strelitzia skrev 2023-07-05 10:50:50 följande:
Usch jag fattar! Oron är så otroligt tärande, och orosmomenten byter av varandra. Jag har svårt att se att jag någonsin kommer känna att det känns lugnt.
När minskade symptomen? jag hoppas de kommer tillbaka, det känns ändå skönt att känna något, som en liten liiiten försäkran att något faktiskt händer där inne.
Jag har i stort sett inte känt någonting, hade några få dagar med lätt illamående som gick över när jag åt annars inget. Hade jag inte vetat om att jag är gravid hade jag bara trott att jag ätit lite för många kakor haha..
Jag hade kraftigare molvärk lördag och söndag. Måndag-onsdag så minskade brösyspänningarna successivt.
Igår mådde jag faktiskt lite svagt illa efter maten och på kvällen. Men det kanske var inbillning.
När jag haft naturliga graviditeter så här jag mått jätteilla ganska tidigt i graviditeten.
Vet ni om Ivf generellt ger färre symptom? Jag tänker att kroppen ju redan gått igenom hormonkarusellen några gånger och kanske vant sig?
Kan cyklogesten göra att man känner mindre symptom?
Min ivfläkare tyckte att jag skulle sluta med dem efter torsdagen, men jag tänkte fortsätta några veckor till så länge jag har några kvar. Olika ivfkliniker verkar resonera olika om hur länge man ska ta progesteron.
Vad härligt det måste vara att känna barnet i magen!
Jag ser fram emot vårt första grabiditetsultraljud om två veckor. Det känns som lång väntan dit.