• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Horisonten

Någon som haft lätt diffust molande värk eller liksom så bara dagarna efter äl?? Hade äl smärtor tydligt och som
    mensvärk. Idag lätt typ nästan obemärkt lite molande eller typ orolig mage som något men inte ont men något så liksom. Mannen kunde inte röra eller ens pussa mig på brösten imorse när han vllle mysa utan att jag rykte till. Kan jag inbilla mig?? Känns så tidigt och känna något. Dock har vi ju haft väldigt mycket sex så vet ju inte när de kan blivit befraktat eller när exakt äl var. Fick ju även inatt som sagt att de hugg nöp drog och ömma från höften/ljumsken och mot underlivet och ligger lite kvar ännu. Men bara ena sidan. Vet inte alls vad som är vad. Har lite ont i kroppen annars också. Men vi har grejat massa hemma så kan ju vara de med. Har ju huvudvärk dagligen så de är inget symptom jag kan få på eller ryggen för också ont i och av sambons sängar han har hos sig. Vad tror ni?! Så mycket tankar som snurrar så snälla hjälp. Blir nervös och orolig?😔

• cutepenguin
    Horisonten skrev 2023-08-02 10:36:20 följande:

Någon som haft lätt diffust molande värk eller liksom så bara dagarna efter äl?? Hade äl smärtor tydligt och som
    mensvärk. Idag lätt typ nästan obemärkt lite molande eller typ orolig mage som något men inte ont men något så liksom. Mannen kunde inte röra eller ens pussa mig på brösten imorse när han vllle mysa utan att jag rykte till. Kan jag inbilla mig?? Känns så tidigt och känna något. Dock har vi ju haft väldigt mycket sex så vet ju inte när de kan blivit befraktat eller när exakt äl var. Fick ju även inatt som sagt att de hugg nöp drog och ömma från höften/ljumsken och mot underlivet och ligger lite kvar ännu. Men bara ena sidan. Vet inte alls vad som är vad. Har lite ont i kroppen annars också. Men vi har grejat massa hemma så kan ju vara de med. Har ju huvudvärk dagligen så de är inget symptom jag kan få på eller ryggen för också ont i och av sambons sängar han har hos sig. Vad tror ni?! Så mycket tankar som snurrar så snälla hjälp. Blir nervös och orolig?😔

Jag känner alltid molvärk mellan ÄL och mens, och senaste gången nu hade jag OTROLIGT ömma bröst. Progesteronet som ökar efter ÄL ger ju lite samma symtom som graviditetssymtom.

• Horisonten
    cutepenguin skrev 2023-08-02 11:58:46 följande:

Jag känner alltid molvärk mellan ÄL och mens, och senaste gången nu hade jag OTROLIGT ömma bröst. Progesteronet som ökar efter ÄL ger ju lite samma symtom som graviditetssymtom.

Okej jag förstår. För jag brukar aldrig ha ont i mellan och hade dagar nu mellan äl till idag då jag inte haft ont. Eller ömma bröst. Hade molande värk ganska många dagar innan äl. Så fundersam när jag faktiskt hade äl. En del säger ju att man skall utgår ifrån första testet som är positivt så förvirrad 
  • Horisonten

Dessa är mina 3 starkaste äl test från onsdag den 26//7 torsdag 27/7 och fredag 28/7 alla tagna runt 13 tiden  vid 17 på fredagen var de mycket svagare  Så kan jag haft äl tidigare än lördagen att jag kanske redan hade den på fredagen  vad tror ni?? hjälp en fundersam och förvirrad tjej  förstår inte annars varför jag hade värk och ömma bröst som sen var borta ett par dagar till att igår få ömma bröst och känsliga igen och nyp/hugg i ljumsken och nu lätt lätt molande värk  hjälp snälla

• Horisonten
    Jag tog ju ut spiralen den 20/6 hade en blödning från 21/6 till 24/6. 
    Sen fick jag en riktig ordentlig mens den 16/7-20/7 men då var cykeln bara 25 dagar lång. Vet ju inte om jag hade äl mellan de 2 cyklarna men då fick jag ändå utslag på äl-test 30/6 alltså dag 10 cykeln. Denna gången fick jag positivt på dag 12-13 i cykeln så när hade ni satt bim? 14 dagar senare ifrån den 29/7 då senast äl kan ha varit eller hur hade ni räknat tänkt. För vet ju inte om de blir 28 dagar. Lite sugen att redan testa måndag. Dumt jag vet så stoppa mig nu!! Haha 
  • Sanlin90
    Horisonten skrev 2023-08-02 14:39:08 följande:
    Jag tog ju ut spiralen den 20/6 hade en blödning från 21/6 till 24/6. 
    Sen fick jag en riktig ordentlig mens den 16/7-20/7 men då var cykeln bara 25 dagar lång. Vet ju inte om jag hade äl mellan de 2 cyklarna men då fick jag ändå utslag på äl-test 30/6 alltså dag 10 cykeln. Denna gången fick jag positivt på dag 12-13 i cykeln så när hade ni satt bim? 14 dagar senare ifrån den 29/7 då senast äl kan ha varit eller hur hade ni räknat tänkt. För vet ju inte om de blir 28 dagar. Lite sugen att redan testa måndag. Dumt jag vet så stoppa mig nu!! Haha 
    Hormonspiralen har ju gjort att du inte fått ägglossning troligen då det är vad hormonspiraler/mini/mellanpiller gör och då får man inte symtom på ökat progesteron heller.
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 20:11:53 följande:
    Hormonspiralen har ju gjort att du inte fått ägglossning troligen då det är vad hormonspiraler/mini/mellanpiller gör och då får man inte symtom på ökat progesteron heller.
    Nej med spiralen hade jag inte de eller ens mens. På 6 månader hade jag bara mens 1-2 gånger liksom. Men iäven när jag inte ha spiral eller p-piller så kan jag minnas att jag haft okt i mellan. Men kanske annorlunda nu. Kroppen ändrar sig med tiden tänker jag. Ålder och hormoner. 
  • Sanlin90
    Horisonten skrev 2023-08-02 20:27:12 följande:
    Nej med spiralen hade jag inte de eller ens mens. På 6 månader hade jag bara mens 1-2 gånger liksom. Men iäven när jag inte ha spiral eller p-piller så kan jag minnas att jag haft okt i mellan. Men kanske annorlunda nu. Kroppen ändrar sig med tiden tänker jag. Ålder och hormoner. 
    Ja så är det ju, dom få gånger jag haft ägglossning sedan min dotter föddes oktober 2020 har jag kånt den MYCKET mer och min pmds är mycket värre, jag blir typ mentalt instabil och fruktansvärt arg för allt :(
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 21:01:56 följande:
    Ja så är det ju, dom få gånger jag haft ägglossning sedan min dotter föddes oktober 2020 har jag kånt den MYCKET mer och min pmds är mycket värre, jag blir typ mentalt instabil och fruktansvärt arg för allt :(
    Åh jag förstår. Jag har alltid känt av min ägglossning tydligt men vart lite osäker nu efter spiralen så ville ha testen men nästa månad lär jag inte köra med några sådana. Fy måste vara extremt jobbigt och krävande för dig och må så
  • Horisonten

Är de någon annan här inne som lidit av hyperremissis under sin graviditet tidigare?? 

Svar på tråden Planera bebis 2024