• Moav

Planera bebis 2024

Kul med en sån här tråd! Jag hoppar in här också 🤗

Fyller 34 senare i år, har två barn födda 16 och 18, de har precis fyllt 5 och 7 år. Har varit heeeelt inställd på att bebisverkstan var stängd, men fick för mig att vi kanske ska ha en till ändå.
    Den senaste förlossningen kände jag mig lite ?snuvad? på, den gick i turbofart och sonen föddes hemma i badrummet, innan jag knappt hann förstå att han var på väg (hade såklart ont osv, men ändå 😂).
    Saknar att ha en liten bebis och längtar faktiskt efter att få en till, min man är lite kluven men ändå mer positiv.

Våra två är födda i slutet av mars. Har tänkt starta igång i maj men mer troligt juni eller juli med bebisverkstan. Tog sig på första försöket med de andra två, men nu är man ju ett par år äldre 😆 Så vill inte starta ?för tidigt?, då jag gärna får bebis närmare sommaren nästa år (om man ens kan bestämma..)

• Moav

Jag har BIM på söndag (10/6) och det ska bli spännande och se om det är min kropp som spelar mig ett spratt eller om vi har ett litet frö som börjat gro. 

Har nog aldrig haft såhär tydliga symtom innan jag plussat. Har sen några dagar efter ägglossning haft mycket spänningar i magen, det strålar ut mot ljumskarna och har ett nästan konstant illamående som blir värre när jag ätit. Om det blir ett plus på stickan, så hoppas jag att illamåendet inte blir värre 😅 Med andra barnet kräktes jag nästan varje kväll från vecka 6 till 20. 

• Moav

Jag tyckte jag fick ett svagt plus på stickan, men sen kom mensen som en klocka den 10/6. Har vanligtvis en cykel på mellan 32-34 dagar och ser ofta datumet som lite ?preliminärt?, men håller koll via telefonen på ägglossning och när beräknad mens är. Denna gång stämde datumet överens helt. 

Är trots det uteblivna plusset inte besviken, för vi sa till varandra att det är bättre att avvakta kanske 2 månader till, för vi åker utomlands de 2 första veckorna i augusti och ska bland annat på Disneyland med barnen, så vill egentlgen inte vara gravid då så man helt obehindrat kan åka karuseller utan ett eventuellt extra illamående när det snurrar 🙈 

Så vi pausar nog nu i juni och kommer eventuellt försöka från ägglossningen i månadsskiftet juli/augusti. 

Svar på tråden Planera bebis 2024