• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Anonym (Dags)

skulle slutat på cyclogesten i tisdags 

har tagit halva dosen ons och Tors 

vågar inte sluta. hjälp mig tänka 

• strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-05-12 06:33:43 följande:

skulle slutat på cyclogesten i tisdags 

har tagit halva dosen ons och Tors 

vågar inte sluta. hjälp mig tänka 

Som jag skrev tidigare, som kan vara till hjälp när man ska sluta, den absoluta majoriteten av alla som gör ivf tar inte progesteron längre än till nån dag efter sin testdag. Har läkaren inte konstaterat att kroppen är dålig på att själv producera progesteron så gör de ingen skillnad att försätta, kroppen löser de själv. Det kommer gå bra!
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-05-11 18:54:38 följande:
    Förstår dig, väntar för fullt själv på den 22 maj då vi ska på ultraljud, och efter att ha blödningar varannan dag så är man ännu mer spänd för man blir ju ändå orolig haha 🙈 
    Vilken vecka var du nu på? Hjärta
    Det kommer säkert gå bra, men förstår dig jag är också så orolig kan inte släppa det Skäms Hoppas det går hela vägen för oss alla Hjärta
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-05-12 09:12:22 följande:
    Vilken vecka var du nu på? Hjärta
    Det kommer säkert gå bra, men förstår dig jag är också så orolig kan inte släppa det Skäms Hoppas det går hela vägen för oss alla Hjärta
    Jag är i v.8 nu, det är så jobbigt vi flög till Turkiet i fredags och har haft blödningar varje dag nu och så vet jag inte om jag får ha tampong i så när vi ligger på stranden så byter jag till tampong endast när jag badar och sen trosskydd igen så jobbigt 🤣
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-05-15 08:29:20 följande:
    Jag är i v.8 nu, det är så jobbigt vi flög till Turkiet i fredags och har haft blödningar varje dag nu och så vet jag inte om jag får ha tampong i så när vi ligger på stranden så byter jag till tampong endast när jag badar och sen trosskydd igen så jobbigt 🤣
    Åhh neej, vad jobbigt :( 
    Blöder du mycket? undra vad det beror på :( 
    Brukar finnas sjuksköterskor eller läkare på hotellet kolla om du kan få hjälp kanske? 
  • Anonym (Dags)

När började du blöda? 

• Sandralinnea123

Nej blöder så pass lite att de knappt kommer något på bindan🙈 

Har haft blödning till och från i 2 veckor nu 🙈

• Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-05-15 20:57:33 följande:

vad säger läkaren?

Pratat med bm 2 gånger om det, ska på måndag nästa vecka tillbaka till sahlgrenska och då prata med dom också men att de är inget att oroa sig för när de är så lite eller vad man ska säga, det är vanligt. 
    Men nu har jag blött så gott som varje dag sen i fredags men ja inte så mycket men kan ju bero på att man rör sig lite mer kanske badar och går längre sträckor osv, har sån hemsk (foglossning) just nu så att gå är ju ett problem i sig iallafall idag hoppas det gått över till imorgon 🙏🏼
  • MeIMyself

Ni som är på RMC Malmö-
    hur långt efter att ni rapporterat in att ni är gravida fick ni VUL?

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022