• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • MeIMyself

Jag vaknade idag och hade en liten prick mörkröd blod på trosan, sen kom det mörkrött slemmigt på pappret när jag torkade mig.. har panik nu. 

• Lama21
    MeIMyself skrev 2023-06-01 07:03:48 följande:

Jag vaknade idag och hade en liten prick mörkröd blod på trosan, sen kom det mörkrött slemmigt på pappret när jag torkade mig.. har panik nu. 

Usch, blödningar är aldrig kul... men det är ju verkligen inte kört heller! Hade själv blödning i v.7. Hur har det fortsatt? Hjärta
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-05-30 19:41:30 följande:
    Vilken lättnad att det såg bra ut ändå! Hjärta men inte roligt med blödning, svårt att vara glad när oron för vad blödningen innebär finns där också... Hur har det varit idag då? 
    ja det är ju tyvärr de, har haft bruna flytningar resten av veckan men mycket sparsamt så det känns helt klart bättre. Hur går det för dig? Har du eller ska du snart på rul? 
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-02 15:16:33 följande:
    Usch, blödningar är aldrig kul... men det är ju verkligen inte kört heller! Hade själv blödning i v.7. Hur har det fortsatt? Hjärta
    Förlåt att jag svarar så segt men jag får inga aviseringar så missar och ibland så svarar jag men det skickas inte :( 

jag får lite var varannan dag men pyttelite bruna.
    jag blir 8+0 på fredag så bokade ultraljud på fredag :)
    hoppas på ett tickande hjärtat då kan jag slappna av lite :) 

när får ni reda på könet? du borde vara på vecka 18-19v 
  • MeIMyself

Uppdatering från oss;

var på privat UL igår, borde vara i 8+0 men bebisen hade inte växt och var ca 4 mm som de brukar vara under vecka 6. Men vi såg ett tickande hjärta, så vet inte vad jag ska känna :(
    som tur så har vi tid hos RMC måndag morgon, vi får se vad de har att säga.
    Eftersom det är IVF borde den vara precis i vecka 8 sa barnmorskan fick även en läkare som kollade, annars kunde det vara normalt sa läkaren om det var en vanlig befruktning. 

jag är helst vilse vet inte vad jag ska tro.
    hoppas bara att bebisen fortsätter växa.

• Lama21
    MeIMyself skrev 2023-06-10 18:47:20 följande:

Uppdatering från oss;

var på privat UL igår, borde vara i 8+0 men bebisen hade inte växt och var ca 4 mm som de brukar vara under vecka 6. Men vi såg ett tickande hjärta, så vet inte vad jag ska känna :(
    som tur så har vi tid hos RMC måndag morgon, vi får se vad de har att säga.
    Eftersom det är IVF borde den vara precis i vecka 8 sa barnmorskan fick även en läkare som kollade, annars kunde det vara normalt sa läkaren om det var en vanlig befruktning. 

jag är helst vilse vet inte vad jag ska tro.
    hoppas bara att bebisen fortsätter växa.

Usch vilket jobbigt läge, hur har det fortsatt? ❤️❤️❤️

Strelitzia: skönt att det har minskat, har det upphört helt nu? ❤️ Det går bra för mig, har rul på fredag. Har varit rätt lugn ett tag men nu börjar jag bli ordentligt nervös igen... 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-06-14 19:26:49 följande:

Strelitzia: skönt att det har minskat, har det upphört helt nu? ❤️ Det går bra för mig, har rul på fredag. Har varit rätt lugn ett tag men nu börjar jag bli ordentligt nervös igen... 
    Nej det tilltog istället, ringde gyn i måndags men hon lyssna knappt på vad jag sa "det borde sluta om någon dag om det har hållt på i en veckva" - neej två veckor nu.. "ahaa... det borde sluta" OkEj. Min barnmorska var inte orolig men tyckte jag skulle ringa tillbaka till gyn om jag var orolig och överdriva, hon tyckte de kunde kosta på sig en undersökning med tanke på vad jag gått igenom. Men ah vi får väl se hur det går, nu är det 2,5 vecka, det känns spontant som en liten konstant aktiv blödning. 

Så spännande med rul! Har du börjat känna fostret än? 
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-14 19:26:49 följande:

Det blev missed abortion, jag ska tillbaka nästa vecka om kroppen själv inte stöter ut den kommer jag få någon tablett :( 
    Tyvärr inte denna gången heller.

Så roligt med RUL, när är du beräknad? Hjärta
    Hoppas du och bebisen mår bra du måste snart vara klar med halva graviditeten så roligt och vilken lättnad oroa dig inte det kommer gå bra {#emotions_dlg.flower}
  • Lama21

Strelitzia: men vad jobbigt att det inte slutar! Har du pratar något mer med gyn eller fått komma in och kolla något nu då?

Det var väldigt spännande, kändes knappt som jag andades när hon kollade runt på allt! Känner inget tydligt än iallafall, ibland något som jag kan tänka mig är rörelser men kan lika gärna vara livmodern som bar känns annorlunda tror jag. Har moderkakan i framvägg så det dämpar väl rörelserna lite också.

MeIMyself: nej vad tråkigt! Beklagar verkligen 😔❤️ har kroppen lyckats stöta ut det än? Hur mår du?

Är beräknad 9 november. Allt såg bra ut, bara inte så samarbetsvillig! Måste tillbaka för den både låg dåligt för att kunna se vissa saker och samtidigt rörde runt 😅 Men dom var inte oroliga för nåt, de vill bara verkligen SE att det ser bra ut. Känns så sjukt att det snart gått halvvägs!! 

• Loreena1
    Nu har vi gjort vårat tredje IVF-försök. Det sista Landstingsfinansierade försöket. 

När vi gjorde det första fick vi ut 3 ägg och två blev befruktade. Tyvärr tog sig inget.

Vid andra försöket fick de ut två ägg men inget blev befruktat.

Nu fick de ut två ägg och båda blev befruktade, men en såg skruttig ut.

De satte i det fina ägget. Nu 12 dagar efter äggplock så har jag fått ett positivt graviditetstest. Jag vågar inte helt ropa hej än men jag är försiktigt optimistisk. Jag ska testa igen om ett par dagar och förhoppningsvis är strecket starkare då.

Det är i så fall tredje gången gillt i dubbel bemärkelse,  för vi hade två tidiga missfall året innan vi började med IVF.

Nu har vi försökt bli gravida sedan jag var 37.
    Jag fyller 40 i sommar. 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022