• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Loreena1
    strelitzia skrev 2023-07-05 10:50:50 följande:

Usch jag fattar! Oron är så otroligt tärande, och orosmomenten byter av varandra. Jag har svårt att se att jag någonsin kommer känna att det känns lugnt. 

När minskade symptomen? jag hoppas de kommer tillbaka, det känns ändå skönt att känna något, som en liten liiiten försäkran att något faktiskt händer där inne.

Jag har i stort sett inte känt någonting, hade några få dagar med lätt illamående som gick över när jag åt annars inget. Hade jag inte vetat om att jag är gravid hade jag bara trott att jag ätit lite för många kakor haha..  

Jag hade kraftigare molvärk lördag och söndag. Måndag-onsdag så minskade brösyspänningarna successivt.

Igår mådde jag faktiskt lite svagt illa efter maten och på kvällen. Men det kanske var inbillning.

När jag haft naturliga graviditeter så här jag mått jätteilla ganska tidigt i graviditeten. 

Vet ni om Ivf generellt ger färre symptom? Jag tänker att kroppen ju redan gått igenom hormonkarusellen några gånger och kanske vant sig?

Kan cyklogesten göra att man känner mindre symptom? 
    Min ivfläkare tyckte att jag skulle sluta med dem efter torsdagen, men jag tänkte fortsätta några veckor till så länge jag har några kvar. Olika ivfkliniker verkar resonera olika om hur länge man ska ta progesteron.  

Vad härligt det måste vara att känna barnet i magen!

Jag ser fram emot vårt första grabiditetsultraljud om två veckor. Det känns som lång väntan dit. 
  • strelitzia
    Loreena1 skrev 2023-07-06 11:15:33 följande:
    Jag hade kraftigare molvärk lördag och söndag. Måndag-onsdag så minskade brösyspänningarna successivt.

Igår mådde jag faktiskt lite svagt illa efter maten och på kvällen. Men det kanske var inbillning.

När jag haft naturliga graviditeter så här jag mått jätteilla ganska tidigt i graviditeten. 

Vet ni om Ivf generellt ger färre symptom? Jag tänker att kroppen ju redan gått igenom hormonkarusellen några gånger och kanske vant sig?

Kan cyklogesten göra att man känner mindre symptom? 
    Min ivfläkare tyckte att jag skulle sluta med dem efter torsdagen, men jag tänkte fortsätta några veckor till så länge jag har några kvar. Olika ivfkliniker verkar resonera olika om hur länge man ska ta progesteron.  

Vad härligt det måste vara att känna barnet i magen!

Jag ser fram emot vårt första grabiditetsultraljud om två veckor. Det känns som lång väntan dit. 

Hur känns de nu? 
    Jag vet inte om det skulle ge mindre symptom, gissningsvis så kan det bara vara väldigt olika från graviditet till graviditet. Men det hade vart skönt om det skulle ge mindre, som en klen tröst efter allt man gått igenom, att sista biten går lite lättare. 

Jag tog progesteron till v12 och några dagar, det var till och med olika läkare på samma klinik som sa olika, först var det till v12, sen v9 och sen till v12 igen. 
    Eftersom jag inte känner något kan jag inte svara på någon skillnad med eller utan progesteron i mitt fall.  

gud ja, det känns som tiden sniglar sig fram till alla delmål, vi har rul på onsdag men det känns som att vi aldrig kommer komma dit. 

• Sandralinnea123

Hej, jag är lite offline just nu under semestern m.m innan nästa insättning som ändå startar snart börjar med provera den 24 juli 🙈 

Men börjar känna lite mensvärk (har inte fått min mens efter mitt missfall än) och kom på att de ska ju gå nån vecka innan man börjar med provera efter mens om den nu kommer trott de i 1 gång innan, men visst är de ca 3 veckor efter mens man kan börja? Sahlgrenska har ju semester stängt nu så kan inte ringa och rådfråga innan jag börjar med provera 🙈

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-07-11 21:29:10 följande:

Hej, jag är lite offline just nu under semestern m.m innan nästa insättning som ändå startar snart börjar med provera den 24 juli 🙈 

Men börjar känna lite mensvärk (har inte fått min mens efter mitt missfall än) och kom på att de ska ju gå nån vecka innan man börjar med provera efter mens om den nu kommer trott de i 1 gång innan, men visst är de ca 3 veckor efter mens man kan börja? Sahlgrenska har ju semester stängt nu så kan inte ringa och rådfråga innan jag börjar med provera 🙈

Hej,

Så roligt att ni får börja nu under sommaren Grattis, dessutom är 24 Juli min födelsedag hoppas det ger er tur :)  
    Jag har ingen erfarenhet av provera. 
    Vi fick tyvärr också missfall, kommer börja efter semestern i augusti men jag skulle först anmäla mig när jag får mens. 
    borde få en mens nu denna veckan eller nästa vecka men kan inte börja denna utan måste vänta till nästa.  {#emotions_dlg.flower}

Lycka till oss alla nu nästa omgång 
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-07-12 08:25:51 följande:
    Hej,

Så roligt att ni får börja nu under sommaren Grattis, dessutom är 24 Juli min födelsedag hoppas det ger er tur :)  
    Jag har ingen erfarenhet av provera. 
    Vi fick tyvärr också missfall, kommer börja efter semestern i augusti men jag skulle först anmäla mig när jag får mens. 
    borde få en mens nu denna veckan eller nästa vecka men kan inte börja denna utan måste vänta till nästa.  {#emotions_dlg.flower}

Lycka till oss alla nu nästa omgång 
    Ja jag läste det, fy va vi ska behöva stå ut med, behandlingarna är ju inte dom enklaste (inte för mig iallafall) och sen missfall på det... nej fy 😔 

Ja grattis i förskott får vi hoppas de bringar tur till oss båda nu!

Ja så segt att dom har sommar stängt..
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-07-11 21:29:10 följande:

Hur långtid har det gått sedan missfallet? Jag fick min mens ca 51 dagar efter. 

Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet av provera. Har du listat ut de? Finns det ingen annan man kan kontakta, någon privat gyn för en snabb fråga. Det är ibland skrattretande hur svårt det ska vara att få ett svar/kontakt.
    Det ringde igår men min telefon fick nåt spel just då så jag kunde inte svara hur mycket jag än svajpa svara och sen gick de inte ringa upp för "vi har telefon tid mellan..", sen kom ett sms (som inte går att svara på) "hej vi behöver avboka din tid vad snäll och svara när vi ringer på...." sen ringde de aldrig igen..

• Sandralinnea123
    strelitzia skrev 2023-07-13 07:27:36 följande:

Hur långtid har det gått sedan missfallet? Jag fick min mens ca 51 dagar efter. 

Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet av provera. Har du listat ut de? Finns det ingen annan man kan kontakta, någon privat gyn för en snabb fråga. Det är ibland skrattretande hur svårt det ska vara att få ett svar/kontakt.
    Det ringde igår men min telefon fick nåt spel just då så jag kunde inte svara hur mycket jag än svajpa svara och sen gick de inte ringa upp för "vi har telefon tid mellan..", sen kom ett sms (som inte går att svara på) "hej vi behöver avboka din tid vad snäll och svara när vi ringer på...." sen ringde de aldrig igen..

56 dagar sen missfallet & klart mensen kom idag, känns som ett nederlag när jag skulle påbörjat de nya om ca 1.5 vecka, nej inte listat ut det, jo ska kolla om de finns någon privat klinik man kan ringa, känns dumt bara och ba hej jag går inte hos er men hur gör jag nu😅 

Åh de är så krångligt de där, sahlgrenska har ju telefontid 1 timme om dagen men bara angående akuta händelser som dom skriver , graviditet eller avbokning, överstimulering känns fel att ta någon annans tid som kanske verkligen behöver den🙈 

Finns de inget du kan ringa upp på eller skriva meddelande på 1177 till dom? 
  • Sandralinnea123

Lyckades få tag på sahlgrenska och ska börja med provera kur 1 augusti istället så blir skjuten på 1 vecka ungefär 🙏🏼

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-07-13 13:52:40 följande:
    56 dagar sen missfallet & klart mensen kom idag, känns som ett nederlag när jag skulle påbörjat de nya om ca 1.5 vecka, nej inte listat ut det, jo ska kolla om de finns någon privat klinik man kan ringa, känns dumt bara och ba hej jag går inte hos er men hur gör jag nu😅 

Åh de är så krångligt de där, sahlgrenska har ju telefontid 1 timme om dagen men bara angående akuta händelser som dom skriver , graviditet eller avbokning, överstimulering känns fel att ta någon annans tid som kanske verkligen behöver den🙈 

Finns de inget du kan ringa upp på eller skriva meddelande på 1177 till dom? 
    Vad skönt att du fick tag på dom! Varför ska du ta provera, jag har alltid trott att man tar de för att få mens, är din så oregelbunden att du ska ta de så det är garanterat att du får en strax efter du slutat med de så behandling kan starta?

Ringa upp går ju aldrig längre, och precis som du säger så är det begränsad telefontid och sen ska de alltid ringas tillbaka långt senare. De har bokat in mig på en tid på måndag, eventuellt till en annan BM, är nästan säker på att min skulle på semester så blev orolig att jag skulle behöva vänta i över en månad.
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022