• Anonym (Maria)

Otrogna män och deras egenheter

Jag gillar sex och har träffat män från nätet en hel del genom åren, och vissa av dem har varit gifta eller sambos med andra. Nu ligger jag här i soffan och funderar över det, och undrar varför märker inte fruarna nåt? Ni kvinnor som har män här vet ni att era män inte är otrogna?Skulle ni vilja ha ett samtal från den andra kvinnan eller vill ni inget veta?

Sen undrar jag varför dessa män pratar ganska mycket om sin fru och hur de kommit isär. Och berättar om sitt familjeliv och vad som händer i deras liv. Barnet som ska ha födelsedag. Varför behöver jag få veta om det? Och om jag inte ger någon speciell respons och försöker visa mig allmänt ointresserad så kan det hända att de ändå verkligen envisas med att berätta om sitt dåliga äktenskap till exempel. Fast en av dem hade det bra med sin fru och berättade om deras romantiska dejter tex. och han var hur glad som helst. Visade deras gulliga sms till varandra. Varför berätta om sånt? Verkade nästan som att han väntade sig att få beröm eller nåt.

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?

• Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter
  • Tremere
    Anonym (..) skrev 2022-08-25 10:34:18 följande:
    Han utvecklade missbruket efter att han varit otrogen ett tag. Jag trodde missbruket utvecklats av sorg och ångest för dödsfallet och stannade kvar med honom. Hjälpte honom och gick igenom flera olika behandlingar för att sluta dricka. Inget funkade. Efter att otroheten kommit fram några år senare var det som att han kunde andas igen och han kunde sakta få kontroll över sitt drickande. 
    Alkoholen blev ett sätt för honom att bedöva samvetet.
    Personer som väljer att vara otrogna är nog inte så välmående utan det är en flykt från något. Många hade nog mått bättre av att sanningen kom fram och det destruktiva mönstret bryts. 

Som vanligt kan jag bara utgå från mig själv, men jag håller inte med dig i ditt resonemang om att alla som väljer att vara otrogna skulle må dåligt.
    Jag har mått dåligt i perioder när jag inte varit otrogen och i perioder när jag haft affärer. Men jag kanske är unik?
    Jag tror inte heller att ditt ex alkoholproblem bara bottnade sig i hans otrohet.
    Alkoholism är betydligt mer komplicerat än så. Dock kan det absolut varit en bidragande orsak. Men hans psykiska mående var nog över lag dåligt redan från början. Men skönt att det hjälpte för honom att berätta om sin otrohet, och starkt av dig att stanna kvar och försöka hjälpa.

• Anonym (Maria)
    Anonym (..) skrev 2022-08-25 10:34:18 följande:
    Han utvecklade missbruket efter att han varit otrogen ett tag. Jag trodde missbruket utvecklats av sorg och ångest för dödsfallet och stannade kvar med honom. Hjälpte honom och gick igenom flera olika behandlingar för att sluta dricka. Inget funkade. Efter att otroheten kommit fram några år senare var det som att han kunde andas igen och han kunde sakta få kontroll över sitt drickande. 
    Alkoholen blev ett sätt för honom att bedöva samvetet.
    Personer som väljer att vara otrogna är nog inte så välmående utan det är en flykt från något. Många hade nog mått bättre av att sanningen kom fram och det destruktiva mönstret bryts. 
    Ok, tack för att du berättar. Så du vet när affären startade då? Vad hade du gjort om kvinnan berättat det tidigare? Och hade du trott henne?
  • Anonym (FruL)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-23 17:14:11 följande:
    Och jo många hoppar i säng med någon vips men det är min erfarenhet. Oavsett om de är gifta eller singelmän. Men sen vill de prata.

Alltså, jag har själv hoppat i säng vips med folk när jag var yngre - ganska mycket också. Alla ONS eller KK-killar jag vad varit med har velat prata och gosa etc efteråt - så även jag. Jag har bara tagit det som att de tycker det är mysigt, jag har tyckt att det har varit mysigt. Det där eftersnacket kan ju vara hur härligt som helst. Oavsett man vill ha något mer stadigvarande eller inte. Dessutom kan det ju som sagt ibland vara mycket lättare att anförtro sig inför någon som inte känner en så väl och kan ta sidor etc. Tycker nog att det är ett ganska normalt beteende faktiskt - dvs att man vill prata med den man nyss haft i sig eller varit inne i. 

Jo, jag tror de flesta gifta/sambos inte hamnar i säng så lätt med andra. Om de ändå gör det lite så där vips - så tror jag att det kanske bara blir en eller ett par ggr. För att ha en längre affär tror jag man behöver ha skapat något slags band till varandra och det gör man bl.a genom att kommunicera. Annars blir det ointressant tillslut. 

• Anonym (undrar)
    Jimmy75 skrev 2022-08-24 22:21:45 följande:
    Du läste möjligen inte denna lilla, men ack så viktiga avslutande meningen???

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?
    Ja det gäller att tolka selektivt när det passar...

Om en patient kommer in på akuten med ett järnrör genom huvudet och klagar på huvudvärk så ska man såklart ignorera ett personen har ett rör i huvudet utan bara fokusera på huvudvärken för det är ju det enda personen sagt Drömmer

Tror du TS frågeställning öht existerat om hon valt att låta bli att ligga med upptagna män?
  • Anonym (undrar)
    Jimmy75 skrev 2022-08-24 22:47:02 följande:
    Eh?? Så den som STARTAR tråden... naturligtvis av någon för dem god och känd anledning, har alltså INTE tolkningsföreträde ens kring vad de är ute efter med sin fråga???
    När den som STARTAR tråden själv sett till att situationen hon diskuterar uppstått så är det väl ganska självklart att den oxå ska tas med i diskussionen eftersom det är en väldigt stor bidragande faktor till att frågeställningen öht existerar.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-24 19:58:16 följande:
    Det handlar inte om att jag vill åstadkomma något utan jag undrar hur de kvinnor som har män tänker. De flesta hade tydligen velat veta och det hade jag också, oavsett vem jag fick veta det av, det är helt oväsentligt faktiskt tycker jag.

Ja, det har du ju rätt i förstås, hon kan ju göra likadant som du och dölja det för dig. Tänkte väl mer på att hon har inte alla fakta och kan göra ett val utifrån det, men i teorin kan det ju vara likadant också åt andra hållet för dig.
    Här håller jag faktiskt med dig för en gångs skull.

Ja det stämmer att de allra flesta vill veta oavsett vem det kommer från. Det är bättre att det kommer från vem som helst än att leva resten av sitt liv i en lögn. De som inte vill veta är relativt få. Och ja att ha fakta är väldigt viktigt eftersom den som varit otrogen kommer givetvis försöka ljuga sig ur knipan.
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-26 09:19:20 följande:
    När den som STARTAR tråden själv sett till att situationen hon diskuterar uppstått så är det väl ganska självklart att den oxå ska tas med i diskussionen eftersom det är en väldigt stor bidragande faktor till att frågeställningen öht existerar.
    Det är din tolkning och inte "väl ganska självklart".
    Även du får acceptera andra åsikter. Just här kan du öva två saker; att acceptera ämnet och att inte starta en subtråd i befintlig tråd. Enligt regler är det ot och trådkap vilket brukar tas bort.  
    Du är fri att starta en tråd i ämnet otrohet för att fortsätta  diskussionen åt det håll du önskar. 
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Nr 2.) skrev 2022-08-26 09:42:50 följande:
    Det är din tolkning och inte "väl ganska självklart".
    Även du får acceptera andra åsikter. Just här kan du öva två saker; att acceptera ämnet och att inte starta en subtråd i befintlig tråd. Enligt regler är det ot och trådkap vilket brukar tas bort.  
    Du är fri att starta en tråd i ämnet otrohet för att fortsätta  diskussionen åt det håll du önskar. 
    Det beror ju på vad du menar med acceptera andras åsikter. Att acceptera att andra har andra åsikter betyder inte att man måste hålla med dem. 

Det är skillnad på att inte hålla med andras åsikter och argumentera mot deras åsikter och att be andra hålla käften eller påstå att deras åsikter är OT för att få tyst på dem som vissa gör i denna tråd.

Jag har ingenstans sagt att TS eller någon annan inte får ha sina åsikter, däremot har jag argumenterat emot andras åsikter. Ganska stor skillnad mellan dessa två och det vore bra om du kan hålla isär dem.
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-26 10:56:44 följande:
    Det beror ju på vad du menar med acceptera andras åsikter. Att acceptera att andra har andra åsikter betyder inte att man måste hålla med dem. 

Det är skillnad på att inte hålla med andras åsikter och argumentera mot deras åsikter och att be andra hålla käften eller påstå att deras åsikter är OT för att få tyst på dem som vissa gör i denna tråd.

Jag har ingenstans sagt att TS eller någon annan inte får ha sina åsikter, däremot har jag argumenterat emot andras åsikter. Ganska stor skillnad mellan dessa två och det vore bra om du kan hålla isär dem.
    Det beror inte på någonting. Här är det kristallklart för alla att jag vet vad acceptera betyder.  Det är tydligt  men det kan du inte ta till dig  för då har du inget att komma med. Det är lättare att säga att jag menar hålla med vilket ger mig en åsikt jag inte har. En åsikt det går att protestera mot. Men det är ju meningslöst eftersom den inte finns. Precis som du gör i tråd efter tråd efter tråd.....

Du är inte den som kan be andra hålla isär ämnen när du samtidigt försöker styra in tråden på ett annat ämne än det ts började med. 
    Ot och trådkap är beteenden som brukar regleras och de gäller även dig. 
    Varsågod, dra dina ramsor enligt den retorik du så noga följer. 
  • Anonym (just så)
    Tremere skrev 2022-08-24 19:41:30 följande:

TS 
    Jag förstår nog inte riktigt vad du tänker att det skall åstadkomma med att berätta för frun. 
    Antar att det har något att göra med att du på något sätt vill rättfärdiga att du ligger med en upptagen man. 
    Om du tror att du kommer bli sedd som någon form av hjälte av hans fru så tror jag du har misstagit dig grovt. 
    Framförallt om det kommer fram att du visste att han var upptagen. 

Vad det gäller min frus val, så har hon precis samma möjligheter till val som jag. 
    Jag kan ju inte veta om hon har en affär och skulle definitivt inte vilja få reda på det av den hon då skulle vänstrat med.

+ 1   

Amen !
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-26 09:19:20 följande:
    Och hur hjälper det till att svara på frågorna jag ställde? Kommer du fram till det senare eller? 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-26 12:38:58 följande:
    Ja det är kristallklart att vissa har jäkligt svårt för kritik och ifrågasättande och tror att acceptera andras åsikter är detsamma som att man måste hålla med dem.

Givetvis blir det likadant i tråd efter tråd för gör man korkade saker som man sen har svårt att stå för så kommer man givetvis ha lika svårt för kritik och ifrågasättande i samtliga trådar där ens handlingar/åsikter ifrågasätts och/eller kritiseras.
    Du blir bara mer och mer obegriplig och verkar inte ens läsa vad du kommentar. Nu håller du inte reda på någonting tydligen. Mycket nu eller? 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-26 12:38:58 följande:
    Ja det är kristallklart att vissa har jäkligt svårt för kritik och ifrågasättande och tror att acceptera andras åsikter är detsamma som att man måste hålla med dem.

Givetvis blir det likadant i tråd efter tråd för gör man korkade saker som man sen har svårt att stå för så kommer man givetvis ha lika svårt för kritik och ifrågasättande i samtliga trådar där ens handlingar/åsikter ifrågasätts och/eller kritiseras.
    Vad pratar du om, vem ska stå för någonting? Tråden handlar om männen hade du några tankar om det eller?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Nr 2.) skrev 2022-08-28 21:42:27 följande:
    Du blir bara mer och mer obegriplig och verkar inte ens läsa vad du kommentar. Nu håller du inte reda på någonting tydligen. Mycket nu eller? 
    Den här personen vill inte diskutera trådstarten och bidra till ämnet, utan är bara intresserad av att driva sin egen agenda, prioritera sina egna behov av att få ur sig sitt, och han kallar andra för egoister, haha!
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-28 21:52:39 följande:
    Den här personen vill inte diskutera trådstarten och bidra till ämnet, utan är bara intresserad av att driva sin egen agenda, prioritera sina egna behov av att få ur sig sitt, och han kallar andra för egoister, haha!
    Jo jag känner till honom sen tidigare.
    Ber om ursäkt för trådkapen. 
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter