• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-06 20:01:49 följande:

Hur gick det för dig idag @strelitzia? 

Det gick bra, tur för det kändes inte som att det skulle göra de. 
    Ska ta ägglossningstest imorgon, om det inte ger utslag, vilket jag tvivlar på så ska jag ta ovitrell på torsdag, har fått tid för återinföring nästa torsdag.
    Det var en annan läkare nu och när han kollade igenom allt så var han sen så positiv och peppande.

Min förhoppning var att återföringen skulle kunna ske denna vecka, får besök om om två veckor, så istället för att kunna ta ett test då behöver jag nu komma på någon anledning till att jag inte dricker alkohol. Jag är den sista att säga nej till en öl, och vi ska till Köpenhamn. haha.. vill inte ljuga men vill heller inte berätta.

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-03-07 11:01:25 följande:

Ska ta ägglossningstest imorgon, om det inte ger utslag, vilket jag tvivlar på så ska jag ta ovitrell på torsdag, har fått tid för återinföring nästa torsdag.
    Det var en annan läkare nu och när han kollade igenom allt så var han sen så positiv och peppande.

Min förhoppning var att återföringen skulle kunna ske denna vecka, får besök om om två veckor, så istället för att kunna ta ett test då behöver jag nu komma på någon anledning till att jag inte dricker alkohol. Jag är den sista att säga nej till en öl, och vi ska till Köpenhamn. haha.. vill inte ljuga men vill heller inte berätta.

Härligt att komma till en läkare som är positiv :)

Säg att du har huvudvärk och tagit starka mediciner Skrattande vit lögn haha 
    det är as jobbigt när man är på fest eller ute att inte kunna dricka något.
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-03-07 11:01:25 följande:

Vad skönt att det gick bra! Härligt med en positiv läkare också, bara det brukar göra att det känns bättre.

Knivigt! Är lite i samma sits, ska iväg i helgen tillsammans med några kompisar, tror det blir att låtsasdricka och låta sambon smygdricka upp det... känns som det kommer vara uppenbart dock haha
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-03-07 13:20:13 följande:
    Härligt att komma till en läkare som är positiv :)

Säg att du har huvudvärk och tagit starka mediciner Skrattande vit lögn haha 
    det är as jobbigt när man är på fest eller ute att inte kunna dricka något.
    verkligen, och det är han andra också, men nu kändes de som att han verkligen trodde på de han sa.

Det hade kanske funkat en dag men det är tre dagar i rad. Hade vi vart hemma hade det vart lugnt, jag har kommit undan flera gånger förut men just ute på restaurang/bar blir de svårare. De enda jag kan komma på är att jag äter en ny omgång flagyl som man absolut inte får blanda med alkohol. 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-07 16:04:58 följande:
    Vad skönt att det gick bra! Härligt med en positiv läkare också, bara det brukar göra att det känns bättre.

Knivigt! Är lite i samma sits, ska iväg i helgen tillsammans med några kompisar, tror det blir att låtsasdricka och låta sambon smygdricka upp det... känns som det kommer vara uppenbart dock haha
    Bra att sambon är med, blir lite enklare att komma undan när man kan smyga byta glas med varandra. 
    Har du fått tid för tidigt vul?
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-03-08 17:05:10 följande:
    Bra att sambon är med, blir lite enklare att komma undan när man kan smyga byta glas med varandra. 
    Har du fått tid för tidigt vul?
    Yes, fått tid den 28/3 så typ om tre veckor. Förmodligen de långsammaste veckorna någonsin...
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-08 18:30:21 följande:
    Yes, fått tid den 28/3 så typ om tre veckor. Förmodligen de långsammaste veckorna någonsin...
    haha ja, ena evighetsväntan byter av den andre! Men så roligt och spännande! Solig
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-03-09 07:54:22 följande:
    haha ja, ena evighetsväntan byter av den andre! Men så roligt och spännande! Solig
    Verkligen! En vecka har passerat, två veckor kvar.... 

Hur går det för dig, blir det återföring på torsdag? 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-14 18:43:02 följande:
    Verkligen! En vecka har passerat, två veckor kvar.... 

Hur går det för dig, blir det återföring på torsdag? 
    Hur mår du, något illamående? 
    Hur gick det i helgen med era vänner, lyckades ni smussla med alkoholen? 

alltså det känns som att det var månader sedan jag åt letrozol, det är helt otroligt hur lång den här månaden är, vilket kanske inte är jättekonstigt att det känns så i och med att Äl var den dag 20 i cyklen. men yes återinföring imorgon, jag har dock inte fått ett "vi vill påminna om din tid.." och det brukar man alltid få 2 dagar innan.
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-03-15 10:46:41 följande:
    Hur mår du, något illamående? 
    Hur gick det i helgen med era vänner, lyckades ni smussla med alkoholen? 

alltså det känns som att det var månader sedan jag åt letrozol, det är helt otroligt hur lång den här månaden är, vilket kanske inte är jättekonstigt att det känns så i och med att Äl var den dag 20 i cyklen. men yes återinföring imorgon, jag har dock inte fått ett "vi vill påminna om din tid.." och det brukar man alltid få 2 dagar innan.
    Mår bra, lite illamående ibland men för det mesta känner jag inget illamående alls. 

Haha ja det gick hyfsat bra iallafall. Smusslade med lite alkoholfria öl, lite misstänksamt bara när vi var ute och åt en av kvällarna och sambon stod vid baren och hällde över innehållet i ett glas när alla andra fick flaskor till bordet. Skulle inte bli förvånad om dom är lite misstänksamma...

Förstår att det måste känna som evigheter sen, skönt att det äntligen blir av imorgon! Hoppas verkligen inte det har blivit något fel då inte fått sms som du brukar. Lycka till imorgon! 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022