Anonym (Kvinna) skrev 2022-12-08 17:02:09 följande:
Undrar detsamma som du gör! TS uttrycker kärleken till hustrun så starkt, hennes otrohet till trots. Killen säger nej till lämna-sin-fru-råd. Ändå haglar sådana förslag som spön i backen. Gränslöshet? Om TS själv inte får bestämma sin egen tråds on-topic och inriktning. Vem ska göra det i så fall?
Har själv gått i TS mockasiner i den bemärkelsen jag fattade ett medvetet beslut som innebar jag stannade kvar och förlät min ungdomskärleks snedsteg. Satsade på oss. Vet inte om jag uppskattat eller tagit in skilj-dig-kvinna-råd i mitt processande - om jag vänt mig till ett socialt medium. Näe, inte alls.
Japp och sen hade din otrogna kille knullat någon annan igen trotts att han lovat att inte göra det och då hade du ångrat att du inte lyssnade på skilj-dig-kvinna-råden, för det är ju ett ganska vanligt scenario med människor inte är speciellt pålitliga, eller hur?
Och om man då vill bespara TS ytterligare lidande och förnedring är det inte ganska naturligt att man råder honom att dumpa trotts att han inte vill det?