• Anonym (Maria)

Otrogna män och deras egenheter

Jag gillar sex och har träffat män från nätet en hel del genom åren, och vissa av dem har varit gifta eller sambos med andra. Nu ligger jag här i soffan och funderar över det, och undrar varför märker inte fruarna nåt? Ni kvinnor som har män här vet ni att era män inte är otrogna?Skulle ni vilja ha ett samtal från den andra kvinnan eller vill ni inget veta?

Sen undrar jag varför dessa män pratar ganska mycket om sin fru och hur de kommit isär. Och berättar om sitt familjeliv och vad som händer i deras liv. Barnet som ska ha födelsedag. Varför behöver jag få veta om det? Och om jag inte ger någon speciell respons och försöker visa mig allmänt ointresserad så kan det hända att de ändå verkligen envisas med att berätta om sitt dåliga äktenskap till exempel. Fast en av dem hade det bra med sin fru och berättade om deras romantiska dejter tex. och han var hur glad som helst. Visade deras gulliga sms till varandra. Varför berätta om sånt? Verkade nästan som att han väntade sig att få beröm eller nåt.

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?

• Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter
  • Tukt

Tror det finns rätt många olika orsaker till det TS beskriver, "Ugglan" här ovan är inne på en ganska trolig anledning.
    En annan kan vara att man vill distansera sig känslomässigt till den man är otrogen med. Man markerar tydligt att det bara är sex, och att det är familjen och partnern som gäller.
    Ytterligare en anledning kan vara att kvinnorna faktiskt vill veta, vill prata. Dels för att de kanske är så, dels för att förstå den partner de har en otrohetsrelation med.
    Sedan att TS inte har det behovet är en annan sak.
    Ännu en anledning kan vara för att försöka förklara för den andra att man helt enkelt kanske inte har den tid, den andra har. Och pratet om barn och fru är ett sätt att förklara, varför man inte kan ses så ofta.

• Anonym (Maria)
    Anonym (A) skrev 2022-08-15 20:09:51 följande:

Hoppar och tror att min sambo är trogen, men man vet ju faktiskt aldrig Helt hundra. Med tanke på att så många inte vet att deras partner är otrogen?. 
    jag hade velat veta hellre än att leva i en låtsasvärld. Hade räckt med ett sms.

Jag tänker mig också att kvinnan vill veta. Men om jag skulle ha gjort det, tänk om hon tror jag hittat på det? Eller man får en galning efter sig?
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-15 19:48:11 följande:

Jo, det kan nog vara så att de försökte utnyttja mig som terapeut och prata ut.

Men att de liksom vill lämna ut sig själva, sina familjemedlemmar och deras privata liv, till en total främling på det där sättet?

Och hur vågade de förresten, de har ju ingen aning om vad jag skulle få för mig att göra, kanske söka upp deras fru och berätta?  De kände ju inte mig eller vad jag kunde tänkas göra

Det kan vara lättare att lämna ut sig till någon som man ser som helt avskild från sitt övriga liv. Någon som inte kommer att springa på ens familj på stan, könner ens mamma, ses på grillfester osv.

Samtidigt tyder det nog på att du aldrig kommer att bli en del av den mannens liv på riktigt- det är i alla fall inte hans plan.

Det är också riktigt att männen inte vet vad du tänker göra men den risken tar de ju redan bara genom att vara otrogna. Du skulle lika gärna kunna dyka upp hemma hos dem och ställa till drama p.g.a. er relation som försöka stalka deras fru eller vad man nu mer tänker skulle kunna hända.
  • Anonym (A)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-15 20:13:03 följande:
    Jag tänker mig också att kvinnan vill veta. Men om jag skulle ha gjort det, tänk om hon tror jag hittat på det? Eller man får en galning efter sig?
    Då är det upp till henne tänker jag. Känns mest fair att berätta och mannen får skylla sig själv.

jag har själv berättar för en tjej en gång när jag haft sex med henne kille (visste inte Att han var upptagen?.) och hon såg att vi skrev och kontaktade mig. Hon verkade tacksam över att jag var ärlig, men några månader senare såg jag dom på stan tillsammans. Så lurad, han är en riktig gris och lär ju inte sluta vara det.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Ugglan) skrev 2022-08-15 20:16:46 följande:
    Det kan vara lättare att lämna ut sig till någon som man ser som helt avskild från sitt övriga liv. Någon som inte kommer att springa på ens familj på stan, könner ens mamma, ses på grillfester osv.

Samtidigt tyder det nog på att du aldrig kommer att bli en del av den mannens liv på riktigt- det är i alla fall inte hans plan.

Det är också riktigt att männen inte vet vad du tänker göra men den risken tar de ju redan bara genom att vara otrogna. Du skulle lika gärna kunna dyka upp hemma hos dem och ställa till drama p.g.a. er relation som försöka stalka deras fru eller vad man nu mer tänker skulle kunna hända.
    Ja det var det jag menade, hur kan de ta den risken att vara otrogna med en vilt främmande från nätet som de inte vet vad den tar sig till?
  • Anonym (....)

Jag är nyfiken på om fruarna verkligen inte märker det, om de inte ens anar något. Vet en man som har ett förhållande vid sidan av, haft i flera år, och trots att han sköter det smidigt måste hon väl misstänka något, eller?

• Anonym (ständig klump i magen)

jag var otrogen i mitt äktenskap 
    blev kär i en annan som också var upptagen och det var besvarat
    det var nära att vi lämnade men vi var för fega
    jag hade en ständig klump i magen och led
    det kom aldrig fram
    mitt äktenskap var dåligt så jag är på ett plan glad att jag fick liten romans för sen var det trist i många år
    men man mår skit när man är otrogen
    kommer aldrig göra det igen

• Anonym (Fia)
    Anonym (....) skrev 2022-08-15 21:24:37 följande:

Jag är nyfiken på om fruarna verkligen inte märker det, om de inte ens anar något. Vet en man som har ett förhållande vid sidan av, haft i flera år, och trots att han sköter det smidigt måste hon väl misstänka något, eller?

Kanske inte om man har glidit isär. Man sköter sitt och tänker inte så mycket på om mannen jobbar över lite extra. Kanske tycker att det är skönt att få mer egentid. Sexet var över för länge sen.
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-15 21:05:56 följande:
    Ja det var det jag menade, hur kan de ta den risken att vara otrogna med en vilt främmande från nätet som de inte vet vad den tar sig till?
    Alla är iofs inte otrogna med främlingar från nätet. Folk är ju otrogna med helt vanligt folk i sin närhet också. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Nr 2.) skrev 2022-08-15 21:44:12 följande:
    Alla är iofs inte otrogna med främlingar från nätet. Folk är ju otrogna med helt vanligt folk i sin närhet också. 
    Ja, men nu gällde frågan det
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter