Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

Planera bebis 2024

Oh så kul att följa denna tråden. Jag och min sambo är på försök nr 1. Hade ÄL för en vecka sen och BIM är om en vecka. Jag hoppas SÅ även om jag vet att det är låg chans att bli gravid på ett försök. 

• cutepenguin
    cutepenguin skrev 2023-05-14 15:29:18 följande:

Oh så kul att följa denna tråden. Jag och min sambo är på försök nr 1. Hade ÄL för en vecka sen och BIM är om en vecka. Jag hoppas SÅ även om jag vet att det är låg chans att bli gravid på ett försök. 

En uppdatering från min sida. Jag plussade igår! Trodde aldrig det skulle gå på ett enda försök.. är i chock, men SÅ otroligt glad! Skäms
  • cutepenguin
    Veeera skrev 2023-05-25 17:24:10 följande:
    Men åh grattis Cutepenguin!! Hade du några tidiga symptom? 

Är själv på försök 3. Borde ha ÄL i dagarna, inte testat positivt på testerna än dock. Hoppas det inte är positivt förän söndag vilket är cd14 (då jag fick positivt förra månaden) då min sambo är bortrest över helgen! 

Tack!! 🥰 Har haft molvärk till och från några dagar, men börjar ge sig lite nu. Annars inga symtom.. börjar bli orolig redan trots att det är otroligt tidigt. Eventuellt lite tröttare och hungrigare än vanligt.. men kan lika gärna vara inbillning från min sida.

Håller tummarna för dig!!

• cutepenguin
    cutepenguin skrev 2023-05-25 17:34:33 följande:

Tack!! 🥰 Har haft molvärk till och från några dagar, men börjar ge sig lite nu. Annars inga symtom.. börjar bli orolig redan trots att det är otroligt tidigt. Eventuellt lite tröttare och hungrigare än vanligt.. men kan lika gärna vara inbillning från min sida.

Håller tummarna för dig!!

Idag kom illamåendet? 😂 Och lite ömmare bröstvårtor.

• cutepenguin

Skapade en annan tråd, men frågar här också.

Fick negativt ÄL-test igår kväll 21.30. Imorse 10.00 var det positivt, och när jag testade igen 16.45 var det negativt. Är verkligen LH-höjning så kort? Och betyder detta att ägget släppt under dagen? Hade sex för två dagar sen och ska försöka få till det ikväll igen. Och förhoppningsvis under morgondagen också.

• cutepenguin
    Sanlin90 skrev 2023-07-13 19:34:45 följande:
    Vissa har jättekort peak jag tror jag är en sån för har aldrig ens fått ett positivt men ägget ska ju släppa inom 36 h tror jag

Testade nu igen och nu var ÄL-testet positivt igen. Kanske bara hade druckit lite mycket innan testet jag tog vid 17-tiden. Hur som, jag hoppas 🤞🏼 det tar sig! 😁

• cutepenguin
    Sparks729 skrev 2023-07-14 13:53:22 följande:

För att lära känna er lite mer : 

Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Tar ni några tillskott? Har ni haft preventivmedel innan? 

Har ni barn sen tidigare? Pojke / Flicka? Ålder? Bor ni i Norr, mitten eller syd? 

KRAM! 

Jag är 30 år (fyller idag 😂) och nu är vi på försök 1 med barn nummer 1 efter ett missfall. Jag äter ett tillskott som heter ?gravid?. Bor i Västra Götaland. 

• cutepenguin

Har haft ÄL nu i dagarna och hoppas det tar sig. Tänker testa med Clearblue först om två veckor. Får så extremt jäkla ont i brösten vid ÄL dock, någon mer som får det? 😂 Det är värre än när jag var gravid. 😂

• cutepenguin
    Sparks729 skrev 2023-07-16 10:22:45 följande:

Om ni blir gravida..... Kommer ni ta nip-test? Kommer ni ta reda på om det blir en pojke eller flicka? <3

Jag och sambon har pratat om det, vi har ju 2 pojkar redan och jag hade tyckt det varit superkul om det blivit en pojk till (min egna lilla Jönssonligan liksom), men också om man kunde få en liten flicka.

Vi har iallafall bestämt oss för att INTE ta reda på vad det blir för något, om vi nu lyckas. Tog reda på könet med bägge pojkarna genom Nip-test, men om man blir gravid en tredje gång så kommer det bli vår sista, och då hade det varit roligt att få känna på hur det skulle vara att få det som en överraskning vid förlossningen. 

Någon som inte tagit reda på könet? Och hur var det i så fall? 

Jag och min sambo kommer göra NIPT-test. Inte främst för att ta reda på kön (även om vi kommer välja att göra det), men för att se så att bebis är helt friskt (så långt man kan i alla fall). Är bara 30 och bor i västra götaland så får bekosta det helt själv, men för oss känns det värt pengarna. 🥰

• cutepenguin
    Sparks729 skrev 2023-07-18 11:56:27 följande:

AAnvänder ni någon app också? I så fall vilken / vilka? 

jag använder P Tracker och har gjort till och från i många år. 

Jag använder Flo. Tycker den är super!

• cutepenguin

Måste fråga en sak som jag blir så förvirrad av. Min senaste mens (egentligen MF) var 24/6. Däremot har jag ÄL väldigt sent i cykeln (dag 20-21) och hade ÄL 13/7. OM jag skulle bli gravid betyder det ju att jag redan nu är 3+4 och kommer inte ta ett graviditetstest förens 5+0. Detta är alltså inte specifikt för denna cykeln utan det är så varje månad.

Det blir bara så skevt.. det känns mer rätt att räkna att ÄL är 2+0 för mig..

• cutepenguin
    Horisonten skrev 2023-07-23 15:36:43 följande:
    Tack för svar. Känner jag mig lite mer förvirrad i allt detta ändå. Är det svårare och bli gravid med kort cykel? Bör jag oroa mig. Har ju inte helt koll på hur lång cykel jag ligger på riktigt eftersom spiralen varit Ute så kort och bara haft som 2 messar efter den. 

Nej, det är inte svårare. ☺️ Har du väldigt kort lutealfas, dvs under 8 dagar mellan ÄL och mens har jag läst att det kan påverka. Men att ha en cykel på 26 är väldigt vanligt.

• cutepenguin
    Horisonten skrev 2023-08-02 10:36:20 följande:

Någon som haft lätt diffust molande värk eller liksom så bara dagarna efter äl?? Hade äl smärtor tydligt och som
    mensvärk. Idag lätt typ nästan obemärkt lite molande eller typ orolig mage som något men inte ont men något så liksom. Mannen kunde inte röra eller ens pussa mig på brösten imorse när han vllle mysa utan att jag rykte till. Kan jag inbilla mig?? Känns så tidigt och känna något. Dock har vi ju haft väldigt mycket sex så vet ju inte när de kan blivit befraktat eller när exakt äl var. Fick ju även inatt som sagt att de hugg nöp drog och ömma från höften/ljumsken och mot underlivet och ligger lite kvar ännu. Men bara ena sidan. Vet inte alls vad som är vad. Har lite ont i kroppen annars också. Men vi har grejat massa hemma så kan ju vara de med. Har ju huvudvärk dagligen så de är inget symptom jag kan få på eller ryggen för också ont i och av sambons sängar han har hos sig. Vad tror ni?! Så mycket tankar som snurrar så snälla hjälp. Blir nervös och orolig?😔

Jag känner alltid molvärk mellan ÄL och mens, och senaste gången nu hade jag OTROLIGT ömma bröst. Progesteronet som ökar efter ÄL ger ju lite samma symtom som graviditetssymtom.

• cutepenguin
    Horisonten skrev 2023-08-03 20:22:09 följande:
    Har man äl sekret när äl är?? För hade det 27 och 28 men inte 29 när appen säger att de var äl. Kan de vara då att äl var fredagen istället?? Eftersom jag fick positivt test torsdags men starkt även fredag vid lunch. Men bara 4 timmar senare betydligt svagare. Hur hade ni räknat? Känns mer troligt så jag inte kände något sekret eller värk på lördagen men hade värk från onsdag och borta lördag morgon. 

Ingen aning faktiskt.. det verkar variera från person till person av vad jag läst här i forumet. Jag har ÄL sekret i ca 6-7 dagar, så jag brukar ha det dagarna innan också. 🙂 

• cutepenguin
    Blomman8877 skrev 2023-08-06 15:17:58 följande:

Någon i tråden som ska börja försöka efter ett missfall? Det ska jag göra och jag är väldigt nervös. 

Japp, jag. Fick missfall i slutet av juni och har haft en mens nu, så denna månad ska vi försöka!

Svar på tråden Planera bebis 2024