• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Sparks729
    Idag är lite om o svullen vid äggstockarna 🤷🏻?♀️ 
    Dag : 17 i min cykeln.
    så nu är jag i de dära fantastiska bara-vänta-och-hoppas-dagarna! 😫
  • Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-21 11:36:44 följande:
    Jag tar mina tester och berättade för sambon i början men sen slutade jag. Tänkte för mig själv han behöver liksom inte veta exakt när jag har ägglossning. Vi har kommit överens om en tredje så vi kör på. Så jag tog helt enkelt första steget för sex runt ägglossningen lite extra! :) uppskattades! Och han kände ingen press liksom. Inte för att han hade gjort det iallafall, han tappar glatt byxorna 5 gånger om dagen om jag så velat 😂

Jag förstår. Haha min har gärna ofta också men tror rädsla och pressen och göra mig gravid blev ändå lite. Då jag har barn sen tidigare men inte han och han är nog lite orolig för att De skall bli svårt mm. Men tänker också då jag kan testa för att ha koll och se hur kroppen är och ta intiativ mer den dagen om jag känner för det. Men känns som vi kommer passa på mycket nu när vi är själva i 2 veckor. Haha. Men har ägglossningstest kvar så tänker kan använda de för kommer nog inte köpa nya sen. 
  • Horisonten

Jag pratade med sambon och frågade hur han kände med äl testen. Om vi skulle ta dem som sist och han visste eller om jag skulle strunta i det helt eller ta de själv utan och säga något till honom. Och han ville att jag skulle ta dem själv utan att säga något till honom. Och jag har inga problem med det. för vill inte stressa eller sätta press på honom. Och jag blir varken mer eller mindre stressad,eller stressad känns som fel ordval men jag vill gärna veta och se om jag läser av min kropp korrekt. 

men ni till frågan när och hur ofta bör man börja kolla?? Jag har just nu 17 äl test och vet inte om jag köper nya till nästa månad om de behövs. Vi kör ändå varannan till minst var 3 dag med sex denna cykel. Men är idag på dag 7 i cykeln och förra cykel. Fick jag utslag på dag 10 och hade en cykel på bara 25 dagar.
     Eller 26. Mensen kom på dag 26. Så när hade ni börjat kolla?? Inte så han med äl test. 

• Sanlin90
    Horisonten skrev 2023-07-22 08:45:14 följande:

Jag pratade med sambon och frågade hur han kände med äl testen. Om vi skulle ta dem som sist och han visste eller om jag skulle strunta i det helt eller ta de själv utan och säga något till honom. Och han ville att jag skulle ta dem själv utan att säga något till honom. Och jag har inga problem med det. för vill inte stressa eller sätta press på honom. Och jag blir varken mer eller mindre stressad,eller stressad känns som fel ordval men jag vill gärna veta och se om jag läser av min kropp korrekt. 

men ni till frågan när och hur ofta bör man börja kolla?? Jag har just nu 17 äl test och vet inte om jag köper nya till nästa månad om de behövs. Vi kör ändå varannan till minst var 3 dag med sex denna cykel. Men är idag på dag 7 i cykeln och förra cykel. Fick jag utslag på dag 10 och hade en cykel på bara 25 dagar.
     Eller 26. Mensen kom på dag 26. Så när hade ni börjat kolla?? Inte så han med äl test. 

Jag hade börjat testa idag eller imorgon :)
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-22 11:07:58 följande:
    Jag hade börjat testa idag eller imorgon :)
    ja men tänker nog jag skall ta ett i dag och sen nu när jag kommer hem ☺️
  • Horisonten

Är det en svag liten skillnad på dessa öl tester? Jag är idag på cykeldag 8 och appen säger äl nästa lördag. Men sist fick jag positivt utslag på cykeldag 10 men tror inte ägget släppte då. Men hur räknar ni hur lång eran cykel är. Alltså räknar ni från första mensen och sen fram till dagen innan mensen kom och börjar om på mens första dag. För jag hade 26 dagar mellan mensen förra gången så mensen kom dag 27. Men räknar jag då 26 dagar cykel eller 27? Känns ju som 26 egentligen för sen börjar man om. Ja ni fattar rörigt i huvudet idag. Haha förlåt men hoppas ni fattar. 

• Sparks729
    Horisonten skrev 2023-07-23 11:53:09 följande:

Är det en svag liten skillnad på dessa öl tester? Jag är idag på cykeldag 8 och appen säger äl nästa lördag. Men sist fick jag positivt utslag på cykeldag 10 men tror inte ägget släppte då. Men hur räknar ni hur lång eran cykel är. Alltså räknar ni från första mensen och sen fram till dagen innan mensen kom och börjar om på mens första dag. För jag hade 26 dagar mellan mensen förra gången så mensen kom dag 27. Men räknar jag då 26 dagar cykel eller 27? Känns ju som 26 egentligen för sen börjar man om. Ja ni fattar rörigt i huvudet idag. Haha förlåt men hoppas ni fattar. 

Du har en  26 dagars cykel 🥰 Men blir lite smått förvirrad 😜 en annan har tagit test (ägglossnin) men inte fan kan jag tyda det för det 😂 Så blev inte ett dugg klokare 
  • Sparks729

Evig väntan?
    11 dagar kvar till beräknad ???? 
    Dessutom inbillar jag mig nog en massa också 😂 Vilket gör allt lite jobbigare 🤪  

symtom : kände av ägglossning den 17 & 18e juli.
    Har haft lätt/dov huvudvärk i 3 dagar. den ligger bara där o maler liksom, men blir aldrig en huvudvärk, precis som det aldrig bryter ut.

Mensmagen ömmar i perioder till o från varje dag. Känner av lite som ?tusen nålar? nå gång i bland också.

1 dag var mina bröstvårtor känsliga.

imorse när jag borstade tänderna fick jag en sådan där 2 sekunders illamående/klökning helt random.

lite smärtor i nedre ryggen, ner i benen och höfter.

JAG HAR DESSUTOM FIBRO, så allt kan bero på det 😂
    borde ignorera hela kroppen och vad som sker. 

märkte inte några tidiga symtom med första barnet..
    andra barnet var jag så otroligt ignorant hahahah, hade hur mycket symtom som helst, men jag fattade trots allt inte att jag var gravid utan det var sambon som tyckte jag var skum 😂

• Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-23 13:33:28 följande:
      Du har en  26 dagars cykel 🥰 Men blir lite smått förvirrad 😜 en annan har tagit test (ägglossnin) men inte fan kan jag tyda det för det 😂 Så blev inte ett dugg klokare 
    Tack för svar. Känner jag mig lite mer förvirrad i allt detta ändå. Är det svårare och bli gravid med kort cykel? Bör jag oroa mig. Har ju inte helt koll på hur lång cykel jag ligger på riktigt eftersom spiralen varit Ute så kort och bara haft som 2 messar efter den. 
  • cutepenguin
    Horisonten skrev 2023-07-23 15:36:43 följande:
    Tack för svar. Känner jag mig lite mer förvirrad i allt detta ändå. Är det svårare och bli gravid med kort cykel? Bör jag oroa mig. Har ju inte helt koll på hur lång cykel jag ligger på riktigt eftersom spiralen varit Ute så kort och bara haft som 2 messar efter den. 

Nej, det är inte svårare. ☺️ Har du väldigt kort lutealfas, dvs under 8 dagar mellan ÄL och mens har jag läst att det kan påverka. Men att ha en cykel på 26 är väldigt vanligt.

Svar på tråden Planera bebis 2024