• Anonym (Bedragen 2020)

När går det över? Hur gör man efter otroheten?

Drygt 2 år sedan min fru var otrogen. Känns fortfarande oerhört jobbigt, tänker på det närmast jämt. Älskar henne så enormt mycket, så förslag om att lämna henne undanbedes. 

Det gör så sjukt ont att ha blivit lämnad för några liggs skull. Ser dom framför mig. Egentligen inte själva sexet som stör mest, mer att en annan man fanns vara mer lockande. 

Du som varit med om att bli bedragen, när började det lätta? Vad har du för knep att dela med dig av? 

• Svar på tråden När går det över? Hur gör man efter otroheten?
  • Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2022-12-02 06:29:24 följande:
    Vill du diskutera sexberoende/sexmissbruk for du starta en egen tråd.

Ifall TS vill diskutera sexmissbruk som möjlig orsak till fruns otrohet ställer jag gärna upp! Alltid redo är ett bra motto. 

Dessutom följde jag dina potpurri trådar (i tråden) när jag gav mig i kast med att exemplifiera synliga och uppenbara tecken på sexmissbruk. 

Du vill kanske ta ditt eget råd. Det vill säga starta en tråd om PTSD och/eller diagnos manualer. Där en diskussion förs vad som ingår och inte. Ett förslag som jag givit dig ett par gånger redan. Men där kan du förstås inte debattera med mig eller kränka skribenter, eller ägna dig åt gaslightning. Taket är nämligen inte så högt överallt för sånt beteende. Så jag föreslår du håller hus här, där jag varsamt hanterar din inre kokande ilska inför olika företeelser.

• Anonym (Kvinna)
    molly50 skrev 2022-12-02 08:31:55 följande:
    Ja,mina inlägg kan nog ha hamnat emellan dina.
    Så det kanske var därför det missuppfattades.

När jag kollade på nytt såg jag Anonym (Ordinär man) nog avsiktligt blandade ihop våra inlägg. Det hängde möjligen ihop med killens behov av att häva ur sig nya okvädningsord om DBK länken. Separat. En gång till. Utöver sin massiva kritik till mig mot otrohets råden. Ett shoot till typ. Fattar inte varför länken provocerar honom så oerhört.

Hoppas TS ges tid att titta på den! DBK råd alltså. För just nu är han den mest i behov av råden. 

• Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2022-12-02 06:41:06 följande:
    Lycka till med terapin. Du ser ut att behöva den.
    Vilken terapi, det ämnet trodde jag vi var klara med! 

Om du inte fixar hantering av skribenters åsikter i ex vis vad som ryms inom PTSD eller deras förslag på hur ett utvecklat sexmissbruk ter sig, kanhända du själv ges benefit av egenterapi. Allt för egen accept och ökad förståelse för dina medmänniskors integritet. Ett tema kunde vara 1) ilske hantering 2) accept av andra människors opinions i en sakfråga, hur fredligt (icke aggressivt) hantera den. 3) ökad insikt i andras syn på vad sexmissbruk rymmer. 
    Helt enkelt en mänskligare, mer empatisk och fredligare kommunikationsstil som du själv mår bäst av.
  • Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2022-12-02 06:41:06 följande:
    Lycka till med terapin. Du ser ut att behöva den.

Läste om. Såg nytt. Tydligen är du inte kapabel att ta ett endaste argument här i tråden. är tyvärr ovillig att bemöta enkelt ställda frågor till dig.

Men då använder du dig av sandlådenivå. Dvs när barn ännu inte klarar hävda sig, saknar motargument kommer de mest lustiga saker. Visst kan du bättre än så? Det är jag alldeles övertygad om. 

• Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2022-12-02 06:37:01 följande:
    Då får jag ta tillbaka att DBK Sverige är seriösa.

Möjligen kan övervakning via telefonsamtal och spionappar hjälpa den beroende att kontrollera sitt beteende. 

Men detta skulle vara för den bedragna. En sorts behandling av denna. För att öka tilliten. Men tillit byggs inte på att den otrogne övervakas.

Missade det här inlägget. DBK är seriösa. Väldigt till och med. Den med sexmissbruk har möjligen nytta av spionappar, i annat fall en överambitiös åtgärd. 

Tillit byggs bättre med hjälp av andra satsningar. 

När jag beskrev min terapi med en gestaltterapeut i samband med otrohet talade jag om dåtid. Men du tar för vana att vränga och tvista mina ord. Låtsas missförstå vilket är en latent aggressiv kommunikationsstil. Den kan behöva nagelfaras terapeutiskt om du är ute efter sunda och över tid kontinuitet i mänskliga relationer. Om inte, kör din stil.

• molly50
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-12-02 09:14:02 följande:

När jag kollade på nytt såg jag Anonym (Ordinär man) nog avsiktligt blandade ihop våra inlägg. Det hängde möjligen ihop med killens behov av att häva ur sig nya okvädningsord om DBK länken. Separat. En gång till. Utöver sin massiva kritik till mig mot otrohets råden. Ett shoot till typ. Fattar inte varför länken provocerar honom så oerhört.

Hoppas TS ges tid att titta på den! DBK råd alltså. För just nu är han den mest i behov av råden. 

Ok. Men då förstår jag inte varför han gav sig på mig som inte ens varit delaktig i den diskussionen och inte heller lagt in länken.
    Det känns ju lite omotiverat,minst sagt. 
  • Anonym (Kvinna)
    molly50 skrev 2022-12-02 11:56:46 följande:
    Ok. Men då förstår jag inte varför han gav sig på mig som inte ens varit delaktig i den diskussionen och inte heller lagt in länken.
    Det känns ju lite omotiverat,minst sagt. 
    En psykologisk manöver gissar jag.
  • Anonym (Pilutta)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-12-02 13:22:24 följande:
    Ja du har rätt. Har sett samma fenomen hända i flera otrohetstrådar här på FL. Killen (gissar en man) tar lätt över med sidospår som görs till huvudspår, och ett tu tre finns ingen koncentration alls på den bedragna TS. Ett rätt fult spel om du frågar mig. Sen gör det inte saken bättre (i just det här sammanhanget) när mannen terapeut enligt sig själv i en annan tråd. 
    Ha ha ha. Självinsikt noll. 
  • Anonym (Pilutta)
    Anonym (FYI) skrev 2022-12-02 12:19:12 följande:
    Skulle nog föredra att Ordinär man förflyttade sig till andra trådar du hänvisar till.
    Han/hon har tydligen gjort till sitt personliga mission att förstöra trådar där bedragna ts:ar är förtvivlade över sina partners bedrägeri.
    Vad tillför du förutom att klaga på andra skribenter? Din bittra kränkthet har verkligen tagit dig till ett bra ställe. 
Svar på tråden När går det över? Hur gör man efter otroheten?