• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Horisonten

Då har mensen kommit ordentligt. Så skönt att kroppen redan är tillbaka i balans. Måste säga att jag är extremt tacksam för det. Hoppas ni förstår mig rätt. Men haft spiral i 5 år så är man tacksam När de går så fort tillbaka 

• cutepenguin
    Sparks729 skrev 2023-07-16 10:22:45 följande:

Om ni blir gravida..... Kommer ni ta nip-test? Kommer ni ta reda på om det blir en pojke eller flicka? <3

Jag och sambon har pratat om det, vi har ju 2 pojkar redan och jag hade tyckt det varit superkul om det blivit en pojk till (min egna lilla Jönssonligan liksom), men också om man kunde få en liten flicka.

Vi har iallafall bestämt oss för att INTE ta reda på vad det blir för något, om vi nu lyckas. Tog reda på könet med bägge pojkarna genom Nip-test, men om man blir gravid en tredje gång så kommer det bli vår sista, och då hade det varit roligt att få känna på hur det skulle vara att få det som en överraskning vid förlossningen. 

Någon som inte tagit reda på könet? Och hur var det i så fall? 

Jag och min sambo kommer göra NIPT-test. Inte främst för att ta reda på kön (även om vi kommer välja att göra det), men för att se så att bebis är helt friskt (så långt man kan i alla fall). Är bara 30 och bor i västra götaland så får bekosta det helt själv, men för oss känns det värt pengarna. 🥰

• babybel95
    cutepenguin skrev 2023-07-16 16:25:28 följande:

Jag och min sambo kommer göra NIPT-test. Inte främst för att ta reda på kön (även om vi kommer välja att göra det), men för att se så att bebis är helt friskt (så långt man kan i alla fall). Är bara 30 och bor i västra götaland så får bekosta det helt själv, men för oss känns det värt pengarna. 🥰

Samma här! vi valde göra det med sonen och kommer göra det om vi blir gravida nu med. 🥰
  • Sparks729

Ägglossning börjar närma sig 🥰
    Såg det på flyttningarna nu när jag kom hem från jobbet! 

wohoo!!! 😄

• Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-16 21:02:00 följande:

wohoo!!! 😄

Åh vad spännande!!!! 🥰Håller tummarna!!!
  • EJT
    Sparks729 skrev 2023-07-16 21:02:00 följande:

wohoo!!! 😄

Yey, bara köra nu då! Härligt!! 
  • EJT

Om ni blir gravida..... Kommer ni ta nip-test? Kommer ni ta reda på om det blir en pojke eller flicka? <3

Jag och sambon har pratat om det, vi har ju 2 pojkar redan och jag hade tyckt det varit superkul om det blivit en pojk till (min egna lilla Jönssonligan liksom), men också om man kunde få en liten flicka.

Vi har iallafall bestämt oss för att INTE ta reda på vad det blir för något, om vi nu lyckas. Tog reda på könet med bägge pojkarna genom Nip-test, men om man blir gravid en tredje gång så kommer det bli vår sista, och då hade det varit roligt att få känna på hur det skulle vara att få det som en överraskning vid förlossningen. 

Vi kommer nog göra NIPT-test pga min ålder vid detta barn (om vi nu ens kan få syskon). Inte pga kön utan för att kolla över avvikelser/skador/sjukdomar.  Vi gjorde det inte förra gången. 

Vi har en dotter sen tidigare och är ganska säker på att även nästa barn kommer bli en dotter, vi har kvinnodominerade släkter både jag och min partner. Det är det jag ser framför mig iaf och har redan några förslag på namn som vi tycker är fina 🥰
  • EJT

Vi kommer nog göra NIPT-test pga min ålder vid detta barn (om vi nu ens kan få syskon). Inte pga kön utan för att kolla över avvikelser/skador/sjukdomar.  Vi gjorde det inte förra gången. 

Vi har en dotter sen tidigare och är ganska säker på att även nästa barn kommer bli en dotter, vi har kvinnodominerade släkter både jag och min partner. Det är det jag ser framför mig iaf och har redan några förslag på namn som vi tycker är fina 🥰
  • Horisonten

Minns så dålig men är de vanligt att man blöder väldigt mycket efter man slutar med premetivmedel? Har alltid haft ganska riklig mens liksom och värk. Men väldig värk och blöder så mycket idag. Ursäkta info. Men minns inte att de varit såhär på år. Att jag blött så mycket. Iof haft premetivmedel länge men någon annan som känner igen er?
    Känner mig inte orolig eller så alls. För känns som kroppen funkar som den skall liksom efteråt nu. Eller borde jag vara orolig?

• Horisonten

lite så här skoj har ni funderat på namn eller så som ni skulle vilja ha eller alltid sagt att ni skulle vilja att ert barn heter? 

när jag var ganska ung sa jag alltid Kevin och sen vart de Joline och Oliwer men har inget av de namnen på mina barn idag men syskonbarn som heter Oliwer ändå☺️

Bara lite nyfiken och med denna extrema mensvärk och mens så vill jag tänka på något skoj. 

Svar på tråden Planera bebis 2024