Det var lite halvkasst väder idag så jag tänkte det skulle vara lite mindre folk.
Stämde träff och körde ut till ett stort ställe som är stängt för renovering i sommar, och har en park. Där är en terrass och sen en stor gräsmatta ut mot vattnet. Det går en stig längs kanten ut mot vattnet och nedanför ligger några privathus, men det är en oländig backe upp därifrån om man vill upp till parken och vid stora infarten står det skyltar med "stängt", men inget avspärrat. Perfekt.
Jag scoutade runt och där var verkligen inte en katt på morronen, men tyvärr var ju min date inte lika morronpigg som jag.
Undanskymt bakom byggarean fanns dessutom ett rätt nytt utegym. Det blir bra.
Jag tog emot mitt offer på parkeringen, och guidade honom längs stigen förbi byggområdet, runt anläggningen och ut på stenterrassen med grönklädd balustrad. Där hade jag tänkt mig att bli tagen mot räcket, med hela utsikten framför. Det kändes lite för öppet tyckte han, och han ville dessutom snoka runt lite mer då han inte hade varit där förut. Just då började det regna lite och vi fick ta skydd en stund.
Efter regnet hamnade vi då till sist vid utegymmet. Det var omringat av ett par träd men ändå rätt synligt, men fick hans gillande. Åt ena sidan var byggarean med stängsel och baracker. Jag tog av leggings och trosor, böjde mig fram över en träplattform i lagom höjd och han började smeka och sedan ta mig bakifrån medan han höll om mina höfter eller min nacke, det var otroligt skönt.
Men f-n, där kom så klart en gammal tant gående på stigen! Hon gick diagonalt förbi med nacken halvt mot oss så det var inte helt 100 säkert om hon hade sett oss. Hon fortsatte dock gå som om nacken var stelopererad så jag tror helt klart att hon såg och bara "jag vill inte se detta". Vilket är vad jag räknar med, helt kallt. Jag har själv bara tittat åt andra hållet när jag har kommit på folk ute.
När tanten försvunnit neråt stigen bytte han och började slicka mig, liggande med benen i vädret på plattformen.
Lagom när jag kom och skakade i hela kroppen utbrast han: Men vänta nu- är det där en kamera??
Och jepp, trots inga skyltar om kamerabevakning just där så satt det två kameror inom synhåll, den ena gömd på en trädstam. En var riktad inåt mot bygget, men den andra gav troligen panoramavy över det vi just gjort...
Okej, have fun byggchefen, eller bevakningscentralen eller vilka som nu sitter och kollar de där filmerna, den bjuder vi på. Tur att jag behöll kepsen på i alla fall.
Min hjälte behövde hämta sig lite efter kamerachocken, och istället gick vi tillbaka till bilarna, där jag bara drog ner mina leggings igen och lät honom avsluta starkt.
Inte helt som jag hade tänkt mig, men hey, man kan inte förutse allt.
Och livet går vidare.