Loreena1 skrev 2023-06-19 07:54:38 följande:
Nu har vi gjort vårat tredje IVF-försök. Det sista Landstingsfinansierade försöket.
När vi gjorde det första fick vi ut 3 ägg och två blev befruktade. Tyvärr tog sig inget.
Vid andra försöket fick de ut två ägg men inget blev befruktat.
Nu fick de ut två ägg och båda blev befruktade, men en såg skruttig ut.
De satte i det fina ägget. Nu 12 dagar efter äggplock så har jag fått ett positivt graviditetstest. Jag vågar inte helt ropa hej än men jag är försiktigt optimistisk. Jag ska testa igen om ett par dagar och förhoppningsvis är strecket starkare då.
Det är i så fall tredje gången gillt i dubbel bemärkelse, för vi hade två tidiga missfall året innan vi började med IVF.
Nu har vi försökt bli gravida sedan jag var 37.
Jag fyller 40 i sommar.
Håller tummarna! Har din testdag passerat ännu?
Sån fruktansvärt tröstlös väntan, må den vara över nu snart! Om allt går bra för oss så har det gått lite mer än tre år när bebisen kommer från att vi börja.
Lama21 skrev 2023-06-16 19:04:51 följande:
Strelitzia: men vad jobbigt att det inte slutar! Har du pratar något mer med gyn eller fått komma in och kolla något nu då?
Det var väldigt spännande, kändes knappt som jag andades när hon kollade runt på allt! Känner inget tydligt än iallafall, ibland något som jag kan tänka mig är rörelser men kan lika gärna vara livmodern som bar känns annorlunda tror jag. Har moderkakan i framvägg så det dämpar väl rörelserna lite också.
MeIMyself: nej vad tråkigt! Beklagar verkligen 😔❤️ har kroppen lyckats stöta ut det än? Hur mår du?
Är beräknad 9 november. Allt såg bra ut, bara inte så samarbetsvillig! Måste tillbaka för den både låg dåligt för att kunna se vissa saker och samtidigt rörde runt 😅 Men dom var inte oroliga för nåt, de vill bara verkligen SE att det ser bra ut. Känns så sjukt att det snart gått halvvägs!!
Åh vad roligt och så skönt att allt ser bra ut! Haha känner igen att inte kunna andas precis i början!
I mitt huvud låter de mer logiskt att moderkaka i framvägg skulle göra att man känner av barnet tidigare, men nu har jag googlat bilder och ser att det är nånting i vägen vid framvägg.
Jag försökte få en tid men de hade ingen och jag skulle iväg. Nu har de avtagit sen någon dag tillbaka men vi betalade för ett privat ultraljud igår. Besöket kostande nog mer än deras ultraljudsmaskin, bilderna vi fick med oss går inte urskilja något på haha. Men allt var bra så det var en himla lättnad och hon trodde de var en pojk. Har rul om 3 veckor.