• Anonym (Maria)

Otrogna män och deras egenheter

Jag gillar sex och har träffat män från nätet en hel del genom åren, och vissa av dem har varit gifta eller sambos med andra. Nu ligger jag här i soffan och funderar över det, och undrar varför märker inte fruarna nåt? Ni kvinnor som har män här vet ni att era män inte är otrogna?Skulle ni vilja ha ett samtal från den andra kvinnan eller vill ni inget veta?

Sen undrar jag varför dessa män pratar ganska mycket om sin fru och hur de kommit isär. Och berättar om sitt familjeliv och vad som händer i deras liv. Barnet som ska ha födelsedag. Varför behöver jag få veta om det? Och om jag inte ger någon speciell respons och försöker visa mig allmänt ointresserad så kan det hända att de ändå verkligen envisas med att berätta om sitt dåliga äktenskap till exempel. Fast en av dem hade det bra med sin fru och berättade om deras romantiska dejter tex. och han var hur glad som helst. Visade deras gulliga sms till varandra. Varför berätta om sånt? Verkade nästan som att han väntade sig att få beröm eller nåt.

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?

• Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Ordning) skrev 2022-08-24 18:02:58 följande:
    Du är delaktig. Du kommer alltid ha det i din last, livet ut.
    Nej jag är inte speciellt belastad av det. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Nr 2.) skrev 2022-08-24 17:33:33 följande:
    Ot KD! Tråden handlar om otrohet och inte datingappar. 
    Vad betyder KD?
  • Tremere

TS 
    Jag förstår nog inte riktigt vad du tänker att det skall åstadkomma med att berätta för frun. 
    Antar att det har något att göra med att du på något sätt vill rättfärdiga att du ligger med en upptagen man. 
    Om du tror att du kommer bli sedd som någon form av hjälte av hans fru så tror jag du har misstagit dig grovt. 
    Framförallt om det kommer fram att du visste att han var upptagen. 

Vad det gäller min frus val, så har hon precis samma möjligheter till val som jag. 
    Jag kan ju inte veta om hon har en affär och skulle definitivt inte vilja få reda på det av den hon då skulle vänstrat med.

• Anonym (Maria)
    Tremere skrev 2022-08-24 19:41:30 följande:

TS 
    Jag förstår nog inte riktigt vad du tänker att det skall åstadkomma med att berätta för frun. 
    Antar att det har något att göra med att du på något sätt vill rättfärdiga att du ligger med en upptagen man. 
    Om du tror att du kommer bli sedd som någon form av hjälte av hans fru så tror jag du har misstagit dig grovt. 
    Framförallt om det kommer fram att du visste att han var upptagen. 

Vad det gäller min frus val, så har hon precis samma möjligheter till val som jag. 
    Jag kan ju inte veta om hon har en affär och skulle definitivt inte vilja få reda på det av den hon då skulle vänstrat med.

Det handlar inte om att jag vill åstadkomma något utan jag undrar hur de kvinnor som har män tänker. De flesta hade tydligen velat veta och det hade jag också, oavsett vem jag fick veta det av, det är helt oväsentligt faktiskt tycker jag.

Ja, det har du ju rätt i förstås, hon kan ju göra likadant som du och dölja det för dig. Tänkte väl mer på att hon har inte alla fakta och kan göra ett val utifrån det, men i teorin kan det ju vara likadant också åt andra hållet för dig.
  • Anonym (..)

Min man var otrogen mot mig till och från under några år. Jag anade ingenting. Är inte svartsjuk av mig och tankar på otrohet fanns inte. Efter ett dödsfall i hans familj som tog honom hårt började jag efter ett tag uppmuntra honom att umgås med arbetskollegor och följa med på fester och så. Tyckte det var jättebra när han började motionera och uppmuntrade honom. 
    I perioder kunde han vara avståndstagande och sur men också kärleksfull, gav mycket närhet och ville alltid ligga som vanligt. 
    Några år senare ringde kvinnans nya man och berättade för mig då han kommit på dom. 
    Jag är tacksam att han hörde av sig men önskar att kvinnan berättat tidigare. Mannen utvecklade ett alkoholmissbruk som kanske skadat mig mer än otroheten. Det hade kanske inte hänt om sanningen fått komma fram i tid. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Ordning) skrev 2022-08-24 20:52:48 följande:
    Tror du nu...
    Ok det blev jag inte klokare av.

Har du något att bidra med till topic istället kanske?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (..) skrev 2022-08-24 20:46:51 följande:

Min man var otrogen mot mig till och från under några år. Jag anade ingenting. Är inte svartsjuk av mig och tankar på otrohet fanns inte. Efter ett dödsfall i hans familj som tog honom hårt började jag efter ett tag uppmuntra honom att umgås med arbetskollegor och följa med på fester och så. Tyckte det var jättebra när han började motionera och uppmuntrade honom. 
    I perioder kunde han vara avståndstagande och sur men också kärleksfull, gav mycket närhet och ville alltid ligga som vanligt. 
    Några år senare ringde kvinnans nya man och berättade för mig då han kommit på dom. 
    Jag är tacksam att han hörde av sig men önskar att kvinnan berättat tidigare. Mannen utvecklade ett alkoholmissbruk som kanske skadat mig mer än otroheten. Det hade kanske inte hänt om sanningen fått komma fram i tid. 

Menar du att han utvecklade missbruket då efter att det hade kommit fram? I så fall så hade det kanske blivit samma sak om kvinnan berättat direkt, fast tidigare?
  • Jimmy75
    Decemberskytt skrev 2022-08-15 18:35:31 följande:

Kanske bättre att undvika relationer med upptagna män än att beklaga sig över hur de beter sig?

Du läste möjligen inte denna lilla, men ack så viktiga avslutande meningen???

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?
  • Jimmy75
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-23 17:16:22 följande:
    Nej tråden handlar lika mycket om dig för om du inte medvetet valde att ligga med såna män skulle ju problemet inte existera. Det existerar för att du medvetet väljer att ligga med just såna män.

Och ja ditt beteende är precis lika egoistiskt som deras.
    Eh?? Så den som STARTAR tråden... naturligtvis av någon för dem god och känd anledning, har alltså INTE tolkningsföreträde ens kring vad de är ute efter med sin fråga???
  • Anonym (..)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-24 21:29:05 följande:
    Menar du att han utvecklade missbruket då efter att det hade kommit fram? I så fall så hade det kanske blivit samma sak om kvinnan berättat direkt, fast tidigare?
    Han utvecklade missbruket efter att han varit otrogen ett tag. Jag trodde missbruket utvecklats av sorg och ångest för dödsfallet och stannade kvar med honom. Hjälpte honom och gick igenom flera olika behandlingar för att sluta dricka. Inget funkade. Efter att otroheten kommit fram några år senare var det som att han kunde andas igen och han kunde sakta få kontroll över sitt drickande. 
    Alkoholen blev ett sätt för honom att bedöva samvetet.
    Personer som väljer att vara otrogna är nog inte så välmående utan det är en flykt från något. Många hade nog mått bättre av att sanningen kom fram och det destruktiva mönstret bryts. 
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter