till något svagt svagt på bilderna. 

Svar på tråden Planera bebis 2024