Man på snart 50 här.
Med risk för att bli fullständigt utskälld av alla moralpredikare här...
Har haft affärer till och från under hela mitt 30-åriga förhållande.
Inget jag är stolt över, men inte heller lägger så stor vikt vid.
Jag tänkte försöka förklara så tydligt som möjligt varför just jag har haft kvinnor vid sidan om.
Det är alltså inget försök att rättfärdiga det jag gjort, utan bara ett försök att ge min syn på varför.
1. Anledningen till att jag varit otrogen är för att jag sökt mer och annat sex än vad min fru vill ha.
Vi gled isär sexuellt redan efter ca 10 år och har aldrig riktigt hittat tillbaka trots många försök.
Jag älskar dock min fru och våra barn, men för mig har "affärerna" inget med det att göra. Jag har väldigt lätt för att skilja på mitt kärleksliv (familjen) samt mina nöjen (mina affärer) och jag är inte kär i, eller älskar mina affärer.
Dessa personer är ibland bra vänner men framförallt någon jag bara vill njuta fysiskt med. Och till skillnad mot många (framförallt kvinnor) så skiljer jag helt på psykisk och fysiskt njutning.
Detta är jag också helt öppen med mot de kvinnor jag träffar. De har alltid vetat att jag varit upptagen när vi inlett förhållanden och jag har aldrig gett sken av att jag skulle lämna min fru eller liknande.
Och ingen av de kvinnor jag haft förhållande med vid sidan om har haft problem med det. Dessa kvinnor har både varit singlar och upptagna.
2. Jag är en av de män som gärna pratar, i alla fall med de jag har haft återkommande träffar med.
Detta beror främst på att som man så har man ofta inte någon i närheten som man kan prata öppet med, som inte "dömer" en.
I min närmsta vänskapskrets finns några av mina kollegor, nära vänner till min fru och män till kvinnorna i de par som vi umgås med tillsammans.
Dessa personer vill jag inte anförtro mig mina innersta tankar om mitt liv med.
Men de jag träffat vid sidan om har inte funnits i denna krets och då heller inte haft någon relation till min fru och min familj.
Detta har då gjort att det är enklare att prata av sig ibland.
Dock så är det självklart inte alla som vill lyssna och då respekterar jag det.
3. Till alla som nu tycker att jag är ett svin och inte borde få ha mina bollar kvar, så respekterar jag er åsikt. Men det finns inga argument som jag inte redan hört hundra gånger, så slösa inte er tid. Ni kommer inte få mig att ändra mig.
Jag svarar dock gärna på frågor om någon ändå vill veta vad som försiggår i mitt "sjuka" huvud.
4. Sista frågan är om frun inte misstänker eller om TS skall höra av sig till frun.
I mitt fall så är jag tveksam till att min fru vet eller misstänker något.
Hon skulle ha konfronterat mig för länge sedan.
Det är ju inte heller så att jag spenderar dagar borta från min familj för att vänstra, eller bokar hotell eller resor. Inte heller spenderar jag pengar på detta.
jag tror att många kvinnor tänker sig en affär som något ur en Harlequin-novell, där mannen lovar henne guld och gröna skogar, köper dyra smycken och bjuder henne på exklusiva resor. Självklar förekommer säker detta också, men vanligast tror jag att man ses när det går, på de platser som går. Ganska oromantiskt, men det är inte romantiken man vill åt.
Frågan om TS skall kontakta frun tycker jag är irrelevant. Om TS gått in i affären med vetskapen om att han är upptagen så har hon automatisk gått med på att det är så det är och hon är typ delaktig. I alla fall kommer en ev. fru se det så.
Om däremot TS trott att han var singel och sedan får reda på att han bedragit sin fru (och då även TS) så förstår jag om hon vill skvallra och kanske då har mer rätt till det.
Det TS (och andra i samma situation) skall tänka på är att den som skvallrar INTE vinner något på det, mer än att vara "syster duktig"
Du som "prassel" har inte rätt att avgöra det moraliska i affären, om du själv deltar.
Detta blev ett långt inlägg och jag vet att det bitvis låter som att jag försvarar mig, men det är så här jag ser på detta med att ha affärer och jag anser att jag har rätten till min åsikt.
Och som jag sa ovan, så har jag full respekt för alla andras åsikter, men ibland väljer jag att inte lyssna på dem. Det innebär också att ni skall respektera mina åsikter, även om ni inte vill respektera mig som person.
Tack för ordet!