• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Sparks729
    Horisonten skrev 2023-07-26 06:57:57 följande:
    Åh så spännande!! Snart snart. Några dagar till att hålla ut innan testning🥰

När brukar ni testa? Utgår ni i från äl om ni vet eller ifrån BIM?
    Jag har ju aldrig planerat en graviditet tidigare så jag har faktiskt ingen aning. Alltid tagit testet när jag missat. Men tänkte jag skulle försöka hålla ut MINST 4 dagar till ☺️
  • Horisonten
    Sparks729 skrev 2023-07-26 07:01:23 följande:
    Jag har ju aldrig planerat en graviditet tidigare så jag har faktiskt ingen aning. Alltid tagit testet när jag missat. Men tänkte jag skulle försöka hålla ut MINST 4 dagar till ☺️
    Åh jag förstår. Så spännande!! Håller tummarna hårt
  • Sanlin90

Enligt tempen är jag äl+6 ca men idag började jag få fertilt sekret igen så högst oklart om jag haft äl, började tempa vaginalt istället så kan ju ha med det att göra.

• Horisonten

Dagens äl-test. Vad tror vi? Äl imorgon eller fredag?? Märkte också lite mer flygning som lite mer åt de klibbiga hållet men inte helt än. Bör jag testa ikväll eller kan jag vänta till imorgon?? 

• EJT

Nu så kanske ÄL har skett! Hoppas det! Har fått en liten temperaturhöjning idag och ÄL-testet visade ju positivt i förrgår. Så rimligtvis ÄL igår. 

Vi får se om tempen håller i sig. Däremot har tempersturhöjningen senaste 2-3 cyklerna varit mycket mindre än vad den var förr i tiden. Så jag hoppas inte på för mycket...

• Sparks729

SVAGT POSITIVT GRAVTEST!!! 
    7 dagar innan beräknad mens! 😮

ska åka och köpa ett ordentligt test sen ☺️

så får vi se om det tar sig ordentligt eller om mensen kommer, rädd för att börja fira än! 

• EJT
    Sparks729 skrev 2023-07-27 10:50:24 följande:

SVAGT POSITIVT GRAVTEST!!! 
    7 dagar innan beräknad mens! 😮

ska åka och köpa ett ordentligt test sen ☺️

så får vi se om det tar sig ordentligt eller om mensen kommer, rädd för att börja fira än! 

Wow, grattis Sparks! Så kul för er!!
  • Horisonten

Vad säger vi om dagens äl test?? Är de positiv? tycker de är starkare än kontroll om inte ännu starkare  Men vill höra vad ni säger för kan ju vara önsketänkande också. Hade som äggvita också eller slemmig flytning (ursäkta info) som inte ville släppa när jag kissa för och ta testet så antar att de är bra 🥰
Svar på tråden Planera bebis 2024