• Anonym (Maria)

Otrogna män och deras egenheter

Jag gillar sex och har träffat män från nätet en hel del genom åren, och vissa av dem har varit gifta eller sambos med andra. Nu ligger jag här i soffan och funderar över det, och undrar varför märker inte fruarna nåt? Ni kvinnor som har män här vet ni att era män inte är otrogna?Skulle ni vilja ha ett samtal från den andra kvinnan eller vill ni inget veta?

Sen undrar jag varför dessa män pratar ganska mycket om sin fru och hur de kommit isär. Och berättar om sitt familjeliv och vad som händer i deras liv. Barnet som ska ha födelsedag. Varför behöver jag få veta om det? Och om jag inte ger någon speciell respons och försöker visa mig allmänt ointresserad så kan det hända att de ändå verkligen envisas med att berätta om sitt dåliga äktenskap till exempel. Fast en av dem hade det bra med sin fru och berättade om deras romantiska dejter tex. och han var hur glad som helst. Visade deras gulliga sms till varandra. Varför berätta om sånt? Verkade nästan som att han väntade sig att få beröm eller nåt.

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?

• Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter
  • Anonym (Maria)
    ClumsySmurf skrev 2022-08-23 21:11:38 följande:
     så de ska få ligga mer.
    De får ju redan ligga så mycket de vill så hur menar du nu?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-23 18:05:37 följande:
    Nej, delta tycker jag är fel ord, för att delta måste jag själv behöva vara trogen någonting. Möjliggör kan jag godta. Han var ju inte upptagen utan jag hade ju honom helt för mig själv en stund. Ja, du kan hålla mig ansvarig om du vill, inget ansvar kommer drabba mig ändå och jag måste inte hjälpa någon av dem med deras familj.
    Att ni ligger med varandra är handlingen som innebär en otrohet så är det väl ganska solklart att du deltar eftersom det är dig han utför handlingen med. Att du sen inte gärna vill se det så för att du inte riktigt vill se dig själv i det ljuset och helst hitta sätt att rationalisera ditt ansvar i det är väl inte förvånande.

Men faktum är att du faktiskt är precis lika egoistisk som han eftersom ni vet båda två att era handlingar innebär att en annan människa kommer bli sårad och förnedrad men väljer att skita i det för er egen njutnings skull.

Det handlar inte om att hjälpa någon annan, det handlar om att låta bli att delta i att såra och förnedra andra. Det är en viss skillnad mellan dessa två.
  • Anonym (Kör på)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-24 11:45:18 följande:
    Att ni ligger med varandra är handlingen som innebär en otrohet så är det väl ganska solklart att du deltar eftersom det är dig han utför handlingen med. Att du sen inte gärna vill se det så för att du inte riktigt vill se dig själv i det ljuset och helst hitta sätt att rationalisera ditt ansvar i det är väl inte förvånande.

Men faktum är att du faktiskt är precis lika egoistisk som han eftersom ni vet båda två att era handlingar innebär att en annan människa kommer bli sårad och förnedrad men väljer att skita i det för er egen njutnings skull.

Det handlar inte om att hjälpa någon annan, det handlar om att låta bli att delta i att såra och förnedra andra. Det är en viss skillnad mellan dessa två.
    Trevligt med kvinnor som bejakar sin sexualitet. You go girl!!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-24 11:45:18 följande:

Jag är inte otrogen så jag kan inte delta i någon otrohet. Otroheten står han för. Jag deltar inte i den heller eftersom det är omöjligt när jag inte har någonting att vara trogen emot från början. Och varken hans fru eller deras förhållande är viktigt för mig så jag behöver inte rationalisera något, och jag har redan sagt till dig att jag är egoistisk när det gäller det här så du slår in öppna dörrar. Vem som blir sårad eller förnedrad har du förresten ingen aning om så sluta försöka bestämma vad andra ska känna. Men jag kanske blir sårad och förnedrad om jag inte får ligga med mannen i fråga då så enligt din logik så borde kvinnan inte vara så egoistisk utan unna mig detta, haha.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Kör på) skrev 2022-08-24 13:07:17 följande:
    Trevligt med kvinnor som bejakar sin sexualitet. You go girl!!
    Tråden handlar dock inte om det men den här skribenten förstör och spårar ur alla trådar som på något sätt handlar om otrohet, i flera år har han dragit dessa fraser trots han redan fått svar från andra många gånger, kanske någon gång han kunde försöka hålla sig till ämnet kunde man ju önska.
  • exandthecity
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-24 13:33:32 följande:
    Tråden handlar dock inte om det men den här skribenten förstör och spårar ur alla trådar som på något sätt handlar om otrohet, i flera år har han dragit dessa fraser trots han redan fått svar från andra många gånger, kanske någon gång han kunde försöka hålla sig till ämnet kunde man ju önska.
    Välkommen till internet !  =)
  • Anonym (Kör på)
    Nej, det handlar kanske inte om det. Men att det på något sätt skulle vara mer "smutsigt" om kvinnor är otrogna än om män är det har man ju hört. 

Jag tycker snarare tvärtom. Kvinnor har varit styrda av män i århundraden så jag tycker faktiskt att det inte är mer än rätt att man som du tar för sig av allt som livet har att bjuda.....
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-24 13:31:16 följande:
    Jag är inte otrogen så jag kan inte delta i någon otrohet. Otroheten står han för. Jag deltar inte i den heller eftersom det är omöjligt när jag inte har någonting att vara trogen emot från början. Och varken hans fru eller deras förhållande är viktigt för mig så jag behöver inte rationalisera något, och jag har redan sagt till dig att jag är egoistisk när det gäller det här så du slår in öppna dörrar. Vem som blir sårad eller förnedrad har du förresten ingen aning om så sluta försöka bestämma vad andra ska känna. Men jag kanske blir sårad och förnedrad om jag inte får ligga med mannen i fråga då så enligt din logik så borde kvinnan inte vara så egoistisk utan unna mig detta, haha.
    Märkligt att det kan vara så svårt att förstå begreppet delta. Det är ju inte direkt rocket science och ganska självklart i de flesta sammanhang. A hjälper B att göra något mot C, A har alltså deltagit i det B gjort.  Men av någon märklig anledning verkar detta enkla begrepp bli jätte jätte svårt att förstå när det gäller otrohet.Drömmer
  • Anonym (undrar)
    När samma gamla ursäkter och bortförklaringar repeteras så är det kanske inte så konstigt om svaren oxå blir repetitiva.

När människor med alla medel sitter och förnekar ganska självklara begrepp som till exempel deltagande så är det kanske inte så konstigt om diskussionerna bli smått bisarra.

Den intressanta frågan är om det är folk som påpekar det uppenbara som är problemet eller att vissa bara har jäkligt svårt för att stå för vad de gör?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-24 14:43:03 följande:
    Märkligt att det kan vara så svårt att förstå begreppet delta. Det är ju inte direkt rocket science och ganska självklart i de flesta sammanhang. A hjälper B att göra något mot C, A har alltså deltagit i det B gjort.  Men av någon märklig anledning verkar detta enkla begrepp bli jätte jätte svårt att förstå när det gäller otrohet. // Drömmer
    Nej, att hjälpa är inte samma sak som att delta, så jag förstår inte det, det har du rätt i. Jag behöver dock inte förstå det. Det är du som är angelägen om att jag ska förstå det. När jag redan, vilket borde vara viktigare, förklarat för dig att jag bryr mig inte om vad som händer med deras äktenskap och att jag bryr mig mer om mig själv än om henne.
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter