Anonym (Dags) skrev 2023-05-03 11:49:30 följande:
Håller tummarna för att allt är ok! vilken vecka är du i? Har du sett ett tickande hjärta än?
jag meddelade livio idag att jag plussat. Min temp har gått ner lite till, vilket oroar mig såklart men livio tyckte jag skulle sluta tempa.
sen skulle jag bara fortsätta med cyclogest i 1 vecka till. Jag tycker det känns lite jobbigt att sluta med det. i mitt huvud är det det som får en att behålla embryot. hjälp mig tänka
Ja sluta tempa, man blir bara knäpp av de, dina test visar ju supertydlig stegring!

Då har du fått tid för tidigt ultraljud nu?
De kanske är lite trygghet i att de allra flesta försätter inte ta progesteron efter att de plussat. Hur är dina cyklar i vanliga fall, har du du kort lutealfas, det är ju tecken på att man kan ha brist, men i så fall borde de upptäckts under utredning. Jag förstår att du oroa dig, jag tar fortfarande lutinus och tycker att det känns läskigt att sluta men försöker tänka på att de sen ändå inte finns ett behov av de.
Sandralinnea123 skrev 2023-05-04 05:53:34 följande:
Anonym (Dags)
Det ser ju absolut positivt ut, Grattis ! ❤️
Jag var ju hos barnmorskan igår som sa att de är vanligt med blödningar under graviditeten då man har så synliga blodkärl..
Men är fortfarande orolig haha, då jag märkte i morse att jag har bruna flytningar när jag torkade mig, men har ju fortfarande väldigt ömma bröst och lite illamående nu på morgonen, men blir ju så orolig haha 🙈
Tänk att brun är den bästa färgen för då är den gammal!
Men ja inte hade man trott att det skulle vara så vanligt att blöda lite, man har ju aldrig kommit så långt förut att det har vart hett ämne att googla. Och den konstanta oron dagligen utan blödning är nog. Kan vi inte bara få må illa dagligen utan att blöda, är de för mycket begärt haha..!