• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-05-23 22:05:25 följande:
    Hej ! 

Var inne igår på ultraljud och det var ett komplett missfall... ska tillbaka på fredag nästa vecka för en till kontroll och sen vidare planering, dom hoppas kunna hinna med att göra ett återförande innan semestern men inte säkert vi hinner det tyvärr.. känns ledsamt om man behöver vänta 3 månader men så är de isåfall.. 
    Blödningen är så gott som borta lite bruna flytningar och smärtan är också borta nästan.. 

Hur går det för er andra ?❤️

Hej,

Beklagar verkligen, så tråkigt :( 
    Det är lite tråkigt vet inom om du fick komma på kontroll innan men minns att du började smått blöda innan semester :( Minns bara att barnmorskan sa att det var vanligt, jag hade önskat att vi som går igenom IVF ska få gå på fler kontroller med tanke på hur mycket vi kämpar :( 

håller tummarna att nästa ägg är ert guldägg, har ni några kvar i frysen? Hjärta
    Skönt att smärtan är över. 

För mig är det ok just nu, har första kontrollen på fredag hoppas det går bra men vi får se :) 

Stor kram till dig Hjärta

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-05-23 22:05:25 följande:
    Hej ! 

Var inne igår på ultraljud och det var ett komplett missfall... ska tillbaka på fredag nästa vecka för en till kontroll och sen vidare planering, dom hoppas kunna hinna med att göra ett återförande innan semestern men inte säkert vi hinner det tyvärr.. känns ledsamt om man behöver vänta 3 månader men så är de isåfall.. 
    Blödningen är så gott som borta lite bruna flytningar och smärtan är också borta nästan.. 

Hur går det för er andra ?❤️

Är så otroligt ledsen för din skull, det är ett rent helvete att behöva gå igenom de, inte nog med ivf och allt vad de innebär, så ska de sluta så här när det väl går vägen, någon gång ska den satans oturen gå över!

Jag håller tummar och tår att ni hinner med en återföring innan deras semester! Hjärta

• Sandralinnea123
    Anonym (Dags)
    Ja man hoppas ju på att det verkligen ska gå vägen... Jag skulle gå in i v9 2 dagar efter missfallet.... hade super ont när de väl kom ut och sen har jag haft mensvärk till och från ibland så ont att man får lägga sig och ibland knappt ont, nu känns de bättre lite mens värk när jag ansträngt mig märkte jag igår när vi vart och handlat.. 

MeIMys­elf
    Ja jag hade ju små blödningar från v6 till och från, bm sa ju bara att det är vanligt men ja kanske var de något fel redan sen dess... 

Ja det önskar jag med, visst vi får tidigt kontroll men hört om utomlands där dom får gå och mäta hormonerna I blodet några gånger, hade varit skönt om vi som ändå går igenom detta får fler och täta kontroller... men de är nog svårt för dom att få ihop... hoppas jag nästa gång kan få bättre hjälp eller kanske fler kontroller efter man fått missfall men vet inte hur det funkar. ❤️

Ja vi har 1 blastocyst kvar i frysen så håller verkligen tummarna för det, för helst går jag inte igenom ett äggplock till då det gjorde fruktansvärt ont sist.. ❤️

Åh vad spännande håller tummarna för er kontroll❤️

streli­tzia
    Tack så mycket, hoppas verkligen vi hinner en återföring innan semester hade varit så surt att bara gå och vänta till augusti ❤️

Och tack ni andra för ni är så fina i denna tråden, känns så skönt att ha några som är med i samma sits som man kan skriva med, kan vara svårt att prata med andra som har barn för dom inte riktigt förstår längtan❤️
  • strelitzia

igår strax efter att jag kommit till jobbet och stod och pratade med en kollega så kände jag hur det började forsade, kvickt in på toaletten och mycket riktigt, massa blod men det var även blött inte bara från blod vilket min spontana tanke både igår och vid missfallet i vintras var att det är fostervatten som läcker. Åkte hem och fyllde i stort sett en bind på en timme, inga klumpar, än. Efter de avtog de lite i den bemärkelsen att det inte alls kom lika mycket mer än när jag gick på toa. 
    Nu är jag i v 13+2, ska väl inte behöva genomgå ännu ett "sent" missfall. Jag vet inte vad jag ska ta mig till då. Idag har vi KUB, är rädd att de skickar över mig till gynakuten för samma procedur som sist. Gråter

• Lama21
    strelitzia skrev 2023-05-29 08:55:23 följande:

igår strax efter att jag kommit till jobbet och stod och pratade med en kollega så kände jag hur det började forsade, kvickt in på toaletten och mycket riktigt, massa blod men det var även blött inte bara från blod vilket min spontana tanke både igår och vid missfallet i vintras var att det är fostervatten som läcker. Åkte hem och fyllde i stort sett en bind på en timme, inga klumpar, än. Efter de avtog de lite i den bemärkelsen att det inte alls kom lika mycket mer än när jag gick på toa. 
    Nu är jag i v 13+2, ska väl inte behöva genomgå ännu ett "sent" missfall. Jag vet inte vad jag ska ta mig till då. Idag har vi KUB, är rädd att de skickar över mig till gynakuten för samma procedur som sist. Gråter

Alltså nej! Hoppas verkligen inte du behöver genomlida samma sak en gång till. Förstår att det inte alls känns bra just nu. Man har ju hört om de som har fått kraftigare blödningar men att det har gått bra ändå, hoppas verkligen du är en av dem! Hjärta det positiva är ju att det avtagit och att det inte varit några klumpar.

Håller alla tummar ooch tår och allt som går att hålla att det ser bra ut på KUB idag! HjärtaHjärtaHjärta
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-05-29 09:11:20 följande:
    Alltså nej! Hoppas verkligen inte du behöver genomlida samma sak en gång till. Förstår att det inte alls känns bra just nu. Man har ju hört om de som har fått kraftigare blödningar men att det har gått bra ändå, hoppas verkligen du är en av dem! Hjärta det positiva är ju att det avtagit och att det inte varit några klumpar.

Håller alla tummar ooch tår och allt som går att hålla att det ser bra ut på KUB idag! HjärtaHjärtaHjärta

Ja jag hoppas att jag kan få vara med som en solskenshistoria någon gång men med bagaget jag har så känns det inte särskilt troligt.
    Tack Hjärta har tid om en timme så ska strax åka!

• Lama21
    strelitzia skrev 2023-05-29 09:42:28 följande:

Ja jag hoppas att jag kan få vara med som en solskenshistoria någon gång men med bagaget jag har så känns det inte särskilt troligt.
    Tack Hjärta har tid om en timme så ska strax åka!

Lycka till!! Hjärta
  • strelitzia

uppdatering, ingen mer blödning igår, och allt såg bra ut på kub, fick lägsta sannolikhet för kromosomavvikelse, otrolig lättnad, samtidigt såg ju allt bra ut 3 dagar innan missfall sist. Det kom mer blod inatt när jag var på toaletten så jag vet inte vad jag ska tro. Barnmorskan igår sa att fortsätter blödningen så får vi ta oss till akuten så får dom kolla. 

• Lama21
    strelitzia skrev 2023-05-30 07:40:16 följande:

uppdatering, ingen mer blödning igår, och allt såg bra ut på kub, fick lägsta sannolikhet för kromosomavvikelse, otrolig lättnad, samtidigt såg ju allt bra ut 3 dagar innan missfall sist. Det kom mer blod inatt när jag var på toaletten så jag vet inte vad jag ska tro. Barnmorskan igår sa att fortsätter blödningen så får vi ta oss till akuten så får dom kolla. 

Vilken lättnad att det såg bra ut ändå! Hjärta men inte roligt med blödning, svårt att vara glad när oron för vad blödningen innebär finns där också... Hur har det varit idag då? 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-05-30 07:40:16 följande:

Vilken lättnad, jag är så glad för din skull ❤️
    hoppas att det kommer fortsätta bra hela vägen denna gången.
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022