• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Noelani

Tänkte bara tipsa om gruppen Vi som startar IVF 2023 om någon vill joina :) 

• Sandralinnea123
    streli­tzia 

Ja jag har oregelbunden mens, ibland kommer den efter 1 månad ibland efter 3 månader.. 
    Så jag tar provera i 10 dagar väntar in mens och sen börjar jag med letrozol 😊 

Ja okej, skönt att du fått en tid 😁 
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-07-15 18:22:57 följande:
    streli­tzia 

Ja jag har oregelbunden mens, ibland kommer den efter 1 månad ibland efter 3 månader.. 
    Så jag tar provera i 10 dagar väntar in mens och sen börjar jag med letrozol 😊 

Ja okej, skönt att du fått en tid 😁 
    Hej,

hur har det gått?
    min men har heller inte kommit igång än och jag har regelbunden i vanliga fall :( 

{#emotions_dlg.flower}
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-07-26 08:13:50 följande:
    Hej,

hur har det gått?
    min men har heller inte kommit igång än och jag har regelbunden i vanliga fall :( 

{#emotions_dlg.flower}
    Hej! 

Jo men började med provera igår för planerad insättning v35 ☺️

De tog ungefär 9 veckor för mig att få mens efter missfallet..  

Hur går de själv?❤️
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-02 17:01:46 följande:
    Hej! 

Jo men började med provera igår för planerad insättning v35 ☺️

De tog ungefär 9 veckor för mig att få mens efter missfallet..  

Hur går de själv?❤️

Jag väntar på min andra mens nu efter MF, borde komma nu i dagarna så får se om vi får börja eller inte. GladHjärta

Hur många fick ni ut?

hur många överlevde?

• MeIMyself

Uppdatering 

Fick mens igår och anmälde idag, kommer börja med sprutorna imorgonkväll har kontroll 29/8. 
    Hoppas vi lyckas bättre denna gången.  Hjärta

• Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-08-22 14:19:41 följande:

Uppdatering 

Fick mens igår och anmälde idag, kommer börja med sprutorna imorgonkväll har kontroll 29/8. 
    Hoppas vi lyckas bättre denna gången.  Hjärta

Va skönt håller tummarna för er ! ❤️

Sist jag gjorde äggplock så hade jag 19 äggblåsor, fick ut 12 tror jag de var, slutade iallafall med 2 befruktade som klarades att frysas och de är nu den andra blastocysten som ska sättas in när jag fått min ägglossnings som jag förövrigt väntar på nu 🙈

Första äggplocket var liknande om jag har 19-20 äggblåsor fick ut 13 tror jag sen blev de bara där också 2 som klarade befruktning och blev blastocyster men av dom blev de ingen graviditet alls 
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-23 06:57:12 följande:
    Va skönt håller tummarna för er ! ❤️

Sist jag gjorde äggplock så hade jag 19 äggblåsor, fick ut 12 tror jag de var, slutade iallafall med 2 befruktade som klarades att frysas och de är nu den andra blastocysten som ska sättas in när jag fått min ägglossnings som jag förövrigt väntar på nu 🙈

Första äggplocket var liknande om jag har 19-20 äggblåsor fick ut 13 tror jag sen blev de bara där också 2 som klarade befruktning och blev blastocyster men av dom blev de ingen graviditet alls 

Tack, håller också tummarna för er Hjärta

Vi har nästan liknande :) 
    Fick också två blastisar sist första blev inget andra blev MF :( 

Hoppas turen är på vår sida denna gången Hjärta

Ahh då är det snart du ska få tillbaka den ? :)

• Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-08-23 09:43:40 följande:

Tack, håller också tummarna för er Hjärta

Vi har nästan liknande :) 
    Fick också två blastisar sist första blev inget andra blev MF :( 

Hoppas turen är på vår sida denna gången Hjärta

Ahh då är det snart du ska få tillbaka den ? :)

Ja, så tråkigt när man har sån längtan och så blir de MF... 😔 

Men som du skriver vi får hoppas de är guldäggen nu ❤️

Ja började med ägglossningstest i går så borde bli återinföring inom 10 dagar iallafall 😊
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-23 21:39:11 följande:
    Ja, så tråkigt när man har sån längtan och så blir de MF... 😔 

Men som du skriver vi får hoppas de är guldäggen nu ❤️

Ja började med ägglossningstest i går så borde bli återinföring inom 10 dagar iallafall 😊

Hur går det gått? Hjärta

Jag var på VUL igår och det var 7 som hade växt ska fortsätta med samma dos och gå på ny VUL på fredag. 

Jag hoppas vi får äggplock på söndag, men vi får se :) 

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022