Anonym (Bka) skrev 2022-12-07 11:44:18 följande:
Och ordinär man. Du låter ju inte tråden handla om TS utan fajtas verbalt med en annan skribent om definitioner. Det spelar ingen roll för TS hur det benämns. TS har redan beskrivit hur han upplever sveket. Att det är ett trauma med långlivade effekter för TS får vi hålla med om, när två år har gått. Det behövs ingen diagnos eller definitioner, däremot egna erfarenheter om att hantera svårigheter kan vi ju bidra med. Personligt tyckande. Men pajkastning klarar sig TS utan. TS försöker ju ta sig förbi vad många betraktar som ett svårt svek. Det behöver vi inte förminska.
Vad är det för fel att (inte bara jag) påpeka grundläggande fel, och även att någon insinuerar att TS kan ha PTSD? Någon ordning får det vara.
Att TS själv kallar det trauma, har inget att göra med den detta. På framsidan av Familjeliv var det någon som beskrev sitt deltagande i Så mycket bättre som traumatiskt. Men varken hon eller någon annan skulle få för sig att laga det PTSD.
Nu gör säkert inte TS det heller, vilket dock inte hindrade Kvinna att fara ut i detta OffT, och andra kvasivetenskapliga påhitt. Att jag reagerar på det är inte någon pajkastning, från min sida i alla fall.
Att TS borde tycka upp sig, och inse att det inte är sunt att gå och grubbla i två år är av annan sak.
Apropå urspårat har några nu snöat in på "förlåtelse", vad det nu kan leda till.