• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2023-05-01 11:16:01 följande:
    SkämsFET på onsdag, så nu vill jag att det bara blir onsdag hehe. Har en bra magkänsla men ja det kan vända snabbt :) 
    försöker iaf att vara positiv annars så är det att början om från ruta ett för vi har inga kvar i frysen sen.

hur mår du? Hur långt gången är du nu? ❤️
    Äntligen! Hoppas det går bra! ❤️ Förstår att det känns jobbigt om du skulle måste börja om med sprutorna igen. Tror man mår bättre om man försöker vara positiv! Jag var dock rätt negativ och hade en dålig magkänsla 😅

Mår bra för det mesta! Lite illamående ibland och lite magont pga trögare mage ibland. Sen en del oro att det inte går framåt som det, men mindre än tidigare. Har kanske varit något tröttare än vanligt men inte någon extrem trötthet direkt som många verkar ha. Har bokat ultraljud privat om en vecka så ser allt bra ut då är det nog lättare att släppa oron. Är i vecka 13! 
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-05-01 17:33:08 följande:
    Äntligen! Hoppas det går bra! ❤️ Förstår att det känns jobbigt om du skulle måste börja om med sprutorna igen. Tror man mår bättre om man försöker vara positiv! Jag var dock rätt negativ och hade en dålig magkänsla 😅

Mår bra för det mesta! Lite illamående ibland och lite magont pga trögare mage ibland. Sen en del oro att det inte går framåt som det, men mindre än tidigare. Har kanske varit något tröttare än vanligt men inte någon extrem trötthet direkt som många verkar ha. Har bokat ultraljud privat om en vecka så ser allt bra ut då är det nog lättare att släppa oron. Är i vecka 13! 
    åhh vad roligt Hjärta, du verkar ha mildare graviditetsymtom :) Så skönt.
    Jag hoppas det går bra för oss imorgon, jag försöker som sagt vara positivt men lätt att man hamnar i negativa tankar hehe 
    Min bästa vän födde inatt, fick en bild imorse och då kom tårarna hoppas hoppas verkligen att alla som vill bli föräldrar lyckas i denna resan för det är inte lätt.
  • Anonym (Dags)

Idag har tempen sjunkit något och plusset är aningen svagare. Är lite orolig :(

• Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-05-02 17:28:59 följande:

Idag har tempen sjunkit något och plusset är aningen svagare. Är lite orolig :(

Kan ju bara vara att kisset inte var så koncentrerat för bli starkare, kan säga mina plus tog tid innan dom blev starkare... 
  • Sandralinnea123

Jag blev själv super orolig nu, var på toa nyss och fick lite blod på pappret, inte kommit något mer men så rädd nu, ska ju på inskrivning hos barnmorskan idag men så nervös..😔

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-05-03 09:49:52 följande:

Jag blev själv super orolig nu, var på toa nyss och fick lite blod på pappret, inte kommit något mer men så rädd nu, ska ju på inskrivning hos barnmorskan idag men så nervös..😔

Förstår verkligen din oro! Var det färskt? Har du ont? Bra tecken att det bara var lite. Slemhinnorna är sköra och kan blöda lätt. Både jag och lama21 hade lätt blödning tidigt och det var ingen fara! Förhoppningsvis är allt i sin ordning! Lycka till hos barnmorskan idag! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Dags)

Håller tummarna för att allt är ok! vilken vecka är du i? Har du sett ett tickande hjärta än? 

jag meddelade livio idag att jag plussat. Min temp har gått ner lite till, vilket oroar mig såklart men livio tyckte jag skulle sluta tempa.

sen skulle jag bara fortsätta med cyclogest i 1 vecka till. Jag tycker det känns lite jobbigt att sluta med det. i mitt huvud är det det som får en att behålla embryot. hjälp mig tänka 

• Sandralinnea123
    streli­tzia - 
    Ja det var färskt, har kommit lite 2 gånger idag med kanske 3 timmar imellan, pratade med min syster som lugnade mig lite att de är vanligt,

Ja jag har ju ont fast har haft det sen jag plussade och de kommer och går heter tror jag har ligamentsmärtor eller växtvärk i livmodern🙈
    Men känner mig så orolig 

Anonym (Dags) -
    Jag är ju i v.6 går in i v.7 på fredag, nej den 22 maj ska vi på ultraljud och se hjärtat, men har ju fortfarande väldigt ömma bröst och illamående 🙈

Åh va kul! Hoppas det går fortsatt bra för er 😍
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags)
    Det ser ju absolut positivt ut, Grattis ! ❤️

Jag var ju hos barnmorskan igår som sa att de är vanligt med blödningar under graviditeten då man har så synliga blodkärl.. 
    Men är fortfarande orolig haha, då jag märkte i morse att jag har bruna flytningar när jag torkade mig, men har ju fortfarande väldigt ömma bröst och lite illamående nu på morgonen, men blir ju så orolig haha 🙈
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022