• Sparks729

Planera bebis 2024

Hej på er! 

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka utöka familjen ❤️ Vi har två pojkar. Storebror som är 3 år och 3 månader och så vår lilla som är 1 år och 7 månader 🥰 hopplöst förälskad är man! vi önskar oss en liten 3a för att göra familjen komplett. Önskar allt oftare man fick barn tidigare, så man hade kunnat ha möjlighet till en 4e men sambon sätter stopp vid 3 😂 Vi är 36 och 39 år. Så jag håller helt med om att det får räcka med 3. 

Denna cykel blir vår FÖRSTA månad att försöka. Är idag inne på CD 7, så har nyss lämnat menstruationen bakom mig och ska nu börja leta reda på ägglossningen ☺️ Tagit tillskott i 2 veckor och har bunkrat upp med ägglossningstest och graviditetstest. 

Så spännande! 
    Och hoppas innerligt att en liten själ är redo att komma ner till oss inom det snaraste ❤️👶🏼

• Sparks729
    Sanlin90 skrev 2023-07-11 10:29:50 följande:

Nej det tycker jag inte :)

Tycker inte heller du ska ge upp hoppet! Många dagar kvar till söndag och du kan få ett positivt test ❤️❤️
  • Sparks729

jag och sambon bestämde oss att försöka få en tredje liten familjemedlem i slutet på förra månaden 🥰 vi väntade in min menstruation, så nu letar vi ägglossning 😂 aldrig gjort det tidigare så detta känns väldigt nytt och roligt! Vi har aldrig planerat barn, eller bestämt oss för  : vi vill ha en, nu försöker vi?. Så en riktigt spännande! 

vi är alltså i försöksmånad 1, cd 10 idag. 

• Sparks729
    Sanlin90 skrev 2023-07-14 12:35:42 följande:

Horisonten dom kan variera i styrka jnder hela cykeln så det betyder ingenting ungifär tyvärr!

sparks- åh så spännande! Lycka till!

Tack tack =)
  • Sparks729
    EJT skrev 2023-07-14 12:49:13 följande:

Härligt! Välkommen in i tråden 😁 Snyggt strukturerat med testerna, ska nog prova samma i nästa cykel!
    Tusen tack! Kände det var smidigare att ha det på papper än i en app =) Prova!
  • Sparks729

För att lära känna er lite mer : 

Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Tar ni några tillskott? Har ni haft preventivmedel innan? 

Har ni barn sen tidigare? Pojke / Flicka? Ålder? Bor ni i Norr, mitten eller syd? 

KRAM! 

• Sparks729

Jag fyllde 36 nu i början av juli. Detta är första månaden vi försöker. Har två pojkar sen tidigare, 3 år och 1,5 år. 

Bor i södra sverige. Jag tar lite olika tillskott och har inte haft preventivmedel tidigare.

Kul att vi är många som är på första försöket för både första, andra och tredje barnet! 

Hoppas vi alla får oss en liten till nästa år :)

• Sparks729
    cutepenguin skrev 2023-07-14 14:26:59 följande:

Jag är 30 år (fyller idag 😂) och nu är vi på försök 1 med barn nummer 1 efter ett missfall. Jag äter ett tillskott som heter ?gravid?. Bor i Västra Götaland. 

Grattis på födelsedagen! Hoppas du har/får en superbra dag och blir bortskämd :D 
  • Sparks729
    Horisonten skrev 2023-07-16 09:49:48 följande:

Nu verkar mensen vara på gång. en hel del mensvärk och en liten lätt blödning än så länge. Men känns faktiskt väldigt skönt att den kommer nu. Så vi kan få ordningsbot kroppen och helt börja försöka på riktigt efter spiralen för känns inte som kroppen var helt i balans. Så en lättnad faktiskt och få mer koll. Och tacksam för att den kommer tillbaka så snabbt igen på banan efter spiralen, inte alla som får. Så just nu tacksam och glad i att försöka se de positiva i de hela även om jag såklart hade önskat och hoppats på annat. 

Tar ju lite tid för kroppen att komma tillbaka i balans så man sen kan börja få lite koll på sin kropp, och när man har koll på sin kropp så blir det ju mycket lättare :D och då är man ett steg närmare en liten själ! <3 

Är själv inne på cd 12 idag, fick inte positivt på ägglossningstestet här nu på  morgonen, men börjar från och med idag att ta två tester, morgon/förmiddag och så eftermiddag/kväll. Känns som ägglossningen borde komma snart :) Vill och önskar så gärna att få gå igenom en graviditet till och utöka familjen med en 3e liten sötnos. 

• Sparks729

Om ni blir gravida..... Kommer ni ta nip-test? Kommer ni ta reda på om det blir en pojke eller flicka? <3

Jag och sambon har pratat om det, vi har ju 2 pojkar redan och jag hade tyckt det varit superkul om det blivit en pojk till (min egna lilla Jönssonligan liksom), men också om man kunde få en liten flicka.

Vi har iallafall bestämt oss för att INTE ta reda på vad det blir för något, om vi nu lyckas. Tog reda på könet med bägge pojkarna genom Nip-test, men om man blir gravid en tredje gång så kommer det bli vår sista, och då hade det varit roligt att få känna på hur det skulle vara att få det som en överraskning vid förlossningen. 

Någon som inte tagit reda på könet? Och hur var det i så fall? 

Svar på tråden Planera bebis 2024