• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-07 21:32:03 följande:

Har ny fått min ägglossning och på onsdag är de dags för återinföring 🙈 

Håller mina tummar för alla här inne🙏🏼

Äntligen, hoppas det går bra! Solig
  • Lama21

Strelitzia: okej då är det verkligen inte kört iallafall! Hur går det för dig nu då?

Skönt att slippa hålla på att komma med undanflykter. Jag har inte berättat nånting av hela den här resan för en enda människa. När jag väl kan berätta att jag är gravid, förhoppningsvis den här graviditeten, kommer jag däremot vara övertydlig om att det verkligen inte var lätt för oss att få till en graviditet...

Sandralinnea123: åh vad härligt, håller tummarna för dig också! Lycka till imorgon! 

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-07 21:32:03 följande:

Har ny fått min ägglossning och på onsdag är de dags för återinföring 🙈 

Håller mina tummar för alla här inne🙏🏼

Lycka till imorgon, hoppas det går hela vägen denna gången.
    Jag väntar också på min mens så vi kan få FET.
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-04-11 10:37:04 följande:

Strelitzia: okej då är det verkligen inte kört iallafall! Hur går det för dig nu då?

Skönt att slippa hålla på att komma med undanflykter. Jag har inte berättat nånting av hela den här resan för en enda människa. När jag väl kan berätta att jag är gravid, förhoppningsvis den här graviditeten, kommer jag däremot vara övertydlig om att det verkligen inte var lätt för oss att få till en graviditet...

Sandralinnea123: åh vad härligt, håller tummarna för dig också! Lycka till imorgon! 

Det går bra, är betydligt mycket mer lugn nu. Är lätt illamående till och från så det känns bra haha..
    Hur mår du? 

Ja nu var det skönt att hon visste för kan inte komma på en enda bra ursäkt som vart förståelig.
    Jag har också tänkt på de, det känns lättare att kunna vara öppen efter att det värsta är över. 
  • Sandralinnea123

Ja ska bli super spännande, undrar hur har ni gjort efter återinföring? Har ni varit hemma dagen efter också just för att vila? Jag jobbar på förskola så blir en del fysiskt varje dag 🙈

• Lama21

Strelitzia: vad skönt!
    Jag mår bra, har också lätt illamående till och från och märker av att magen är trögare än vanligt. Har fortfarande en oro i bakhuvudet att det är MA men försöker att bara leva i nuet.

Sandralinnea123: jag for hem efteråt, men då hade jag tid på eftermiddagen så skulle inte hinna jobba så mycket ändå om jag skulle ha farit tillbaka till jobbet. Men det var faktiskt skönt att bara ta det lugnt efteråt. 

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-11 17:18:01 följande:

Ja ska bli super spännande, undrar hur har ni gjort efter återinföring? Har ni varit hemma dagen efter också just för att vila? Jag jobbar på förskola så blir en del fysiskt varje dag 🙈

Min första återinföring gjorde jag precis innan jag började jobba ett 11h pass. Nu senast var mitt under arbetstid så jag åkte tillbaka efteråt. Lycka till idag! Solig
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-04-11 18:06:01 följande:

Strelitzia: vad skönt!
    Jag mår bra, har också lätt illamående till och från och märker av att magen är trögare än vanligt. Har fortfarande en oro i bakhuvudet att det är MA men försöker att bara leva i nuet.

Sandralinnea123: jag for hem efteråt, men då hade jag tid på eftermiddagen så skulle inte hinna jobba så mycket ändå om jag skulle ha farit tillbaka till jobbet. Men det var faktiskt skönt att bara ta det lugnt efteråt. 

Det med magen är riktigt frustrerande, jag har inga problem än, men förra gången var katastrof, plus att jag redan var extremt svullen av förstorade äggstockar. 
    Vilken vecka är du i nu? 9?10? Jag hoppas att oron för missfall avtar allt eftersom tiden går, jag tänker också på de. 
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-11 17:18:01 följande:

Jag hade ganska sent så behövde inte jobba mycket efter :)
    jobbade lite online bara. :) Lycka till hoppas det är er guldägg {#emotions_dlg.flower}
  • Sandralinnea123

Igår sattes vår blastocyst in, upptining hade gått jätte bra så nu hoppas jag bara de fäster och blir något 🙈 11 dagar tills jag ska ha test dag känns som en evighet 😅

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022