• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Sanlin90
    Horisonten skrev 2023-07-30 15:06:00 följande:

Jag förstår. Jag har flera CB testa tidigt digitala. Sen digital vecko men även de med ett streck och de som blir plus. 

ja vill gärna följas åt. Jag hade en tanke om att testa 8 tidigast men lite nervös då de blir äl+9 dock bim-5. Så skall nog försöka minst 9 då är vi ändå liksom äl+10 och bim-4. Sambon har ju semester den veckan vi skall testa och jag börjar jobba den veckan så tänker att jag kanske kan härda ut iallafall måndagen hihi. 

jag hade ont i magen svullen och ömma bröst. Sen kom mer flyttningar. De jag märkte av utav min ägglossning och så test med som stämde överens bra. Första riktiga äl efter spiralen. Förra månaden visa testen men hade ingen sådan flytning. 

Jag har ett tidigt digitalt och ett med veckor och ett plustest med men tänker inte ta dom om jag inte får annat streck först, ska kolla tradera efter några tror jag :)

jag hade flytningar hela fredagen och igår morse så tror jag hade äl natten mellan fredag till lördag och igår hade jag kramper och idag har jag spånda ömma bröst 

vi låg fredag och lördag, sambon fick prestationsångest igår men jag fick göra mig till lite hahaha. 

sa till honom nu, tänk om jag blir gravid nu, vill så gärna ha ett barn till och hans svar va mmm?. Taggad eller?! 
    kändes som ett trist svar men jag vet att han längtar!

dottern blir tre i ontober så känns som bra timing nu!

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-30 15:17:49 följande:

Jag har ett tidigt digitalt och ett med veckor och ett plustest med men tänker inte ta dom om jag inte får annat streck först, ska kolla tradera efter några tror jag :)

jag hade flytningar hela fredagen och igår morse så tror jag hade äl natten mellan fredag till lördag och igår hade jag kramper och idag har jag spånda ömma bröst 

vi låg fredag och lördag, sambon fick prestationsångest igår men jag fick göra mig till lite hahaha. 

sa till honom nu, tänk om jag blir gravid nu, vill så gärna ha ett barn till och hans svar va mmm?. Taggad eller?! 
    kändes som ett trist svar men jag vet att han längtar!

dottern blir tre i ontober så känns som bra timing nu!

Haha jag förstår. Min man vill inte veta med test för blir prestations ångest och inte alltid de funkar om när han har mycket. Och är rätt mycket för honom nu och skulle inte kunna säga så även om han längtar och vill. Nästa månad kommer vi vi inte köra med test. Alltså vi har ju haft sex ganska mycket för vi vill Och sugen. Speciellt jag haha. Men mensens sista dag var 20 och vi har legat 21,23,24, 26.27,29 och fick ju första positiva test som jag tolkade vid lunch 13 torsdag den 27 och var ännu starkare fredag vid lunc 28 och svagare. Så hoppas vi inte missar. Hoppas på mys idag och även imorgon iallafall borde vi inte missa. 

vi har ju 3 barn, (mina biologiska sen tidigare,hans bonus men är våra) de är ju 10,7 och 5 år

• Sanlin90

Jg va galet sugen igår så blev extra besviken när det inte funka för honom, det gick ju tillslut dock haha. 

jag kollade tester från amazon hittade 40 tidiga tester för 80kr!! Jag är testoman deluxe så.

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-30 16:29:21 följande:

Jg va galet sugen igår så blev extra besviken när det inte funka för honom, det gick ju tillslut dock haha. 

jag kollade tester från amazon hittade 40 tidiga tester för 80kr!! Jag är testoman deluxe så.

Haha jag är också test galning 🤣blir också besviken när de inte går men så är de för min sambo ibland ändå även när vi inte försöker. Men känns som jag måste sluta bli besviken för han märker de och då blir de ännu värre och mer press. 
  • Sanlin90

Samma för min sambo ofta när han blir väldigt varm under tiden då går det inte haha

• Sparks729

Godmorgon ❤️
    sådär ja, nu har jag ringt till Kvinnohälsovården och får tre tider bokade 🥰 1. Hälsokontroll. 2. NIPT testet. och så 3. inskrivningssamtal. 
    Så otroligt galet 🙈🙏🏼

• Sanlin90
    Sparks729 skrev 2023-07-31 08:53:08 följande:

Godmorgon ❤️
    sådär ja, nu har jag ringt till Kvinnohälsovården och får tre tider bokade 🥰 1. Hälsokontroll. 2. NIPT testet. och så 3. inskrivningssamtal. 
    Så otroligt galet 🙈🙏🏼

Grattis! Vad roligt, en spännande tid nu ju!

jag tror inte jag hade ägglossning förrän inatt tempen dippade rejält och jag har fruktansvärd mogrän som startade inatt.  
  • summer13
    Sanlin90 skrev 2023-07-30 16:29:21 följande:

Har också köpt billiga från Amazon. Dom visar svagt positivt varje gång Foten i munnen
    Så var lite vaksam så du inte får en onödig besvikelse sen! Hjärta
  • Sanlin90
    summer13 skrev 2023-07-31 15:46:09 följande:
    Har också köpt billiga från Amazon. Dom visar svagt positivt varje gång Foten i munnen
    Så var lite vaksam så du inte får en onödig besvikelse sen! Hjärta
    Ajdå kanske inte skulle beställa där, har inte beställt ännu!
  • summer13
    Sanlin90 skrev 2023-07-31 15:56:12 följande:
    Ajdå kanske inte skulle beställa där, har inte beställt ännu!
    Tror mina hette OnePlus eller liknande! 
Svar på tråden Planera bebis 2024