• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Lama21

Strelitzia: nipt kostar ca 5000-6000. 

Skönt med semester och något annat att tänka på, jag var så sjukt nervös innan! 

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-16 22:00:06 följande:
    Anonym (Dags) 
    Ja vad är våra faktorer, kvinnliga är väl oregelbunden mens och aldrig testat positivt för ägglossning och manlig lite få och dåliga simmare 🙈

streli­tzia Ja vi får hoppas 🙈
    Stort Grattis till strecket, jag hoppas jag snart också får se två streck men får upp förhoppningarna när det går bra för er tjejer  Hjärta och blir genuint glad för er, vet ju hur jobbigt detta är. Jag ska börja tracka min ÄL nu på onsdag så hoppas på FET inom snar framtid :)
  • MeIMyself
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-16 22:15:15 följande:

Så nervös inför mitt äggplock imorgon 

nervös över 
    1. det inte är några bra ägg 
    2. De lyckas inte befruktas 
    3. de kommer göra ont 

ge mig tips och hopp haha 

Vi fick ut 15 ägg , 8-9 blev befruktade och 2 blev blastocyster en fick vi tillbaka direkt men klarade sig inte och den andra är i frysen som vi förhoppningsvis får tillbaka snart om den klarar sig. 

Vi har heller inte kunnat bli gravida på vanlig väg, dom ser inga fel men misstänker att jag har endometrios pga att jag hade en cysta några år sen.. 

Lycka till

• Anonym (Dags)

Lite uppdatering: De fick ut 17 ägg. Spermakvaliteten var också bättre än vad den var på utredningen. Så kommer bli hälften med icsis Och hälften naturligt. Men man såg tyvärr vätska i buken och då kan det vara farligt att bli gravid. Så jag har nu fått tabletter som ska ta bort vätskan. Om vätskan är borta på torsdag görs en insättning och om den inte är det fryser man äggen och gör insättning om 1,5 månad. Lite större chans att det blir et trodde hon.

hjälp mig räkna. blir torsdag ett 3 dagars el 4 dagars et isf?

• MeIMyself
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-17 10:34:06 följande:

Lite uppdatering: De fick ut 17 ägg. Spermakvaliteten var också bättre än vad den var på utredningen. Så kommer bli hälften med icsis Och hälften naturligt. Men man såg tyvärr vätska i buken och då kan det vara farligt att bli gravid. Så jag har nu fått tabletter som ska ta bort vätskan. Om vätskan är borta på torsdag görs en insättning och om den inte är det fryser man äggen och gör insättning om 1,5 månad. Lite större chans att det blir et trodde hon.

Grattis till så många ägg, tråkigt med vätskan men viktiga är att dom befruktas ni kan frya in om ni inte kan få tillbaka torsdag,
    borde bli 4 dagars eftersom dom brukar befruktas samma dag som äggplock. 
  • strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-17 10:34:06 följande:

17 ägg är ju toppen, hoppas på många befruktade. Hur upplevde du äggplocket?
    Hoppas tabletterna gör susen och att återinföringen blir av.
    Äggplockardagen räknas som dag 0, torsdag är med andra ord dag 3. 
    Återinföring brukar vanligtvis ske dag 2,3 eller 5.

• Anonym (Dags)
    strelitzia skrev 2023-04-17 11:39:06 följande:

17 ägg är ju toppen, hoppas på många befruktade. Hur upplevde du äggplocket?
    Hoppas tabletterna gör susen och att återinföringen blir av.
    Äggplockardagen räknas som dag 0, torsdag är med andra ord dag 3. 
    Återinföring brukar vanligtvis ske dag 2,3 eller 5.

Det gjorde ont men gick absolut att hålla ut. nu är man ju supernyfiken på befruktningen såklart. Hon skulle ringa imorgon 8.30
  • Lama21
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-17 13:00:24 följande:
    Det gjorde ont men gick absolut att hålla ut. nu är man ju supernyfiken på befruktningen såklart. Hon skulle ringa imorgon 8.30
    Skönt att det gick bra, fint antal ägg! Förstår nyfikenheten och lite nervositet kan jag gissa också? Hoppas på att det blev många befruktade! 
  • Anonym (Dags)
    Lama21 skrev 2023-04-17 19:58:32 följande:
    Skönt att det gick bra, fint antal ägg! Förstår nyfikenheten och lite nervositet kan jag gissa också? Hoppas på att det blev många befruktade! 
    Vill helst inte behöva plocka igen😅
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022