Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

Otrogna män och deras egenheter

Jag undrar snarar hur DU fungerar när du medvetet väljer att ligga med såna patetiska ursäkter till "män"?

Du verkar ju lägga väldigt mycket energi på att fundera över deras beteende och påståenden men noll energi på att reflektera över ditt eget. Du kanske borde vända på det och fundera mer över vad DU gör och varför?

• Anonym (undrar)
    Anonym (FruL) skrev 2022-08-20 21:51:01 följande:

Dessutom tror jag att den flesta otroheter startar för att man klickar i kommunikationen och sen går vidare till sex. Det är nog sällan man hoppar i säng med någon så där vips. Den spärren har nog de flesta. För att otrohet ska ske måste nog ens spärrar nötas ner under längre tid. 

Vad jag inte fattar är hur du inte har kunnat räkna ut dessa saker själv. 

Problemet är bara att när den väl nöts ner så blir blir spärren obefintlig och personen i fråga har väldigt lätt för att ljuga och leva dubbelliv om och om igen.

Det resonemanget utgår ifrån att männen TS ligger med gör det för första gången men det kan ju lika väl vara så att de gjort det 150 ggr tidigare med 150 olika kvinnor och TS är bara en av många de ligger med och dessa "spärrar" du talar om kan ha nöts ner för länge sen, kanske till och med i ett tidigare förhållande.

Personligen tycker jag man ska ta ALLT en person som bevisligen inte har några som helst problem med att svika och ljuga med en stor skopa salt. Varför tror älskarinnor alltid att samma man som utan problem ljuger för sin familj talar sanning för just dem?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-23 17:10:24 följande:
    Tråden handlar om männen, men varför jag har gjort som jag har gjort framgår i trådstart så läs gärna den.
    Nej tråden handlar lika mycket om dig för om du inte medvetet valde att ligga med såna män skulle ju problemet inte existera. Det existerar för att du medvetet väljer att ligga med just såna män.

Och ja ditt beteende är precis lika egoistiskt som deras.
  • Anonym (undrar)
    Tukt skrev 2022-08-23 17:24:57 följande:
    Nja, trådstarten börjar ju med frågan om varför otrogna män pratar om vissa saker. Inte att TS själv är otrogen.
    Sedan att nästan alla trådar på Familjeliv spårar ur åt det hållet, är en annan sak.
    Jag har inte sagt att TS skulle vara otrogen utan att hon medvetet väljer att ligga med otrogna män. 
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-23 17:27:32 följande:
    Så de ljuger om att de har fru och barn och allt annat de berättar för mig? Det kan jag ju såklart inte veta förstås.
    Det kan vara sant eller falskt, poängen är att en person som utan problem ljuger för andra kan absolut ljuga för dig med och det är väldigt dumt att utgå ifrån att de talar sanning för just dig.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-23 17:28:02 följande:
    Jag är inte otrogen?
    Sant, men du deltar i andras otroheter för det är ju dig de är otrogna med.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-23 17:46:08 följande:
    Jag har dock inte lovat någon trohet till någon av de inblandade, heller inte att jag ska hindra någon av dem ifrån att vara otrogen. För att vara delaktig i någon otrohet så måste jag själv vara bunden till en trohet, vilket jag inte är. Utan jag är fri att göra vad jag vill. Men nu är vi utanför ämnet.
    Japp men deltar gör du eftersom det är dig de är otrogna med... Observera att jag inte sagt att du är otrogen utan att du DELTAR i deras otrohet.

Ja du är fri att ligga med vem du vill med dina val och handlingar ansvarar du för själv inte andra och att välja att ligga med en upptagen man och därmed delta i hans otrohet och allt det innebär mot hans familj är något du själv val och därmed DITT ansvar. 
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-23 18:05:37 följande:
    Nej, delta tycker jag är fel ord, för att delta måste jag själv behöva vara trogen någonting. Möjliggör kan jag godta. Han var ju inte upptagen utan jag hade ju honom helt för mig själv en stund. Ja, du kan hålla mig ansvarig om du vill, inget ansvar kommer drabba mig ändå och jag måste inte hjälpa någon av dem med deras familj.
    Att ni ligger med varandra är handlingen som innebär en otrohet så är det väl ganska solklart att du deltar eftersom det är dig han utför handlingen med. Att du sen inte gärna vill se det så för att du inte riktigt vill se dig själv i det ljuset och helst hitta sätt att rationalisera ditt ansvar i det är väl inte förvånande.

Men faktum är att du faktiskt är precis lika egoistisk som han eftersom ni vet båda två att era handlingar innebär att en annan människa kommer bli sårad och förnedrad men väljer att skita i det för er egen njutnings skull.

Det handlar inte om att hjälpa någon annan, det handlar om att låta bli att delta i att såra och förnedra andra. Det är en viss skillnad mellan dessa två.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-24 13:31:16 följande:
    Jag är inte otrogen så jag kan inte delta i någon otrohet. Otroheten står han för. Jag deltar inte i den heller eftersom det är omöjligt när jag inte har någonting att vara trogen emot från början. Och varken hans fru eller deras förhållande är viktigt för mig så jag behöver inte rationalisera något, och jag har redan sagt till dig att jag är egoistisk när det gäller det här så du slår in öppna dörrar. Vem som blir sårad eller förnedrad har du förresten ingen aning om så sluta försöka bestämma vad andra ska känna. Men jag kanske blir sårad och förnedrad om jag inte får ligga med mannen i fråga då så enligt din logik så borde kvinnan inte vara så egoistisk utan unna mig detta, haha.
    Märkligt att det kan vara så svårt att förstå begreppet delta. Det är ju inte direkt rocket science och ganska självklart i de flesta sammanhang. A hjälper B att göra något mot C, A har alltså deltagit i det B gjort.  Men av någon märklig anledning verkar detta enkla begrepp bli jätte jätte svårt att förstå när det gäller otrohet.Drömmer
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-24 13:33:32 följande:
    Tråden handlar dock inte om det men den här skribenten förstör och spårar ur alla trådar som på något sätt handlar om otrohet, i flera år har han dragit dessa fraser trots han redan fått svar från andra många gånger, kanske någon gång han kunde försöka hålla sig till ämnet kunde man ju önska.
    När samma gamla ursäkter och bortförklaringar repeteras så är det kanske inte så konstigt om svaren oxå blir repetitiva.

När människor med alla medel sitter och förnekar ganska självklara begrepp som till exempel deltagande så är det kanske inte så konstigt om diskussionerna bli smått bisarra.

Den intressanta frågan är om det är folk som påpekar det uppenbara som är problemet eller att vissa bara har jäkligt svårt för att stå för vad de gör?
  • Anonym (undrar)
    Jimmy75 skrev 2022-08-24 22:21:45 följande:
    Du läste möjligen inte denna lilla, men ack så viktiga avslutande meningen???

Det här är inget gnäll eller klagotråd utan jag undrar hur dessa fungerar. Jag var bara ute efter sex och det fick ju männen också så varför ville de prata en massa?
    Ja det gäller att tolka selektivt när det passar...

Om en patient kommer in på akuten med ett järnrör genom huvudet och klagar på huvudvärk så ska man såklart ignorera ett personen har ett rör i huvudet utan bara fokusera på huvudvärken för det är ju det enda personen sagt Drömmer

Tror du TS frågeställning öht existerat om hon valt att låta bli att ligga med upptagna män?
  • Anonym (undrar)
    Jimmy75 skrev 2022-08-24 22:47:02 följande:
    Eh?? Så den som STARTAR tråden... naturligtvis av någon för dem god och känd anledning, har alltså INTE tolkningsföreträde ens kring vad de är ute efter med sin fråga???
    När den som STARTAR tråden själv sett till att situationen hon diskuterar uppstått så är det väl ganska självklart att den oxå ska tas med i diskussionen eftersom det är en väldigt stor bidragande faktor till att frågeställningen öht existerar.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-24 19:58:16 följande:
    Det handlar inte om att jag vill åstadkomma något utan jag undrar hur de kvinnor som har män tänker. De flesta hade tydligen velat veta och det hade jag också, oavsett vem jag fick veta det av, det är helt oväsentligt faktiskt tycker jag.

Ja, det har du ju rätt i förstås, hon kan ju göra likadant som du och dölja det för dig. Tänkte väl mer på att hon har inte alla fakta och kan göra ett val utifrån det, men i teorin kan det ju vara likadant också åt andra hållet för dig.
    Här håller jag faktiskt med dig för en gångs skull.

Ja det stämmer att de allra flesta vill veta oavsett vem det kommer från. Det är bättre att det kommer från vem som helst än att leva resten av sitt liv i en lögn. De som inte vill veta är relativt få. Och ja att ha fakta är väldigt viktigt eftersom den som varit otrogen kommer givetvis försöka ljuga sig ur knipan.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Nr 2.) skrev 2022-08-26 09:42:50 följande:
    Det är din tolkning och inte "väl ganska självklart".
    Även du får acceptera andra åsikter. Just här kan du öva två saker; att acceptera ämnet och att inte starta en subtråd i befintlig tråd. Enligt regler är det ot och trådkap vilket brukar tas bort.  
    Du är fri att starta en tråd i ämnet otrohet för att fortsätta  diskussionen åt det håll du önskar. 
    Det beror ju på vad du menar med acceptera andras åsikter. Att acceptera att andra har andra åsikter betyder inte att man måste hålla med dem. 

Det är skillnad på att inte hålla med andras åsikter och argumentera mot deras åsikter och att be andra hålla käften eller påstå att deras åsikter är OT för att få tyst på dem som vissa gör i denna tråd.

Jag har ingenstans sagt att TS eller någon annan inte får ha sina åsikter, däremot har jag argumenterat emot andras åsikter. Ganska stor skillnad mellan dessa två och det vore bra om du kan hålla isär dem.
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter