• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Horisonten

Vad säger ni? Eller tror ni. Översta testet på bilden är gårdagens och understa är idag nyss. 

• EJT
    Horisonten skrev 2023-07-28 13:10:42 följande:

Vad säger ni? Eller tror ni. Översta testet på bilden är gårdagens och understa är idag nyss.  //

Det där testet är absolut positivt, tycker jag! Nu har du nog ägglossning närmsta 24-48 timmarna ☺️
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Horisonten
    EJT skrev 2023-07-28 13:12:10 följande:
     Det där testet är absolut positivt, tycker jag! Nu har du nog ägglossning närmsta 24-48 timmarna ☺️
    Tack så mycket 🥰myste igår ju se om vi kan få till idga och imorgon också. Grejat massa ut i trädgården idag och skall strax på kräftskiva så se vad som orkar med. Sen bröllop imorgon men skall försöka. Bara de inte låser sig och blir pressat för sambon 
  • Horisonten

Mitt äl test var svagare nu precis när jag tog de även om tiden inte hann färdigt. Men hade sådan klibbig flyttning som fastnade på insida låret så när skall jag räkna äl tror ni? 

• Janbo
    Horisonten skrev 2023-07-28 17:22:49 följande:

Mitt äl test var svagare nu precis när jag tog de även om tiden inte hann färdigt. Men hade sådan klibbig flyttning som fastnade på insida låret så när skall jag räkna äl tror ni? 

Jag hade räknat med att ägget släpper 12-48 timmar efter pos. test (vanligast 24-36 tror jag). Jag hade försökt ligga mycket denna helgen 😄
  • Sanlin90

Jag tog ju provera igår men idag ökade ältestet och jag fick jättemycket fertila flytningar så avbryter kuren igen, ska ta ältest när jag kommer hem!

testen är i ordning idag, iförrgår igår
  • Sparks729

5 dagar kvar till beräknad mens och jag är så rädd och orolig att det inte ska hålla i sig 😭 så nervös! men tar fortfarande RFSU graviditets stickor, på morgonen och det är fortfarande positivt 🙏🏼❤️ planerar att fortsätta testa med stickorna över helgen.

idag kom leveransen med 3 olika clearblue tester. 1 ultra tidigt, ett vanligt och en för veckor! 

symtom : äter lite oftare, sugen lite hela tiden och lunch har tydligen förvandlats till en hel middag 😅 och så har jag i två nätter nu vaknat för att kissa 🤭

bra att suget för mat förändrats, efter andra graviditeten så rasade vikten och jag har legat stadigt på 44 kg sen 7 månader till bara 🙈 så glad om mat kan få vara denna graviditetens STORA grej! 

• Sanlin90

Håller tummarna sparks!

Jag tror mina ältest blir helt positiva imorgon, ska bli spännande att se tempen!
    det är ett under att jag ens tog ältest idag jag tog ju första provera tabletten igår men det blev ingen mer!
    vi mös till det ikväll och kör hela helgen när dottern sover!
Svar på tråden Planera bebis 2024