• Anonym (Maria)

Otrogna män och deras egenheter

Jag gillar sex och har träffat män från nätet en hel del genom åren, och vissa av dem har varit gifta eller sambos med andra. Nu ligger jag här i soffan och funderar över det, och undrar varför märker inte fruarna nåt? Ni kvinnor som har män här vet ni att era män inte är otrogna?Skulle ni vilja ha ett samtal från den andra kvinnan eller vill ni inget veta?

Sen undrar jag varför dessa män pratar ganska mycket om sin fru och hur de kommit isär. Och berättar om sitt familjeliv och vad som händer i deras liv. Barnet som ska ha födelsedag. Varför behöver jag få veta om det? Och om jag inte ger någon speciell respons och försöker visa mig allmänt ointresserad så kan det hända att de ändå verkligen envisas med att berätta om sitt dåliga äktenskap till exempel. Fast en av dem hade det bra med sin fru och berättade om deras romantiska dejter tex. och han var hur glad som helst. Visade deras gulliga sms till varandra. Varför berätta om sånt? Verkade nästan som att han väntade sig att få beröm eller nåt.

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?

• Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2022-08-17 09:43:26 följande:
    Ja,men då borde de inte ha ett förhållande överhuvudtaget utan leva singellivet tills de är redo för något mer. 
    Den åsikten bryr de sig antagligen inte om...
  • Man 78
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-15 18:10:37 följande:

Jag gillar sex och har träffat män från nätet en hel del genom åren, och vissa av dem har varit gifta eller sambos med andra. Nu ligger jag här i soffan och funderar över det, och undrar varför märker inte fruarna nåt? Ni kvinnor som har män här vet ni att era män inte är otrogna?Skulle ni vilja ha ett samtal från den andra kvinnan eller vill ni inget veta?

Sen undrar jag varför dessa män pratar ganska mycket om sin fru och hur de kommit isär. Och berättar om sitt familjeliv och vad som händer i deras liv. Barnet som ska ha födelsedag. Varför behöver jag få veta om det? Och om jag inte ger någon speciell respons och försöker visa mig allmänt ointresserad så kan det hända att de ändå verkligen envisas med att berätta om sitt dåliga äktenskap till exempel. Fast en av dem hade det bra med sin fru och berättade om deras romantiska dejter tex. och han var hur glad som helst. Visade deras gulliga sms till varandra. Varför berätta om sånt? Verkade nästan som att han väntade sig att få beröm eller nåt.

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?

Kan nog dels vara för att det är skönt att prata av sig med någon som inte står en nära och som man inte behöver hålla uppe en fasad för på samma sätt som med tex killkompisar. 

Sen kanske det också är lite som en ursäkt inför sig själv varför man är otrogen, det känns bättre att få berätta om alla problem man tycker sig se vilket då skulle förklara och lite rättfärdiga att man är otrogen. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-17 09:46:36 följande:
    Den åsikten bryr de sig antagligen inte om...
    Nej,antagligen inte. Sorgligt nog.
  • Anonym (M)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-15 21:05:56 följande:
    Ja det var det jag menade, hur kan de ta den risken att vara otrogna med en vilt främmande från nätet som de inte vet vad den tar sig till?
    De kanske tänker att det inte är lika stor risk att det upptäcks eller får allvarliga konsekvenser om de är otrogna med någon helt okänd som det skulle vara om de t.ex. är otrogna med en kollega eller granne.
  • Anonym (För att...)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-15 18:10:37 följande:

Är man, har aldrig vänstrat men om jag skulle göra det hade jag antagligen haft väldigt dåligt samvete och därför behövt prata om det. Kanske om "du" då hade bekräftat mig i detta och det jag säger hade det dåliga samvetet lättat? 

Sex med någon annan än sin fru är ju ett väldigt stort övertramp, inte bara mot sin fru utan även mot sig själv. Sex är ju så mycket mer än in-ut-sprut-slut, det väcker starka känslor, så det är kanske inte så konstigt att dessa män vill/behöver prata om det?
  • Anonym (Gratis)
    Anonym (50åring) skrev 2022-08-17 09:09:59 följande:

Hej,
    Jag är en helt vanlig man....Har det mesta som jag efterfrågar i livet. Varit gift i många år och har barn. Det enda jag kan klaga på är mitt sexliv med hustrun.
    Det har därför hänt flera gånger att jag haft affärer vid sidan om. Inga ovärdiga fyllegrejer och ONS. De flesta har jag träffat flera gånger.
    Men, vill inflika i denna tråd... Samtliga jag varit med, förutom nått fall..så har mina affärer varit med GIFTA KVINNOR.
    Så varför diskuterar ni MÄN i denna tråd?
    Även kvinnor vill väl leva livet, få uppmärksamhet och uppskattning, samt ha passionerat sexliv.
    Min egen slutsats varför jag haft dessa härliga stunder är för att kvinnorna har skittråkiga, men goda makar, där hemma som är gubbiga och helt utan finess och nyfikenhet att experimentera med deras fruar.
    Alla kvinnor vill nog uppleva lite variation, emellanåt vanilj och ömhet och ibland hård porrfilmssex. Tre gifta kvinnor har faktiskt frågat om att bli tagna i rumpan för att få testa. Kanske lättare att fråga och pröva med älskaren än gubben därhemma... En ville förverkliga en fantasi att vara med flera män (vilket troligtvis fortfarande är en fantasi)
    Samnanfatningsvis; det finns alfahanar, men minst lika många alfahonor också!

Aha, men gillar man variation behöver man ju inte gifta sig och skriva löften om evig trohet. Det går nämligen alldeles utmärkt att vara självständig, oberoende och ha det ena förhållandet efter det andra en hel livstid.

Att gå och gifta sig när man föredrar spänning, passion och varitation tyder på needighet, klängighet och rädsla för att kunna stå ensam och ta hand om sig själv själv. Varför vara så beroende av att ha en fru/make att man inte klarar sig i livet utan att binda upp någon i äktenskap + bedra personen för att man varesig klarar av ett äktenskap eller att vara utan äktenskap. Fegis! Små ballar där alltså! Needy personer som måste ha någon vid sin sida konstant till vilket pris som helst är inte attraktiva.

Gifter man sig inte kan man ju göra upp sinsemellan hur många olika förhållandekonstellationer som helst, t ex öppet förhållande. Gifter man sig gäller ju evig trohet och då har man ju dessutom ljugit sin maka/make rakt upo i ansiktet när man lovade löftena och skrev på papper om avtalet. Patetiskt fega töntar som inte ens vågar vara ärliga eller vågar ställa krav innan äktenskapet på hur man vill ha det! Fega töntar till kycklingar!
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Gratis) skrev 2022-08-17 17:33:07 följande:
    Aha, men gillar man variation behöver man ju inte gifta sig och skriva löften om evig trohet. Det går nämligen alldeles utmärkt att vara självständig, oberoende och ha det ena förhållandet efter det andra en hel livstid.

Att gå och gifta sig när man föredrar spänning, passion och varitation tyder på needighet, klängighet och rädsla för att kunna stå ensam och ta hand om sig själv själv. Varför vara så beroende av att ha en fru/make att man inte klarar sig i livet utan att binda upp någon i äktenskap + bedra personen för att man varesig klarar av ett äktenskap eller att vara utan äktenskap. Fegis! Små ballar där alltså! Needy personer som måste ha någon vid sin sida konstant till vilket pris som helst är inte attraktiva.

Gifter man sig inte kan man ju göra upp sinsemellan hur många olika förhållandekonstellationer som helst, t ex öppet förhållande. Gifter man sig gäller ju evig trohet och då har man ju dessutom ljugit sin maka/make rakt upo i ansiktet när man lovade löftena och skrev på papper om avtalet. Patetiskt fega töntar som inte ens vågar vara ärliga eller vågar ställa krav innan äktenskapet på hur man vill ha det! Fega töntar till kycklingar!
    Menar du att vigseln innebär ett bindande avtal? På livstid dessutom? Skilsmässa är inte möjligt heller? 
    Måste man fortsätta vara gift trots att man blivit bedragen eller lönen gick till Mr Green? 
  • Anonym (Gratis)
    Anonym (Nr 2.) skrev 2022-08-17 17:43:07 följande:
    Menar du att vigseln innebär ett bindande avtal? På livstid dessutom? Skilsmässa är inte möjligt heller? 
    Måste man fortsätta vara gift trots att man blivit bedragen eller lönen gick till Mr Green? 
    Ja, äktenskapet är ju ett avtal 2 personer emellan, officiellt dessutom. Löften sägs, och skrivs ner och bevittnas av juridiska vittnen. Avtalet gäller tills man gått och skrivit under papper på att det inte gäller längre (skilsmässa) då måste man inte vara gift längre. Man kan göra vad man vill EFTER skilsmässan. 

Så vad menar du vigsel är om inte ett officiellt avtal mellan parterna som ingår "alliansen"?
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Gratis) skrev 2022-08-17 17:51:09 följande:
    Ja, äktenskapet är ju ett avtal 2 personer emellan, officiellt dessutom. Löften sägs, och skrivs ner och bevittnas av juridiska vittnen. Avtalet gäller tills man gått och skrivit under papper på att det inte gäller längre (skilsmässa) då måste man inte vara gift längre. Man kan göra vad man vill EFTER skilsmässan. 

Så vad menar du vigsel är om inte ett officiellt avtal mellan parterna som ingår "alliansen"?
    Ok. Du är ganska ensam om den åsikten misstänker jag. Men du vet ju att du har fel. 
  • Anonym (För att...)
    molly50 skrev 2022-08-17 09:43:26 följande:
    Ja,men då borde de inte ha ett förhållande överhuvudtaget utan leva singellivet tills de är redo för något mer. 
    Har hört att det är enklare att ligga runt som upptagen än som singel för män, så det ger ju ett incitament att ha en relation för en man som vill ligga runt.
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter