• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • RazorCandy
    Horisonten skrev 2023-08-06 11:04:05 följande:
    Beklagar missfallet. De rådet jag fick efter mina 2 missfall jag hade för över 10 år sen dock. Var att ha en mens i mellan. så missfallet och sen en mens och sen försöka igen och bli gravid. Dels för att se att de inte fanns något kvar och kunna räkna ordentligt när man hade senaste mens mm. fick även hör att efter missfallet minns inte om de var en vecka efter eller mer men tror de var en vecka efter. Ta ett test för att se så de var negativt så allt kommit ut. Önskar dig all lycka till och en stor kram vet hur tufft de är. Kram ❤️
    Jag har tagit tester som visar starkt posetivt och har fortfarande ömma bröst,  så jag tänkte ringa gyn imorgon för att se med vul ifall det finns rester.
    Så sjukt deppigt att man fortfarande känner sig gravid, men vet att man inte är det längre. Får sån sjuk ångest kring allt. Jag vill bara att min kropp ska bli som vanligt igen... ????😥
  • cutepenguin
    Blomman8877 skrev 2023-08-06 15:17:58 följande:

Någon i tråden som ska börja försöka efter ett missfall? Det ska jag göra och jag är väldigt nervös. 

Japp, jag. Fick missfall i slutet av juni och har haft en mens nu, så denna månad ska vi försöka!

• Horisonten
    RazorCandy skrev 2023-08-06 15:45:12 följande:
    Jag har tagit tester som visar starkt posetivt och har fortfarande ömma bröst,  så jag tänkte ringa gyn imorgon för att se med vul ifall det finns rester.
    Så sjukt deppigt att man fortfarande känner sig gravid, men vet att man inte är det längre. Får sån sjuk ångest kring allt. Jag vill bara att min kropp ska bli som vanligt igen... ????😥
    Jag förstår och lider så med dig men nog bra och klokt och ringa gyn och få prata med dem vad de säger. Alltid kolla en extra gång än en för lite känner jag. 
  • Kazi2

BIM idag och kan inte vara gladare!!! 

vi har kämpat i över 2år, så lyckan är total!! 
    vår familj på 3 ska bli 4 i april 😍😍

• Kazi2
    Horisonten skrev 2023-08-06 11:04:22 följande:

Nerverna för att testa imorgon är höga!! Känner av massa och sambon reagerar på massa symptom. Drömde inatt om att jag plussade. Men så rädd för inbillning och negativt test imorgon. Sambon säger då tar vi nya tag men skulle känna mig så så dum. 

Men jag har så många test hemma. Haha vilket skulle ni rekommendera att jag testar med imorgon?? Eftersom de är bim-5 och äl+10 vad jag tror. Jag har Clear blue early som ger ett streck men sägs ta 6 dagar innan utebliven mens, jag har Clear blir digitalt ultra tidigt som också går 6 dagar innan utebliven mens. Sen har jag ?vanliga? Clear blue som ger plus och digitala veckogivare och så de som heter tent test. 

Hjälp mig med era bästa råd och tips. Brukar egentligen bara använda CB men då har de varit de som ger plus. Men de verkar man först kunna ta senare med nu

Pröva med de som ger plus och de ten. hcg är olika högt hos alla kvinnor. Jag fick inte ?gravid? på mina digitala förens på bim (idag 🙈) 
    använda graviditetskollens stickor och de visade svaaaaagt igår (bim-1) och i förrgår (bim-2)
  • Horisonten
    Kazi2 skrev 2023-08-12 14:57:05 följande:

BIM idag och kan inte vara gladare!!! 

vi har kämpat i över 2år, så lyckan är total!! 
    vår familj på 3 ska bli 4 i april 😍😍

Stort Grattis 🥰

här kom mensen. Men var ju första försöket ju. Och bara haft en riktig mens innan sen jag tog ut spiralen så känns ändå okej klart jag blev ledsen men får försöka igen bara. Fördelen är ju att jag får mer koll på min cykel och hinner sluta helt med mina antidepressiva. Samt att vi håller på att på riktigt flytta ihop då sambon säljer sin bostad nu så har de varit mycket stress press mm runt det så kanske påverkat  Så hoppas på mindre stress och press nästa månad. 

hur går de för er andra här?? 

• Sanlin90
    Horisonten skrev 2023-08-12 16:40:02 följande:

Stort Grattis 🥰

här kom mensen. Men var ju första försöket ju. Och bara haft en riktig mens innan sen jag tog ut spiralen så känns ändå okej klart jag blev ledsen men får försöka igen bara. Fördelen är ju att jag får mer koll på min cykel och hinner sluta helt med mina antidepressiva. Samt att vi håller på att på riktigt flytta ihop då sambon säljer sin bostad nu så har de varit mycket stress press mm runt det så kanske påverkat  Så hoppas på mindre stress och press nästa månad. 

hur går de för er andra här?? 

Jag inväntar ägglossning
  • Anonym (Lisen38)

Hej allihop jag hoppar på här, jag och min man har precis bestämt oss för att försöka med en sladdis. Jag är 38 år gammal. 

Vi har två barn sen innan som är 9 och 10 år gamla.

Jag har äl onsdag den 22e så till helgen gör vi första försöket, det ska bli spännande att se om det går lätt denna gången också eftersom vi båda är äldre. De två tidigare barnen blev till på första försöket (1 an oplanerad då vi använde kondom som sprack) men då var man ju ung och troligtvis mer fertil 🙈

Jag tror vår familj kommer bli så mysig med en liten igen, de äldre barnen vet inget såklart men de älskar bebisar så jag tror att de kommer bli jätteglada om vi lyckas. 

• Anonym (ttc2024)

Hej! Stort grattis till alla som blivit gravida ☺️ Vi ska försöka med att skaffa syskon snart också! Jag undrar om någon vill kanske gå med en FB grupp? Den ska vara privat såklart. 

• Anonym (Anonym)

Om du kollar bland de första inläggen/sidorna i denna tråd så finns den en grupp redan på fb 😊

Svar på tråden Planera bebis 2024