• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-13 08:00:16 följande:

Igår sattes vår blastocyst in, upptining hade gått jätte bra så nu hoppas jag bara de fäster och blir något 🙈 11 dagar tills jag ska ha test dag känns som en evighet 😅

Spännande, hoppas hoppas ahh vad roligt, ser fram emot att få tillbaka vår blastocyst också Skäms

Även om 11 dagar inte känns långt när man säger det vet jag att det känns som en evighet :) Kommer du tjuvtesta? 

• Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-04-13 08:25:47 följande:

Spännande, hoppas hoppas ahh vad roligt, ser fram emot att få tillbaka vår blastocyst också Skäms

Även om 11 dagar inte känns långt när man säger det vet jag att det känns som en evighet :) Kommer du tjuvtesta? 

Ja förstår det, det är ju en så fin stund också tycker jag när man får tillbaka det 🙈

Ja det känns ju som det, ja men de kommer jag nog, börjar nog på ruvardag 5-6 längre tror jag inte jag klarar av att hålla mig 😅
  • Lama21

Strelitzia: är i vecka 10, imorgon går det över till v.11. Bokade ett privat ultraljud v.14 så om allt ser bra ut då tror jag det kommer kännas mycket lugnare. Vet inte hur vi kommer göra med kub, känns som vi är lite sent ute och i min region erbjuds det bara om man är över 35. Funderar däremot på att göra nipt men det kommer isåfall kosta en del. När har du fått tid för vul?

Sandralinnea: äntligen insatt! Håller tummarna att det fäster! {#emotions_dlg.flower}

• strelitzia
    Lama21 skrev 2023-04-13 15:04:27 följande:

Strelitzia: är i vecka 10, imorgon går det över till v.11. Bokade ett privat ultraljud v.14 så om allt ser bra ut då tror jag det kommer kännas mycket lugnare. Vet inte hur vi kommer göra med kub, känns som vi är lite sent ute och i min region erbjuds det bara om man är över 35. Funderar däremot på att göra nipt men det kommer isåfall kosta en del. När har du fått tid för vul?

Sandralinnea: äntligen insatt! Håller tummarna att det fäster! {#emotions_dlg.flower}

Åh då kommer den ha ben och armar, så spännande! Det är typ den mest surrealistiska upplevelse jag vart med om! 
    Aha, det slog mig inte att det kunde vara olika, i Skåne erbjuds de från att man är 33. Jag blev inbokad på kub under mitt första besök hos mvc, jag hann ta blodprov för de. Vad kostar nipt? Vul den 26e, precis efter att vi har kommit hem från semesters så sista veckan lär gå fort :)
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-14 21:45:41 följande:

Nu känner jag lite som stickningar i livmodern kan de vara något bra ? 🙈

Förhoppningsvis!
    Jag tror inte jag kände någonting, jag har känner inget innan mens heller, så hade inget att gå på. 
  • Anonym (Dags)

Imorgon ska jag göra mitt första äggplock i fredags såg man 15 mogna ägg 

hur många tror ni de kan få ut ? 

36 år gammal 2 barn på nstrulig väg med Samma pappa tidigare 

• Sandralinnea123
    streli­tzia - jag kan ha tagit ett test redan idag ruvardag 4 (ja jag vet super duger tidigt😅)
    Men såg allt ett ljust ljust ljust streck som knappt syns 🙈  

Anonym (Dags) -
    Hej! Kan berätta hur de gått för mig, sist jag gjorde äggplock hade jag 19 äggblåsor, fick ut 13 ägg av dom då var 10 mogna, 6 st klarade befruktning men tyvärr klarade bara 2st sig till frysen jag är 25 år och gjort 2 äggplock.
  • Anonym (Dags)
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-16 07:51:00 följande:
    streli­tzia - jag kan ha tagit ett test redan idag ruvardag 4 (ja jag vet super duger tidigt😅)
    Men såg allt ett ljust ljust ljust streck som knappt syns 🙈  

Anonym (Dags) -
    Hej! Kan berätta hur de gått för mig, sist jag gjorde äggplock hade jag 19 äggblåsor, fick ut 13 ägg av dom då var 10 mogna, 6 st klarade befruktning men tyvärr klarade bara 2st sig till frysen jag är 25 år och gjort 2 äggplock.

Grattis till strecket! Vilket test Tog du?

hur ser din och din partners förutsättningar ut? varför blev det ivf? 

varför fick du göra 2 äggplock? 

• Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-16 08:11:22 följande:

Grattis till strecket! Vilket test Tog du?

hur ser din och din partners förutsättningar ut? varför blev det ivf? 

varför fick du göra 2 äggplock? 

Får se om strecket håller i sig bara så tidigt än🙈 

De är oförklarlig barnlöshet både kvinnlig och manlig faktor.

Första äggplocket fick jag 1 färsk embryo men blev förmodligen överstimulering och jag blev körd till gyn akuten gjorde röntgen m.m fick morfin så de tog sig inte då och sen fick vi bara 1 till frysen och den tog de sig eller ja fick positivt streck som blev starkare men som tyvärr sen försvann  (tidigt missfall ) så var tvungen att göra äggplock igen 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022