• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • littlewickewire
    svansmamman skrev 2023-04-02 14:00:33 följande:
    Sagt med ALL välmening, och det kanske är något du har med i beräkningarna redan, men det är vanligare att det inte tar sig på första försöket än att det gör det. Jag tänker så du inte blir megabesviken över om det inte blir en januaribebis. 

Med det sagt hoppas jag du tillhör skaran som prickar rätt direkt. Jag håller alla tummar för er! ❤️
    Därav jag skrev "hoppas" på en januaribebis
  • Anonym (2 barn)

Har 2 barn födda 2014 och 2016, försökt med en 3a i 2 år nu, denna cykeln blir det ivf. tar det sig blir det i början av januari 

• svansmamman
    littlewickewire skrev 2023-04-03 14:02:38 följande:
    Därav jag skrev "hoppas" på en januaribebis
    Som sagt var, det var inte menat som en pekpinne utan bara sagt av all välmening. Jag ber om ursäkt om det uppfattades på något annat sätt! 
  • Minti

Jag (34) ich min pojkvän (33) blir sambo första juni. Vi tänkte börja försöka redan nu i april iom att vi inte längre är helt unga, så jag är beredd att det kan ta ett tag. För vår del skulle det inte göra så mycket om det inte tog sig på första försöket. 🙄 Skulle gärna se att det var bara var han och jag ett tag så att vi får bo in oss, kanske förlova oss (gifta sig hinns nog inte med...). Vi har snart fyra år tillsammans och jag har bott i en resväska under dem åren. Fram och tillbaka har jag åkt mellan våra hem (och han betydligt mindre då jag jobbar i hans stad och han inte har haft bågot fordon förrän väldigt nyligen)... Så jag ser fram emot att förenkla tillvaron och spara tid. 😊

Har aldrig använt preventivmedel (utom kondom i början) så han har dragit sig ur och nu börjar jag fundera på om jag inte borde blivit gravid redan vid det här laget eftersom det sägs vara så osäkert... Har iaf köpt ett ägglossningstest och graviditetstest så vi kan sätta igång i april. 😍 

Borde förresten köpa någon vitamin med folsyra. Rekommenderas ju att man äter det redan innan man blir gravid... 🤔

Lycka till allihopa! 

Tänkte återkomma hit om ett tag för uppdateringar.

• Smutsamy

Åh får man hoppa in här? Försöker med bebis nummer 2 nu, längtar så 😍 fick en dotter 2022 och dags för ett syskon tycker vi 🤗

• Anonym (Mysigt)

Vår lilla är ett halvår nu och herregud vad jag längtar efter ett litet syskon till min älskade pojke! Önskar verkligen ett syskon under 2024, ammar också fortfarande så är lite knepigt. Tror jag har haft äl antingen 4/4 eller 8/4 att döma av flytningar 😅 Men är ju omöjligt att veta om man lyckats pricka något eller ej. Hoppet finns ju, men sannolikheten är nog väldigt låg 🙈

• Anonym (Nosnos)

Hej jag tänkte hoppa in här jag med 😃

Vi ska börja försöka nu denna månad. Första barnet för båda, men varit gravid en gång tidigare men då gjort abort (ca 10 år sedan).

Tog ut min sista nuvaring i februari varav jag hade en blödning, och min första riktiga mens sedan dess tog slut igår. 

Är nu superpeppad på att komma igång! försökte med ägglossningstester förra månaden men stressade bara upp mig själv så struntar i det nu 😂 

Kul att följas åt med flera som försöker få en 2024 bebis ❤️ 

• Veeera
    Anonym (Nosnos) skrev 2023-04-12 13:34:29 följande:

Hej jag tänkte hoppa in här jag med 😃

Vi ska börja försöka nu denna månad. Första barnet för båda, men varit gravid en gång tidigare men då gjort abort (ca 10 år sedan).

Tog ut min sista nuvaring i februari varav jag hade en blödning, och min första riktiga mens sedan dess tog slut igår. 

Är nu superpeppad på att komma igång! försökte med ägglossningstester förra månaden men stressade bara upp mig själv så struntar i det nu 😂 

Kul att följas åt med flera som försöker få en 2024 bebis ❤️ 

Hej!! Ny här på FL 😊 
    Så mycket igenkänning på ditt inlägg att jag såg det som ett tecken att skriva själv istället för att bara läsa.

Vi försöker för första gången denna månad, första barnet. Slutade med nuvaring i mitten mars, så inte fått min första vanliga mens än (väntar otåligt). Gjorde också en abort för 11 år sedan. Då fick jag symtom väldigt tidigt. 

Känner mig taggad men också lite nervös. Var rätt avslappnat inställd till att börja försöka men senaste veckan har jag blivit smått besatt. Inne här på FL och läser för fullt.

Har inte bestämt mig för om jag ska använda ägglossningstest. Lite orolig att det triggar en oro som gör mig mindre avslappnad. Å andra sidan spännande att se vad som händer i kroppen (+ ökad chans att timea).

Hur som helst, kul att vara här! Ska bli roligt att följa er alla och hoppas på många plus och 2024 bäbisar ❤️

• Smutsamy

Hej igen alla goa! Planerar en liten flinga till 2024 jag med som sagt. Gjorde faktiskt en grupp på Facebook för oss som planerar bebis till 2024 som sen går över och blir en mammagrupp. Så roligt att följas åt :) 

Gå hemskt gärna med 🥰

www.facebook.com/groups/175435572067971/

Svar på tråden Planera bebis 2024