• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Olivialova
    svansmamman skrev 2023-01-18 12:41:00 följande:

Kul med fler som planerar syskonförsök! Jag har ju ?bara? ett barn och har således bara upplevt allt en gång, men jag förstår inte hur man någonsin ska känna sig färdig. Jag vill aldrig sluta uppleva en förlossning, tiden med bebis osv. 🥹

Vi ska börja tidigast i april så än är det tid kvar, men min mens har heller inte kommit igång ännu. Jag helammar fortfarande så det kanske dröjer. Jag har sagt att jag kommer inte minska/sluta med amningen bara för att bli gravid utan jag kommer amma så mycket och länge som passar mig och bebis så får mensen komma när den kommer. 

Det är så pirrigt att planera för en till liten, bara planerings- och drömstadiet tycker jag har sin charm! 😍

Ja, jag trodde ändå jag var klar. Nu i efterhand så kom nog min andra graviditet kom lite i skymundan också då jag blev gravid med nr 2 när dottern bara var 6 månader gammal. Så den kommer jag knappt ihåg förutom att det var oumbärligt att vara höggravid på den varmaste sommaren på 100 år ;D 

Okej jag förstår :) Spännande!
  • Emlan93

En till här! Har alltid drömt om tre barn. Våra tvillingar födda dec 2021 är nu 13 månader och jag börjar känna mig sugen på att försöka göra hela grejen ännu en gång. Något som jag inte förväntat mig att jag skulle komma fram till i och med att vi fick två på en gång med vad allt det inneburit. Men drömmen och suget finns kvar, så vi vill kommer förhoppningsvis göra ett försök på en trea, eventuellt då påbörja den resan under nästa år. Jag är taggad redan nu. Hade vi ?bara? haft en ettåring hemma hade vi nog börjat försöka i år men i och med två busungar här hemma har vi kommit fram till att vänta lite till så tjejerna hinner bli lite äldre. gärna närmare 3 år. Har redan så mycket tankar, jag var så trött under förra graviditeten, hur kommer det vara att eventuellt vara gravid och ha barn att ta hand om samtidigt? Oskyldig

• Svw

När ska ni börja försöka för bebisar? 

Här pratar vi om efter april-mensen! Om mensen fortfarande är on point fram tills dess borde liggandet börja runt valborg. Känns såååå långt bort just nu. Och känner mig nervös, vår första bebis tog sig direkt, så man hoppas ju att även den här ska gå snabbt att tillverka (men vi är ödmjuka för att vi ändå är 2 år äldre nu, och allt möjligt skit kan ha hänt med fertiliteten).

• Sovsecken

´Hej, jag (25) och min sambo (27) har börjat planera för att skaffa vår första nu Skrattande Jag drömmer gärna framåt i tiden men planerar att plocka ut min p-stav i typ november så om allt går vägen har vi en sen 2024 bebis. Hjärta Jag har ingen aning över hur fertil jag är så är lite smått orolig att det kommer gå svårt.

• Mathilda88

Hej 👋. Jag och sambon har försök i över ett år och fertilitetsutredningen visade på manlig faktor (Bra kvalité men alldeles för få spermier). Då det inte finns några framforskade bra lösningar på mannen så blir det IVF för oss (fysiskt sett mig, vilket skrämmer mig). Med väntetiden inräknad så kan vi förvänta oss att komma igång i augusti. Om vi har riktig tur så kan vi tänkas få en bebis under 2024 💖. 

• Anonym (Hoppaspåtur)

Hoppar in här. Är gravid just nu i v. 17 men kommer behöva avbryta eftersom vår son tyvärr visade sig ha trisomi 13. En otrolig sorg men vi har bestämt oss för att försöka igen så fort jag har slutat blöda och om allt känns rätt då själsligt. vi hoppas innerligt på att vi kanske har tur och får en 2024-bebis. Vet inte hur kroppen kommer igång efter aborten, men vi hoppas på att börja kunna försöka i juni. Lycka till allihop! Kul att få följas åt :) 

• svansmamman
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2023-03-30 23:16:10 följande:

Hoppar in här. Är gravid just nu i v. 17 men kommer behöva avbryta eftersom vår son tyvärr visade sig ha trisomi 13. En otrolig sorg men vi har bestämt oss för att försöka igen så fort jag har slutat blöda och om allt känns rätt då själsligt. vi hoppas innerligt på att vi kanske har tur och får en 2024-bebis. Vet inte hur kroppen kommer igång efter aborten, men vi hoppas på att börja kunna försöka i juni. Lycka till allihop! Kul att få följas åt :) 

Jag kan inte föreställa mig hur det är att vara i er sits, men jag vill skicka de varmaste av kramar och säga att jag verkligen beklagar att ni måste gå igenom detta! ❤️
  • Pälsboll

Hoppar in här jag med! Jag tog ut min spiral denna vecka så blir spännande att se när mensen kommer igång, de sa att det kunde vara allt från några dagar till månader.

Vi hade tänkt börja försöka tidigast juni/juli så håller tummarna för det! 😊

• littlewickewire

Hej!
    Hoppar också in här! Är 33 och hoppas på bebis nr 1 i januari 2024, så vi sätter igång att försöka om ca 2 veckor, längtar såååå mycket! 😊

• svansmamman
    littlewickewire skrev 2023-04-01 17:48:02 följande:

Hej!
    Hoppar också in här! Är 33 och hoppas på bebis nr 1 i januari 2024, så vi sätter igång att försöka om ca 2 veckor, längtar såååå mycket! 😊

Sagt med ALL välmening, och det kanske är något du har med i beräkningarna redan, men det är vanligare att det inte tar sig på första försöket än att det gör det. Jag tänker så du inte blir megabesviken över om det inte blir en januaribebis. 

Med det sagt hoppas jag du tillhör skaran som prickar rätt direkt. Jag håller alla tummar för er! ❤️
Svar på tråden Planera bebis 2024