Inlägg från: bebissugen91 |Visa alla inlägg
  • bebissugen91

Planera bebis 2024

Hoppar på den här tråden jag med 😊 i september sker första försöket till första barnet. Känns pirrigt men samtidigt väldigt ödmjuk och vågat inte ta för givet att jag kan bli med barn. Inväntar ÄL runt den 22/9 😊
    Använder mig av clearblue fertilitetsmonitor, någon annan som använder den?

• bebissugen91
    Anonym (Lisen38) skrev 2023-09-02 20:34:32 följande:
    Spännande, sån pirrig känsla när man bestämt sig för sitt första barn. Hoppas allt går bra. 
    Tack så mycket 😊 börjar också testa för äl runt de  14e. Håller tummarna för er och att ni får en liten sladdis 2024 😊
  • bebissugen91
    Kamrat skrev 2023-09-27 14:00:41 följande:

Hej! Jag hoppar in här igen.

Vi har precis börjat försöka för första barnet, och idag är jag på ÄL+5. Dagarna går sååå långsamt just nu, men inom några dagar tänkte jag ta ett tidigt test. 

Ska bli så roligt att följas åt

Hej! 
    Det är första försöker här för oss, äl+7 idag pch tänkte testa på fredag. Tycker också att dagarna går såååå långsamt. Känns också som att man inbillar sig en massa symtom men man kan likaväl vara skengravid liksom. 😫 samtidigt så är det så pass tidigt att man kanske inte ens får några symtom nu. Jag känner att jag börjar bli knäpp då detta är det enda jag tänker på om dagarna. Sitter och läser på en massa forum, kollar efter nidblödning, klämmer på tuttarna för att se om dom är ömma 😂😂

• bebissugen91
    Kamrat skrev 2023-09-27 14:26:01 följande:
    Haha, jag sitter exakt likadant! Fastän jag vet att det är ett orimligt beteende såhär tidigt efter ägglossning för min del... När jag råkade bli gravid för 5 år sen (gjorde en abort) hade jag bara två symptom: ont i bröstvårtorna och mådde illa av smaken av öl. Om jag testar att ta en öl i helgen och det smakar illa så blir det ett tidigt test på stört!

Tråkigt att du behövde gå igenom det! Men måste ändå kännas bra att du vet att du kan bli gravid. Vet du hur långt gången du var när du först började känna dessa symtom?
    Jag går runt med helt orimliga tankar så som att spermierna inte vet vart de ska hitta ägget någonstans, tänk om vi hade sex förlite? (Hade sex varje dag i 10 dagar 😂)  
  • bebissugen91
    Kamrat skrev 2023-09-27 15:57:22 följande:

Haha jag är ny på Familjeliv så jag vet inte hur man citerar, men jag minns det som att jag kände av brösten typ sju dagar efter ägglossning, och jag tyckte inte om öl längre runt 10 dagar efter ägglossning. Sen plussade jag ganska exakt två veckor efter ägglossning. 

Gud, det kan jag relatera till! Min kille veckopendlar och är bara hemma på helgerna, så jag är redan nojig över att vi kommer missa ägglossning nästa cykel. Hoppas, hoppas det tar sig den här gången istället!

Du trycker bara på kugghjulet och sen citera 😊 jag är med ny, skaffade det förra veckan typ 😂
    Då förstår jag att du inväntar samma symtom 😂 är det äl-tester du använder? Jag använder clearblue fertilitetsmonitor.

Ah, gud vilken stress när han pendlar så. Hoppas det tar sig för er denna gång! Har du regelbunden cykel så du vet exakt när du ska ha ägglossning? Jag brukar ha på cykeldag 13 😊
  • bebissugen91
    Kamrat skrev 2023-09-27 22:07:55 följande:
    Åh, tack! Jag är med i oktober-tråden också och där funkade det inte av någon anledning. 

Spännande, jag har inte hunnit kolla in  fertilitetsmonitorn än. Verkar den bra? Jag tyckte mig känna av ägglossningssymptom så jag tog ett test för skojs skull och det visade ett starkt streck i fredags. 

Enligt min app skulle jag ha haft ägglossning på måndagen förra veckan, men sen testade jag som sagt i fredags och insåg att jag nog har ägglossning mycket senare än vad appen tror. Jag har superdålig koll, men cykeln brukar vara 24 dagar lång för mig så jag tror ägglossningen är hyfsat regelbunden runt dag 14. 

Gud vad spännande att du ska ta test på fredag! Använder du Clearblue för graviditetstestning också?
    Den verkar jättebra och har bara läst positivt om den 😊 väldigt överskådlig, man kan se sina tidigare cykler och få en sammanfattning om längd och vilka dagar som var ens mest fertila dagar. Denna kan man även göra graviditetstest med! Dock inte "tidiga" tester utan från och med Bim. Vilka tester använder du? 😊

Vilken app använder du? Dessa appar blir mer och mer exakta med tiden när du knappar in i appen  att du haft ett positivt ägglossningstest (dock behöver man förhoppningsvis inte använda dessa appar särskilt länge

Ja, ja det blir clearblue 😊 har såååå många tester hemma, gått helt bananas 😬 när ska du testa
  • bebissugen91
    Kamrat skrev 2023-09-28 09:19:13 följande:
    Det låter ju jättebra! 
    Jag har klickat hem babyplans tester som bör komma när som helst... 

Appen jag använder är Min Kalender och den är sååå dålig. Om det visar sig bli ett längre projekt än vad jag hoppas kommer jag nog leta efter någon bättre app och kanske gå över till clearblue. 

Haha jag vet inte om jag lyckas hålla mig tills på lördag kanske? Du då, skulle du testa imorgon? Känner du några symptom än? 
    Jag har ickså bland annat Min kalender men den jag gillar bäst är faktiskt Flo. Den är mest exakt 😊

Jag tänkte testa imorgon ja. Idag upplever jag stundtals molande värk i livmodern, varar i kpgra sekunder sen försvinner det. Imorse brann det till i magen precis som innan mensvärk men det är alldeles för tidigt för mensvärk, brukar alltid ha det några timmar innan jag får det. Kan vara vadsomhelst men man får ju upp hoppet lite. Sen känner jag mig lite yr också. Känner du av något?
  • bebissugen91
    bebissugen91 skrev 2023-09-28 11:47:19 följande:
    Jag har ickså bland annat Min kalender men den jag gillar bäst är faktiskt Flo. Den är mest exakt 😊

Jag tänkte testa imorgon ja. Idag upplever jag stundtals molande värk i livmodern, varar i kpgra sekunder sen försvinner det. Imorse brann det till i magen precis som innan mensvärk men det är alldeles för tidigt för mensvärk, brukar alltid ha det några timmar innan jag får det. Kan vara vadsomhelst men man får ju upp hoppet lite. Sen känner jag mig lite yr också. Känner du av något?
    Hur har det gått för dig? ❤️
Svar på tråden Planera bebis 2024