• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Sanlin90

Du behöver en termometer med två decimaler, finns en från babyplan på billigatester.se sen kan du ladda ner fertility friend den är gratis så lägger du ib tempen där, du ska ta tempen direkt när du vaknar varje morgon och helst sovit sammanhängande 4h innan du får inte gånupp eller sätta dig innan eller ens prata utan direkt under tungan eller vaginalt

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-14 09:52:51 följande:

Du behöver en termometer med två decimaler, finns en från babyplan på billigatester.se sen kan du ladda ner fertility friend den är gratis så lägger du ib tempen där, du ska ta tempen direkt när du vaknar varje morgon och helst sovit sammanhängande 4h innan du får inte gånupp eller sätta dig innan eller ens prata utan direkt under tungan eller vaginalt

Okej skall kolla upp detta. Tack för tipset ☺️
  • Horisonten

Jag är störd i know. Men detta att jag inte ha koll på min mens cykel och symptom och lida av generaliserad ångest syndrom är ingen bra kombo. Tog ägglossningstest igen. Dum i huvudet jag vet. Men varför är de starkare idag än i onsdags? Kan de vara för mensen närmar sig? 

Översta är ifrån i onsdags och undre idag. Min fästman säger test imorgon med gravtest ige. Kan de fortfarande vara en graviditet? 

• Sparks729

jag och sambon bestämde oss att försöka få en tredje liten familjemedlem i slutet på förra månaden 🥰 vi väntade in min menstruation, så nu letar vi ägglossning 😂 aldrig gjort det tidigare så detta känns väldigt nytt och roligt! Vi har aldrig planerat barn, eller bestämt oss för  : vi vill ha en, nu försöker vi?. Så en riktigt spännande! 

vi är alltså i försöksmånad 1, cd 10 idag. 

• Sanlin90

Horisonten dom kan variera i styrka jnder hela cykeln så det betyder ingenting ungifär tyvärr!

sparks- åh så spännande! Lycka till!

• EJT
    Sparks729 skrev 2023-07-14 12:01:33 följande:

jag och sambon bestämde oss att försöka få en tredje liten familjemedlem i slutet på förra månaden 🥰 vi väntade in min menstruation, så nu letar vi ägglossning 😂 aldrig gjort det tidigare så detta känns väldigt nytt och roligt! Vi har aldrig planerat barn, eller bestämt oss för  : vi vill ha en, nu försöker vi?. Så en riktigt spännande! 

vi är alltså i försöksmånad 1, cd 10 idag. 

Härligt! Välkommen in i tråden 😁 Snyggt strukturerat med testerna, ska nog prova samma i nästa cykel!
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-14 12:35:42 följande:

Horisonten dom kan variera i styrka jnder hela cykeln så det betyder ingenting ungifär tyvärr!

Okej inte använt de så mycket innan. Men var blanka helt innan äl. På dagen innan positivt äl test så såg testen typ ut som idag på morgonen men får se. Skall ta ett grav test imorgon. Hoppas att fästmannen är min tur amulett så de visar när han är med ☺️fattar inte varför jag mår såhär annars. Mer och mer illamående. Isåfall har kroppen lyckats spela mig ett rejält jäkla sprat. 

Välkommen i tråden sparks☺️

• Sparks729
    Sanlin90 skrev 2023-07-14 12:35:42 följande:

Tack tack =)
  • Sparks729
    EJT skrev 2023-07-14 12:49:13 följande:

Härligt! Välkommen in i tråden 😁 Snyggt strukturerat med testerna, ska nog prova samma i nästa cykel!
    Tusen tack! Kände det var smidigare att ha det på papper än i en app =) Prova!
  • Sparks729

För att lära känna er lite mer : 

Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Tar ni några tillskott? Har ni haft preventivmedel innan? 

Har ni barn sen tidigare? Pojke / Flicka? Ålder? Bor ni i Norr, mitten eller syd? 

KRAM! 

Svar på tråden Planera bebis 2024