• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-16 19:04:51 följande:

Strelitzia: men vad jobbigt att det inte slutar! Har du pratar något mer med gyn eller fått komma in och kolla något nu då?

Det var väldigt spännande, kändes knappt som jag andades när hon kollade runt på allt! Känner inget tydligt än iallafall, ibland något som jag kan tänka mig är rörelser men kan lika gärna vara livmodern som bar känns annorlunda tror jag. Har moderkakan i framvägg så det dämpar väl rörelserna lite också.

MeIMyself: nej vad tråkigt! Beklagar verkligen 😔❤️ har kroppen lyckats stöta ut det än? Hur mår du?

Är beräknad 9 november. Allt såg bra ut, bara inte så samarbetsvillig! Måste tillbaka för den både låg dåligt för att kunna se vissa saker och samtidigt rörde runt 😅 Men dom var inte oroliga för nåt, de vill bara verkligen SE att det ser bra ut. Känns så sjukt att det snart gått halvvägs!! 

Ja, det är tråkigt men finns inte mycket man kan göra.
    Nej min kropp tror fortfarande att den är gravid så jag har alla symtom vilket är riktigt dåligt, ska till sjukhuset på torsdag då kommer jag be om medicin eller vad de nu kan göra orkar inte gå runt med detta :( 

Men så roligt, det viktiga är att de mår bra, och du mår bra :) 
    Ja, tänk att du är halvvägs så roligt  Hjärta
    så spännande med tvillingar, ni kommer ha en del o göra då i november men det är den roliga delen :) 

• MeIMyself
    Loreena1 skrev 2023-06-19 07:54:38 följande:
    Nu har vi gjort vårat tredje IVF-försök. Det sista Landstingsfinansierade försöket. 

När vi gjorde det första fick vi ut 3 ägg och två blev befruktade. Tyvärr tog sig inget.

Vid andra försöket fick de ut två ägg men inget blev befruktat.

Nu fick de ut två ägg och båda blev befruktade, men en såg skruttig ut.

De satte i det fina ägget. Nu 12 dagar efter äggplock så har jag fått ett positivt graviditetstest. Jag vågar inte helt ropa hej än men jag är försiktigt optimistisk. Jag ska testa igen om ett par dagar och förhoppningsvis är strecket starkare då.

Det är i så fall tredje gången gillt i dubbel bemärkelse,  för vi hade två tidiga missfall året innan vi började med IVF.

Nu har vi försökt bli gravida sedan jag var 37.
    Jag fyller 40 i sommar. 
    Håller tummar för dig att det kommer gå bra {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas detta är ert guldägg Hjärta
  • Lama21

Loreena1: stort grattis! Hoppas verkligen att det går bra för dig och att det stannar 9 månader ❤️ 

MeImyself: så jobbigt 😔 hur ser det ut den då? Ny stimulering eller har nu något kvar i frysen? 

Det är inte tvillingar, bara en 😊en liten kille fick vi veta på ultraljudet 💙

• MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-20 11:31:45 följande:

Loreena1: stort grattis! Hoppas verkligen att det går bra för dig och att det stannar 9 månader ❤️ 

MeImyself: så jobbigt 😔 hur ser det ut den då? Ny stimulering eller har nu något kvar i frysen? 

Det är inte tvillingar, bara en 😊en liten kille fick vi veta på ultraljudet 💙

Ja, vi kommer få göra om alt det var den sista i frysen :(
    Vi hade bara 2  som klarade sig till frysen ena blev ingen och denna.
    Men det blir efter sommaren. 

Läste det som "båda låg" så fick för mig att det var tvillingar hehe.
    åhh vad roligt, nu kan du handla efter könet om du vill och tänka på namn. :) 
    Liten pojke så roligt :) Stort Grattis Hjärta
  • strelitzia
    Loreena1 skrev 2023-06-19 07:54:38 följande:
    Nu har vi gjort vårat tredje IVF-försök. Det sista Landstingsfinansierade försöket. 

När vi gjorde det första fick vi ut 3 ägg och två blev befruktade. Tyvärr tog sig inget.

Vid andra försöket fick de ut två ägg men inget blev befruktat.

Nu fick de ut två ägg och båda blev befruktade, men en såg skruttig ut.

De satte i det fina ägget. Nu 12 dagar efter äggplock så har jag fått ett positivt graviditetstest. Jag vågar inte helt ropa hej än men jag är försiktigt optimistisk. Jag ska testa igen om ett par dagar och förhoppningsvis är strecket starkare då.

Det är i så fall tredje gången gillt i dubbel bemärkelse,  för vi hade två tidiga missfall året innan vi började med IVF.

Nu har vi försökt bli gravida sedan jag var 37.
    Jag fyller 40 i sommar. 

Håller tummarna! Har din testdag passerat ännu? 
    Sån fruktansvärt tröstlös väntan, må den vara över nu snart! Om allt går bra för oss så har det gått lite mer än tre år när bebisen kommer från att vi börja. 

Lama21 skrev 2023-06-16 19:04:51 följande:

Strelitzia: men vad jobbigt att det inte slutar! Har du pratar något mer med gyn eller fått komma in och kolla något nu då?

Det var väldigt spännande, kändes knappt som jag andades när hon kollade runt på allt! Känner inget tydligt än iallafall, ibland något som jag kan tänka mig är rörelser men kan lika gärna vara livmodern som bar känns annorlunda tror jag. Har moderkakan i framvägg så det dämpar väl rörelserna lite också.

MeIMyself: nej vad tråkigt! Beklagar verkligen 😔❤️ har kroppen lyckats stöta ut det än? Hur mår du?

Är beräknad 9 november. Allt såg bra ut, bara inte så samarbetsvillig! Måste tillbaka för den både låg dåligt för att kunna se vissa saker och samtidigt rörde runt 😅 Men dom var inte oroliga för nåt, de vill bara verkligen SE att det ser bra ut. Känns så sjukt att det snart gått halvvägs!! 

Åh vad roligt och så skönt att allt ser bra ut! Haha känner igen att inte kunna andas precis i början! 
    I mitt huvud låter de mer logiskt att moderkaka i framvägg skulle göra att man känner av barnet tidigare, men nu har jag googlat bilder och ser att det är nånting i vägen vid framvägg. 

Jag försökte få en tid men de hade ingen och jag skulle iväg. Nu har de avtagit sen någon dag tillbaka men vi betalade för ett privat ultraljud igår. Besöket kostande nog mer än deras ultraljudsmaskin, bilderna vi fick med oss går inte urskilja något på haha. Men allt var bra så det var en himla lättnad och hon trodde de var en pojk. Har rul om 3 veckor. 

• Lama21

MeIMyself: jobbigt med väntan...visst var det du som hade sån otur med tajmingen när du skulle börja med ivf och fick vänta väldigt länge då också?

strelitzia skrev 2023-06-22 19:33:20 följande:

Åh vad roligt och så skönt att allt ser bra ut! Haha känner igen att inte kunna andas precis i början! 
    I mitt huvud låter de mer logiskt att moderkaka i framvägg skulle göra att man känner av barnet tidigare, men nu har jag googlat bilder och ser att det är nånting i vägen vid framvägg. 

Jag försökte få en tid men de hade ingen och jag skulle iväg. Nu har de avtagit sen någon dag tillbaka men vi betalade för ett privat ultraljud igår. Besöket kostande nog mer än deras ultraljudsmaskin, bilderna vi fick med oss går inte urskilja något på haha. Men allt var bra så det var en himla lättnad och hon trodde de var en pojk. Har rul om 3 veckor. 

Precis, men nu dom senaste dagarna har jag börjat känna rörelserna tydligare. Kan även känna med handen ibland och det är så häftigt! 

Åh vilken lättnad! ❤️ Värt att betala ändå för att slippa gå och oroa sig. Skönt att det inte är jättelänge till RUL också. Jag fick ju göra ett till ultraljud efter rul, men bebis ville fortfarande inte samarbeta så var där en timme till 😅 till slut fick jag gå till ett annat rum där dom samma dag installerat nya maskiner. Då gick det till slut se allt dom ville och det såg bara fint ut, skönt att ha checkat av det. 
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-26 13:13:14 följande:

MeIMyself: jobbigt med väntan...visst var det du som hade sån otur med tajmingen när du skulle börja med ivf och fick vänta väldigt länge då också?

Precis, men nu dom senaste dagarna har jag börjat känna rörelserna tydligare. Kan även känna med handen ibland och det är så häftigt! 

Åh vilken lättnad! ❤️ Värt att betala ändå för att slippa gå och oroa sig. Skönt att det inte är jättelänge till RUL också. Jag fick ju göra ett till ultraljud efter rul, men bebis ville fortfarande inte samarbeta så var där en timme till 😅 till slut fick jag gå till ett annat rum där dom samma dag installerat nya maskiner. Då gick det till slut se allt dom ville och det såg bara fint ut, skönt att ha checkat av det. 
    Ja, det var jag :( 
    Så hoppas verkligen vi kan börja i september senast.
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-06-26 13:13:14 följande:

ja visst är de det, litet pris för att lätta oron :) 

åh Hjärta Jag kan tänka mig att det är de! Det är svårt att föreställa sig hur det ska kännas, är så spänd på de
    Haha en timme! vilken tur att det gick till slut och att allt ser bra ut!

• Loreena1

Nu är vi i v. 6+0 och mina symptom har minskat.
    Jag har lite ömma bröst bara, sover mycket och äter ofta. 
    Jag har mått jätteilla tidigare graviditeter, men känner inte alls av det på samma sätt nu. 

Det är så jobbigt att gå och noja hela tiden. Vi har två missfall i bagaget så jag blir jätteorolig när brösyspänningarna minskar. Vi har två veckor kvar till vårt första ultraljud. Lång väntan!

• strelitzia
    Loreena1 skrev 2023-07-05 08:11:35 följande:

Nu är vi i v. 6+0 och mina symptom har minskat.
    Jag har lite ömma bröst bara, sover mycket och äter ofta. 
    Jag har mått jätteilla tidigare graviditeter, men känner inte alls av det på samma sätt nu. 

Det är så jobbigt att gå och noja hela tiden. Vi har två missfall i bagaget så jag blir jätteorolig när brösyspänningarna minskar. Vi har två veckor kvar till vårt första ultraljud. Lång väntan!

Usch jag fattar! Oron är så otroligt tärande, och orosmomenten byter av varandra. Jag har svårt att se att jag någonsin kommer känna att det känns lugnt. 

När minskade symptomen? jag hoppas de kommer tillbaka, det känns ändå skönt att känna något, som en liten liiiten försäkran att något faktiskt händer där inne.

Jag har i stort sett inte känt någonting, hade några få dagar med lätt illamående som gick över när jag åt annars inget. Hade jag inte vetat om att jag är gravid hade jag bara trott att jag ätit lite för många kakor haha..  

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022