• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • bebissugen91

Hoppar på den här tråden jag med 😊 i september sker första försöket till första barnet. Känns pirrigt men samtidigt väldigt ödmjuk och vågat inte ta för givet att jag kan bli med barn. Inväntar ÄL runt den 22/9 😊
    Använder mig av clearblue fertilitetsmonitor, någon annan som använder den?

• Anonym (Lisen38)

Vi börjar börjar denna månaden istället, var så otroligt förkylda förra månaden så vi testar att pricka äl den 14:e september. Vi börjar försöka nästa helg på ett ungefär.

Det gick så lätt med de första men förväntar mig inte att det går lika lätt nu när jag är äldre. 

• Anonym (Lisen38)
    bebissugen91 skrev 2023-08-30 22:32:16 följande:

Hoppar på den här tråden jag med 😊 i september sker första försöket till första barnet. Känns pirrigt men samtidigt väldigt ödmjuk och vågat inte ta för givet att jag kan bli med barn. Inväntar ÄL runt den 22/9 😊
    Använder mig av clearblue fertilitetsmonitor, någon annan som använder den?

Spännande, sån pirrig känsla när man bestämt sig för sitt första barn. Hoppas allt går bra. 
  • bebissugen91
    Anonym (Lisen38) skrev 2023-09-02 20:34:32 följande:
    Spännande, sån pirrig känsla när man bestämt sig för sitt första barn. Hoppas allt går bra. 
    Tack så mycket 😊 börjar också testa för äl runt de  14e. Håller tummarna för er och att ni får en liten sladdis 2024 😊
  • Dalkulla1984

Hej
    hoppar in här!
    Jag och min man kämpar för fullt att få ett gemensamt barn. Jag har sedan tidigare 4 barn. För närvarande
    är mensen 12 dagar sen och testen är negativa. Fattar inte vad som händer med min kropp! Mensen har aldrig tidigare uteblivit såhär. Känns skit rent av. Så jobbigt när man kämpar å kämpar månad in å ut å inget skit händer. Känner mig så frustrerad.

• EJT
    Dalkulla1984 skrev 2023-09-04 21:32:50 följande:

Hej
    hoppar in här!
    Jag och min man kämpar för fullt att få ett gemensamt barn. Jag har sedan tidigare 4 barn. För närvarande
    är mensen 12 dagar sen och testen är negativa. Fattar inte vad som händer med min kropp! Mensen har aldrig tidigare uteblivit såhär. Känns skit rent av. Så jobbigt när man kämpar å kämpar månad in å ut å inget skit händer. Känner mig så frustrerad.

Men så tokigt? Jag skulle nästan söka vården för det, om mensen vanligtvis är regelbunden. Hur har detta gått?
  • Anonym (Lisen38)
    Sanlin90 skrev 2023-09-06 10:27:43 följande:

Suck?. Äl+10 och negativt imorse :?(

Så trist, håller tummarna för er nästa månad. 
  • Kamrat

Hej! Jag hoppar in här igen.

Vi har precis börjat försöka för första barnet, och idag är jag på ÄL+5. Dagarna går sååå långsamt just nu, men inom några dagar tänkte jag ta ett tidigt test. 

Ska bli så roligt att följas åt!

Svar på tråden Planera bebis 2024