Inlägg från: Anonym (Nr 2.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nr 2.)

Otrogna män och deras egenheter

Anonym (Maria) skrev 2022-08-15 21:05:56 följande:
    Ja det var det jag menade, hur kan de ta den risken att vara otrogna med en vilt främmande från nätet som de inte vet vad den tar sig till?
    Alla är iofs inte otrogna med främlingar från nätet. Folk är ju otrogna med helt vanligt folk i sin närhet också. 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-16 09:45:34 följande:
    Kom på det nu, tror ni att de kanske vill att det ska komma fram?
    Du har en poäng där. Jag tror olika saker;
    1. Det finns de som omedvetet önskar något som får bollen i rullning så att äktenskapet avslutas.
    2. Det finns de som vill att partnern förstår att det är ett stort problem i förhållandet och att de måste göra något åt det. 
    3. Man är en skitstövel som är otrogen bara för att den är just det. Det är de iofs hela tiden även om det finns fler orsaker. 
    4. Tror även det finns fall där den bedragne känner till och väljer att vara tyst för att behålla fasaden och livet. 
    5. Jag vet att det finns sexlösa äktenskap utan sex där frun sagt- du får göra precis vad du vill men jag vill inget veta och du ska sköta det snyggt. 
    6. Kärleken och ursprunglig önskan att leva med varandra är borta men fördelarna med äktenskapet är större. Man väljer en person utanför som substitut för det som saknas hemma. 
     7. En del gör det bara för kicken/upphetsningen/adrenalinet. 
    8. En del vill kinka med saker frun inte vill eller ens vet om. 
    Å 100 anledningar till. Men oavsett så är det fel väg att gå. Otrohet är inte lösningen. 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Gratis) skrev 2022-08-17 17:33:07 följande:
    Aha, men gillar man variation behöver man ju inte gifta sig och skriva löften om evig trohet. Det går nämligen alldeles utmärkt att vara självständig, oberoende och ha det ena förhållandet efter det andra en hel livstid.

Att gå och gifta sig när man föredrar spänning, passion och varitation tyder på needighet, klängighet och rädsla för att kunna stå ensam och ta hand om sig själv själv. Varför vara så beroende av att ha en fru/make att man inte klarar sig i livet utan att binda upp någon i äktenskap + bedra personen för att man varesig klarar av ett äktenskap eller att vara utan äktenskap. Fegis! Små ballar där alltså! Needy personer som måste ha någon vid sin sida konstant till vilket pris som helst är inte attraktiva.

Gifter man sig inte kan man ju göra upp sinsemellan hur många olika förhållandekonstellationer som helst, t ex öppet förhållande. Gifter man sig gäller ju evig trohet och då har man ju dessutom ljugit sin maka/make rakt upo i ansiktet när man lovade löftena och skrev på papper om avtalet. Patetiskt fega töntar som inte ens vågar vara ärliga eller vågar ställa krav innan äktenskapet på hur man vill ha det! Fega töntar till kycklingar!
    Menar du att vigseln innebär ett bindande avtal? På livstid dessutom? Skilsmässa är inte möjligt heller? 
    Måste man fortsätta vara gift trots att man blivit bedragen eller lönen gick till Mr Green? 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Gratis) skrev 2022-08-17 17:51:09 följande:
    Ja, äktenskapet är ju ett avtal 2 personer emellan, officiellt dessutom. Löften sägs, och skrivs ner och bevittnas av juridiska vittnen. Avtalet gäller tills man gått och skrivit under papper på att det inte gäller längre (skilsmässa) då måste man inte vara gift längre. Man kan göra vad man vill EFTER skilsmässan. 

Så vad menar du vigsel är om inte ett officiellt avtal mellan parterna som ingår "alliansen"?
    Ok. Du är ganska ensam om den åsikten misstänker jag. Men du vet ju att du har fel. 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Kör på) skrev 2022-08-24 16:10:13 följande:
    Det är finare att ragga på Tinder. Eller Mötesplatsen.
    Ot KD! Tråden handlar om otrohet och inte datingappar. 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-26 09:19:20 följande:
    När den som STARTAR tråden själv sett till att situationen hon diskuterar uppstått så är det väl ganska självklart att den oxå ska tas med i diskussionen eftersom det är en väldigt stor bidragande faktor till att frågeställningen öht existerar.
    Det är din tolkning och inte "väl ganska självklart".
    Även du får acceptera andra åsikter. Just här kan du öva två saker; att acceptera ämnet och att inte starta en subtråd i befintlig tråd. Enligt regler är det ot och trådkap vilket brukar tas bort.  
    Du är fri att starta en tråd i ämnet otrohet för att fortsätta  diskussionen åt det håll du önskar. 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-26 10:56:44 följande:
    Det beror ju på vad du menar med acceptera andras åsikter. Att acceptera att andra har andra åsikter betyder inte att man måste hålla med dem. 

Det är skillnad på att inte hålla med andras åsikter och argumentera mot deras åsikter och att be andra hålla käften eller påstå att deras åsikter är OT för att få tyst på dem som vissa gör i denna tråd.

Jag har ingenstans sagt att TS eller någon annan inte får ha sina åsikter, däremot har jag argumenterat emot andras åsikter. Ganska stor skillnad mellan dessa två och det vore bra om du kan hålla isär dem.
    Det beror inte på någonting. Här är det kristallklart för alla att jag vet vad acceptera betyder.  Det är tydligt  men det kan du inte ta till dig  för då har du inget att komma med. Det är lättare att säga att jag menar hålla med vilket ger mig en åsikt jag inte har. En åsikt det går att protestera mot. Men det är ju meningslöst eftersom den inte finns. Precis som du gör i tråd efter tråd efter tråd.....

Du är inte den som kan be andra hålla isär ämnen när du samtidigt försöker styra in tråden på ett annat ämne än det ts började med. 
    Ot och trådkap är beteenden som brukar regleras och de gäller även dig. 
    Varsågod, dra dina ramsor enligt den retorik du så noga följer. 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-26 12:38:58 följande:
    Ja det är kristallklart att vissa har jäkligt svårt för kritik och ifrågasättande och tror att acceptera andras åsikter är detsamma som att man måste hålla med dem.

Givetvis blir det likadant i tråd efter tråd för gör man korkade saker som man sen har svårt att stå för så kommer man givetvis ha lika svårt för kritik och ifrågasättande i samtliga trådar där ens handlingar/åsikter ifrågasätts och/eller kritiseras.
    Du blir bara mer och mer obegriplig och verkar inte ens läsa vad du kommentar. Nu håller du inte reda på någonting tydligen. Mycket nu eller? 
  • Anonym (Nr 2.)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-28 21:52:39 följande:
    Den här personen vill inte diskutera trådstarten och bidra till ämnet, utan är bara intresserad av att driva sin egen agenda, prioritera sina egna behov av att få ur sig sitt, och han kallar andra för egoister, haha!
    Jo jag känner till honom sen tidigare.
    Ber om ursäkt för trådkapen. 
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter